06 / 05 / 2024
01:22

رییس پلیس راهور ناجا در برنامه “از نزدیک” رادیو جوان خبر داد: بازدارندگی و ضمانت اجرایی قوانین را باید بالا ببریم

02:00300۰

سردار محمدحسین حمیدی رییس پلیس راهور ناجا در برنامه “از نزدیک” رادیو جوان در پاسخ به سوال مجری مبنی بر تدابیر پلیس راهور برای کاهش حوادث جاده ای گفت: در سال ۸۴  حدود بیست و هشت هزار نفر کشته در حوزه تصادفات جاده ای داده ایم و بعد از آن سازمان دهی های بیشتری صورت گرفت . قوانین اصلاح شد فرهنگسازی و اطلاع رسانی ها بهتر صورت گرفت و تجهیزات پلیس بازدارنده شدند و باعث شد که این آمار در سال ۹۶ به ۱۶ هزار نفر برسد و علی رغم افزایش سفرها و وسایل نقلیه ۴۵ درصد کاهش تصادفات داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شاخصه های مختلفی را در دنیا برای کاهش تصادف درنظر می گیرند افزود: به تعداد ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۰ هزار وسیله نقلیه تعلق می گیرد که بر اساس این شاخص های بین المللی نسبت به وضع جهانی و میانگین آسیا وضعیت مناسبی داریم .

وی با اشاره به اینکه ایمنی خودرو ها در کاهش تصادفات خیلی موثر است یادآور شد: پلیس راه بعد از حادثه دخیل است چرا که خودرو را سازمان استاندارد به لحاظ کیفیت تایید می کند و پلیس مکلف است نسبت به قوانین موجود در کشور نسبت به شماره گذاری آن اقدام کنند اما در زمان بروز حوادث پلیس راه مکلف است سهم سازمان هایی که در بروز حادثه نقش داشته اند را تعیین کند.

رییس پلیس راهور با بیان اینکه ۷۰ درصد سفرهای ما با خودروهای شخصی اتفاق می افتد خاطرنشان کرد: ارزان بودن قیمت سوخت باعث استفاده از خودروهای شخصی می شود.

وی همچنین یادآور شد: بر خودروهای عمومی نظارت بیشتری خواهد شد و اگر رغبت مردم به سمت مسافرتهای ریلی سوق پیدا کنند ایمنی افزایش پیدا خواهد کرد، چه در تولید داخل و چه واردات باید به سمت ارتقای محصولات برویم و نباید اجازه دهیم خودروهای ضعیف داخل کشور بیایند و در حوزه آموزش و عامل انسانی و افزایش تخلف برای سازمان های مسئول این بازدارندگی و ضمانت اجرایی را باید در قوانینمان بالا ببریم به سمتی که هیچ سازمان و مسئولی به خودش اجازه کوتاهی ندهد چرا که حوزه ترافیک و تصادفات ارتباط مستقیمی با جان مردم دارد.

لینک کوتاه
https://meydanekhabari.ir/?p=2002

706 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند