04 / 05 / 2024
23:51

02:1659۰

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میدان خبری به نقل از مرکز اطلاع رسانی استانداری تهران، علیرضا فخاری استاندار تهران در نشست بازرسین هیئت های اجرایی انتخابات که به میزبانی استانداری تهران برگزار شد با اشاره به اهمیت این گردهمایی در برگزاری یک انتخابات سالم اظهار داشت: انتخابات دارای وجه های مهم تعریفی است و کسی که در انتخابات شرکت نکند نظام را قبول ندارد.

وی در ادامه افزود: وزارت کشور به نیابت از نظام و دولت انتخابات را برگزار می کند و در همین راستا انتخابات در یک گستره خاص جغرافیایی انجام می‌شود و یک پیوستگی و ساختار خاص را در خود تجریه می کند. اما واقعیت این است که انتخابات تقویت کننده زیرساخت های کشور است و مشارکت برای رفع چگونگی نیاز مردم است.

استاندار تهران با اشاره به اهمیت تبیین چهار راهبرد مشخص شده از سوی مقام معظم رهبری امام خامنه ای(حفظه الله) درک آن‌را بسیار حائز اهمیت دانست و بیان کرد: انتخابات زیرساخت را تقویت و نیازمندی مردم را مشخص و به جامعه جامعیت بخشی می کند که فرصت بی‌نظیری شکل می گیرد.

فخاری تاکید کرد: چهار راهبرد اصلی فرمایشات رهبری برای انتخابات بسیار مهم و حائز اهمیت است که البته دو عنصر ذکر شده سلامت و امنیت نتیجه بخش و خاص می‌باشد؛ کار اصلی بازرسان اطمینان‌بخشی و عمل کردن به چهارچوب وظایف قانونی برای درک و اطمینان بخشی به مردم برای اجرای انتخابات سالم و صیانت از آرا می‌باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با چینش صحیح و برآورد درست انتخابات در عین سلامت و امنیت برگزار می‌شود، سلامت و امنیت لازم و ملزوم افزایش مشارکت و رقابت است و هرچه اطمینان جامعه به سلامت و امنیت انتخابات بیشتر باشد نقشه دشمن به نتیجه نمی رسد و مشارکت افزایش می یابد.

استاندار تهران عنوان کرد: عملکرد ما بر قضاوت مردم بسیار اثرگذار است با عملکرد صحیح و اطمینان بخشی به مردم در راستای اجرای قانون، نظارت و چگونگی اعمال آن باعث افزایش مشارکت در انتخابات می شویم، با عملکرد درست افکار عمومی به سمت انتخابات سالم و امنیت بخش جذب می شود.

فخاری با بیان اینکه مردم باید درک کنند که در یک رویداد فکری شرکت می کنند که نتیجه آن انتخاب آنهاست، افزود: این مهم زمانی محقق می شود که شما به عنوان بازرسین صندوق های رای وظایف خود و دیگر عوامل در پای صندوق ها را بدانید و به دقت رصد کنید اگر اطلاعات و دانش شما اندک باشد احتمال وقوع تخلف شکل می گیرد در واقع باید عمق و اندازه کاری هرکس با هر جایگاهی در پای صندوق رای را بدانید تا انتخابات را به درستی در افکار عمومی تبیین کنیم.

انتهای خبر/ م

لینک کوتاه
https://meydanekhabari.ir/?p=8750

211 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند