28 / 03 / 2024
22:04

آخرین آمار از شیوع جهانی کرونا | تلفات به ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسید

02:22317۰

به گزارش گروه بین‌الملل میدان خبری،  برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد تعداد کسانی که در کشورهای مختلف، جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس «کووید۱۹» از دست داده‌اند، بامداد یکشنبه از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر فراتر رفته است.

بر این اساس تا لحظه نگارش این خبر ۴۶,۳۷۳,۷۷۷ نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند و ۱,۲۰۰,۱۹۳ نفر نیز بر اثر آن جان خود را از دست داده‌اند.

در مقابل اما ۳۳,۴۸۳,۵۱۶  نفر از بند این بیماری رهایی پیدا کرده و سلامت خود را به دست آورده‌اند.

در میان کشورهای آلوده به این ویروس، ایالات متحده آمریکا با حدود نه میلیون و چهارصد هزار نفر، بیشترین شمار مبتلایان در جهان را دارد. این کشور با حدود ۲۳۶ هزار جان‌باخته، در رتبه نخست کشورهای دارای بیشترین موارد فوتی ویروس کرونا ایستاده است.

بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که آمریکا ۲۰،۲۸ درصد از کل مبتلایان به این بیماری را در خود جای داده است. بعد از آن، هند با حدود ۱۷،۶۵ درصد از کل مبتلایان جهان یعنی تقریبا هشت میلیون و صد و هشتاد هزار نفر در رتبه دوم قرار دارد. بعد از آنها برزیل با پنج میلیون و پانصد و سی‌وپنج هزار مبتلا یعنی ۱۱،۹۴ درصد کل بیماران، قرار دارد.

در این میان قاره آمریکای شمالی و مرکزی حدود یازده میلیون و دویست‌وسی هزار مبتلا و نزدیک به ۳۵۲ هزار فوتی، و قاره اروپا تقریبا نه میلیون و نهصد و شصت هزار مورد ابتلا و ۲۶۵ هزار جان‌باخته را از این آمار به خود اختصاص داده‌اند.

پیش از این، «تدروس آدانوم»،  مدیرکل سازمان جهانی بهداشت چندی پیش در جلسه‌ای درباره این بیماری در یکی از دفاتر سازمان ملل در ژنو گفته بود نیم‌کره شمالی زمان در برهه‌ای حساس از لحاظ مبارزه با بیماری همه‌گیر جهانی کووید۱۹ قرار دارد و کشورهای زیادی شاهد رشد تصاعدی بیماران هستند.

یکی از نکات قابل توجه آمارهای روند شیوع ویروس کرونا، مدت زمان افزایش شمار مبتلایان است. بر اساس بررسی‌های آماری، ویروس کرونا از زمانی که ۱۴ میلیون را در جهان بیمار کرده بود، دربازه‌های سه یا چهار روزه، یک میلیون نفر را نیز گرفتار خود کرد تا شامگاه شنبه شمار ابتلای جهانی از ۴۶ میلیون نفر عبور کند.

انتهای پیام/ م

لینک کوتاه
https://meydanekhabari.ir/?p=5372

689 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند