18 / 05 / 2024
17:50

بدون ایمن سازی خودروها و بهسازی راه ها تصادفات جاده ای کاهش نمی یابد

02:00319۰

سردار حمیدی در پاسخ به سوال مجری برنامه ” از نزدیک” رادیو جوان درخصوص علل تصادفات جاده ای افزود: جامعه اندیشمندان پلیس راهور که یک مجموعه دانشگاهی است و مرکز مطالعات راهبردی ناجا درحوزه شناسایی علل تصادفات جاده ای اقدامات زیادی کردند به دلیل اینکه برای بهسازی راه ها زمان زیادی نیاز داریم برای ایمنی خودرو ها توان زیادی را صرف کردیم و هنوز به نتیجه نرسیدیم.

وی ادامه داد: به دلیل غیرقابل اعتماد بودن جاده ها و عمل نکردن ایربک های خودروها از رانندگان می خواهیم توجه بیشتری نسبت به رانندگی داشته باشند لذا درصد بیشتری از علل تصادفات جاده ای را به عوامل انسانی اختصاص می دهیم که این ضعف ماست و ما باید بتوانیم ایمنی ها در حوزه جاده و خودرو را بالا ببریم و بعد جاده ایمن و خودرو مناسب را محفظ امنی برای خطاهای انسانی قرار دهیم .

سردار حمیدی در پاسخ به این سوال که آیا وقتی خودرو و راننده وارد جاده می شوند موضوع مدیریت تخلفات آن تنها به عهده پلیس راه است ؟ یادآور شد: پلیس راه مسئول اجرای مقررات نیست بلکه ناظری است که کنترل های رندومی انجام می دهد که با سیستم های مکانیزه باید صورت گیرد زمانی که ما بتوانیم کنترلها را افزایش دهیم در آن زمان می توانیم شاهد کاهش تخلفات باشیم در گذشته سازمان راهداری و پلیس راهور حدود ۴۰۰ دوربین داشته که در یک پروژه که در سالهای اخیر اجرا شد نزدیک به ۲۰۰۰ دوربین در سطح جاده های کشور نصب کردیم و در حال حاضر نیز کارهای نصب ۲۰۰۰ دستگاه دیگر را بررسی می کنیم که مراحل نهایی خود را می گذراند که این می تواند میزان اشراف پلیس را بالا ببرد و تخلفات را کمتر کند.

وی یکی از پرخطرترین راه های کشور را راه های روستایی دانست و خاطرنشان کرد: این راه ها از استاندارد کافی برخوردار نیستند و ساختار درستی ندارند که زمینه بروز حوادث را بیشتر می کند لذا اگر بخواهیم در این حوزه حوادث کمتر شود باید در حوزه زیرساختی در راه های روستایی کار بیشتری انجام دهیم در حال حاضر بضاعتمان برای راه های روستایی پاسخگو نیست.

لینک کوتاه
https://meydanekhabari.ir/?p=2006

715 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند