27 / 04 / 2024
18:25

فرآیند انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز شد

01:38138۰

به گزارش میدان خبری، فرایند برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بخشنامه احمد وحیدی وزیر کشور به فرمانداران و بخشداران سراسر کشور، آغاز شد.

بر این اساس مهلت پیش ثبت­‌نام داوطلبان هفت روز است که از روز دوشنبه تاریخ ۱۴۰۲/۵/۱۶ تا پایان روز یکشنبه تاریخ ۱۴۰۲/۵/۲۲ ادامه خواهد داشت و متقاضیان می­‌بایست ثبت­‌نام خود را طی هفت روز از تاریخ ۲۷ مهرماه سال جاری نهایی سازند.

متن این دستور به شرح زیر است:

فرمانداران محترم حوزه­‌های انتخابیه اصلی و فرعی سراسر کشور

بخشداران محترم حوزه‌­های انتخابیه فرعی سراسر کشور

با سلام و احترام؛

با استعانت از درگاه حضرت حق و تحت توجهات حضرت ولی عصر (ارواحنا له­ الفدا) و با تاکید بر عملیاتی کردن مولفه‌­های چهارگانه رهبر معظم انقلاب، فرایند برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از امروز یکشنبه ۱۵مرداد ۱۴۰۲ آغاز می­‌شود. مهلت پیش ثبت­‌نام از داوطلبان هفت روز است که از روز دوشنبه تاریخ ۱۴۰۲/۵/۱۶ تا پایان روز یکشنبه تاریخ ۱۴۰۲/۵/۲۲ ادامه خواهد داشت و متقاضیان می­‌بایست ثبت­‌نام خود را طی هفت روز از تاریخ ۲۷ مهرماه سال جاری نهایی سازند.

همچنین با عنایت به اینکه هیات­‌های اجرایی مراکز حوزه­‌های انتخابیه و هیات­‌های اجرایی حوزه­‌های فرعی می­‌بایست همزمان از روز پنجشنبه مورخه­ ۱۴۰۲/۷/۱۳ حداکثر در مدت هفت روز تشکیل شوند، مقتضی است بر اساس مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و در چارچوب برنامه زمانبندی انتخابات و بخشنامه‌­ها و دستورالعمل‌­های صادره، نسبت به تشکیل هیات اجرایی و ارسال صورت جلسه انتخاب معتمدین اصلی و علی‌البدل به ستاد انتخابات کشور اقدام فرمایید.

این بخشنامه به منزله دستور شروع انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آن حوزه انتخابیه تلقی می­‌شود.

لینک کوتاه
http://meydanekhabari.ir/?p=8372

704 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند