29 / 04 / 2024
07:42

ستاره سابق والیبال: شکست‌های اخیر مقابل ژاپن ناراحت‌کننده است؛ اما باید به تیم ملی زمان داد

04:0050۰

بازیکن سابق تیم ملی والیبال گفت: تیم ملی بسیار تغییر کرده و تنها ۴-۳ بازی دوستانه برای چنین تیمی کم بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میدان خبری شهرام محمودی، درمورد عملکرد تیم ملی والیبال ایران در هفته اول رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ اظهار داشت: در گام اول باید بپذیریم که شاکله اصلی تیم ملی دستخوش تغییر شده است. چند بازیکن اصلی تیم ملی در ترکیب حضور ندارند و چند بازیکن جوان جایگزین آنها شده‌اند. از طرف دیگر در برخی از خبرها خواندم که شرایط اردویی تیم ملی هم چندان ایده‌آل نبوده است.

وی ادامه داد: وقتی تیمی بعد از چند ماه جمع می‌شود نیاز به بازی‌های تدارکاتی زیادی دارد تا بازیکنان به هماهنگی برسند. فاصله فینال لیگ برتر تا آغاز نخستین اردوی تیم ملی زیاد بود. ضمن اینکه تیم ملی جوان شده و بسیاری از بازیکنان جوان هنوز اعتماد به نفس کافی را برای حضور در مسابقات بزرگ ندارند. به عقیده من تیم ملی و بازیکنانش نیاز به زمان دارند تا خود را پیدا کنند و عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذارند. عدم هماهنگی و عدم تمرکز در تیم ملی کاملاً مشهود بود. فکر می‌کنم اگر تیم ملی کمی باتجربه‌تر بود در برخی مواقع می‌توانست شرایط دیگری را ایجاد کند. با این حال اگر جوانانی که در تیم ملی حضور دارند بتوانند همین روند را ادامه دهند فکر می‌کنم آینده درخشانی در انتظار تیم ملی باشد. امیدوارم در هفته‌های آینده بازی‌های بهتری را از تیم ملی ببینیم. این تیم ملی به زمان نیاز دارد.

بازیکن سابق تیم ملی والیبال خاطرنشان کرد: یکی از ناراحتی‌های اصلی من در سال‌های اخیر شکست‌‌هایی است که مقابل ژاپن متحمل می‌شویم. این تیم رقیب اصلی ما در آسیا است و از طرفی حواس‌مان باید به رنکینگ فدراسیون جهانی هم باشد. به هر حال ممکن است والیبال ایران برای رسیدن به المپیک نیاز به جایگاه مناسب در رنکینگ جهانی داشته باشد. به عقیده من حمایت‌ها از والیبال باید بیشتر شود، چون مردم با والیبال زندگی می‌کنند. موفقیت یک تیم نیازمند حمایت‌های همه جانبه مسؤولان است. امیدوارم همه پای کار باشند تا والیبال بتواند به جایگاه اصلی خود بازگردد.

شهرام محمودی درخصوص حضور بازیکنانی همچون علی حاجی‌پور در پست پشت خط زن، تصریح کرد: معمولاً در تورنمنت‌های ابتدایی فشار زیادی روی بازیکنان جوان نیست و تیم‌ها آنالیز چندانی از آنها ندارند، اما اگر روند مثبت آن بازیکنان ادامه داشته باشد نگاه‌ها به سمت آنها می‌چرخد. اگر جوانان کنونی تیم ملی بتوانند روند فعلی خود را حفظ کنند جای امیدواری دارد. حاجی‌پور از نظر فیزیکی و سبک بازی شرایط خوبی دارد و فقط باید به وی زمان داد تا پخته شود. بازیکنانی که به تیم ملی می‌رسند باید قدر جایگاه و پیراهن تیم ملی را بدانند. آنها نباید فراموش کنند که والیبال باید اتفاق اول و مهم زندگی‌شان باشد. متاسفانه برخی بازیکنان این موضوع را رعایت نمی‌کنند و بعد از یک سال از چرخه خارج می‌شوند.

پیشکسوت والیبال ایران با اشاره به کمبود بازی‌های تدارکاتی برای تیم ملی، خاطرنشان کرد: به عقیده من ۳-۴ بازی تدارکاتی به اندازه یک سال تمرین برای تیم‌ها اهمیت داشته و تاثیرگذار است. تیم‌ها با بازی دوستانه و تدارکاتی می‌توانند به هماهنگی برسند. ضمن اینکه کادر فنی از نظر ذهنی باید بازیکنان را آماده کند تا برخی اشتباهات به حداقل برسد. به نظر من تیم ملی کنونی نیاز به تمرکز دارد.

وی درخصوص اینکه گفته می‌شود کادر فنی هنوز ترکیب ایده‌آلش را پیدا نکرده است، اظهار داشت: بازهم تاکید می‌کنم که دلیل این اتفاق کمبود بازی‌های تدارکاتی است. از سوی دیگر زمان بازی‌های تیم ملی در هفته اول لیگ ملت‌ها بازی به بازی کمتر شد و بازیکنان فرصت زیادی برای ریکاوری نداشتند. امیدوارم در ادامه هماهنگی بین بازیکنان به بالاترین سطح خود برسد و کادر فنی هم بتواند خیلی زود ترکیب مدنظرش را پیدا کند. با توجه به اینکه کادر فنی و مسؤولان فدراسیون می‌دانستند که نفراتی همچون عبادی‌پور، صالحی و مجرد و … را در اختیار ندارند باید برنامه‌ریزی بهتری برای بازی‌های تدارکاتی انجام می‌دادند. ۳-۴ بازی دوستانه برای تیمی که اینقدر تغییر داشته بسیار کم است، اما با این حال ما همه از خانواده والیبال هستیم و باید تمام قد از تیم ملی کشورمان حمایت کنیم و نگاه رو به جلو داشته باشیم.

پایان پیام/ م

لینک کوتاه
https://meydanekhabari.ir/?p=7784

704 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند