09 / 05 / 2024
02:21

تظاهرات کنندگان آلمانی خواستار توقف ارسال سلاح به اوکراین شدند

02:0083۰

هزاران شهروند آلمانی روز یکشنبه با برپایی تظاهراتی در شهر درسدن، خواستار توقف ارسال تسلیحات به اوکراین شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میدان خبری، هزاران نفر از شهروندان آلمانی روز یکشنبه در شهر درسدن در اعتراض به ارسال تسلیحات به اوکراین تظاهرات کردند.

این تظاهرات با شعار «صلح و آزادی» برگزار شده و تظاهرات کنندگان طی آن خواستار توقف ارسال تسلیحات به اوکراین شدند.

تظاهرات کنندگان شعار می‌دادند: «ارسال سلاح را متوقف کنید»، «جنگ هرگز باز نخواهد گشت»، «امروز تانک می‌فرستید و فردا هواپیما».

هفته پیش نیز صدها تن از معترضان آلمانی در مقابل پایگاه هوایی وونستورف در «هانوفر» آلمان در اعتراض به رزمایش ناتو در این کشور تجمع اعتراضی برگزار کردند.

رزمایش هوایی «ایر دیفندر ۲۰۲۳» به میزبانی آلمان از ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد ماه) شروع شده و تا ۲۳ ژوئن (دوم تیرماه) ادامه خواهد داشت و ۱۰ هزار شرکت‌کننده و ۲۵۰ هواپیما از ۲۵ کشور در تلاش ناتو برای قدرتنمایی و تحت تأثیر قراردادن متحدان و دشمنان این ائتلاف حضور خواهند داشت.

بنا به گفته مقام‌های آلمانی و آمریکایی، این بزرگ‌ترین رزمایش استقرار نیروهای هوایی از زمان شکل‌گیری ناتو است و سوئد که به دنبال پیوستن به ناتو است و همچنین ژاپن نیز در این رزمایش بزرگ مشارکت خواهند کرد.

دولت «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با طرح این ادعا که حمله روس‌ها علیه کشورش به‌مثابه اقدام علیه کل اروپاست، تاکنون ده‌ها میلیارد دلار کمک نظامی از کشورهای غربی جلب کرده است. کمک‌های آمریکا به اوکراین به‌تنهایی چند ده میلیارد دلار بوده و برخی از پیشرفته‌ترین تجهیزات ناتو راهی میادین نبرد با روسیه شده‌اند؛ تانک‌های لئوپارد و سامانه‌های ضدهوایی پاتریوت از این جمله‌اند.

پایان پیام/ م

لینک کوتاه
http://meydanekhabari.ir/?p=7884

704 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند