19 / 03 / 2024
10:07

برانکو:با پنجره بسته به فینال رسیدم/ویلموتس در چند سال اخیر هیچ کجا موفق نبود/بعد از استعفای تاج مذاکراتمان پیگیری نشد

05:42296۰

به گزارش میدان خبری به نقل از خبرگزاری فارس، برانکو ایوانگوویچ بعد از کش و قوس های فراوان سرانجام حسابش با باشگاه پرسپولیس تسویه شد تا دیگر پرونده شکایت او سایه ای سنگین بر سر این باشگاه نباشد.
خبرنگار ورزشی فارس با برانکو در مورد اتفاقاتی که در چند وقت اخیر بین او و باشگاه پرسپولیس رخ داد و همچنین مسائل دیگر گفت و گوی زیر را انجام داده است:
فارس: شما قبل از اینکه از فوتبال ایران به طور کامل خارج شوید گفته بودید که فوتبال ایران روز به روز آماتور می شود. بعد از جدایی شما هم از فوتبال ایران اتفاقات مختلفی رخ داده و پرونده ویلموتس و شما و استراماچونی باعث شد تا تصمیم گرفته شود حضور مربی و بازیکن خارجی در فوتبال ایران تا اطلاع ثانوی کنسل باشد. نظر شما در مورد این شرایط چیست؟
این سوال را باید در سه بخش تقسیم کرد. تغییرات مدیریت در باشگاه پرسپولیس و یا هر باشگاه دیگر مشکل ساز است. این موضوع در هر کجای دنیا مصداق دارد و هر جایی مدام دست به تغییر و نوسان باشد، عواقب خوبی به بار نیامده و یکسری نوسانات عمیق هم در نتیجه گیری در پی داشته است. البته در باشگاه پرسپولیس طی آن ۴ سالی که من بودم نشان داد می تواند قوام و مستدام بودن نتیجه را ادامه دهد چون تیم دارای ساختار منظمی است و این دیگر ربطی ندارد چه کسانی از تیم جدا یا اضافه شوند. این هم یک امر طبیعی است و نباید از کسی به خاطر ترک باشگاه ناراحت بود چون هر کسی برای خودش مکلف و صاحب اختیار است تا به فکر طراحی سرنوشت خودش باشد. شاید این فرد در جای دیگر یا باشگاه مادر موفق تر باشد.
در مورد ممنوعیت حضور خارجی ها در فوتبال ایران باید بگویم این تصمیم فدراسیون فوتبال ایران بیشتر ماهیت مالی دارد تا اینکه بخواهیم مسائلی مثل آماتوری را برایش پیش کشید. مشخص است که مشکلات اقتصادی عدیده ای که در ایران و حتی دنیا وجود دارد باعث چنین تصمیم گیری هایی شده است. در رشته فوتبال یا حتی رشته های دیگر این موضوع علنی اعلام می شود اما شاید در مورد موارد دیگری از زندگی هم چنین تصمیماتی گرفته شود به همین دلیل نمی شود گفت موضوع آماتوری شدن فوتبال ایران ربطی به این تصمیم فدراسیون فوتبال داشته باشد.

در حال حاضر این تصمیم عقبه مالی دارد. در نهایت اینکه شاید زمانی این حرف را در مورد فوتبال ایران زدم که مدیریت ها ثبات نداشت و می بینید که هنوز هم مدیریت فوتبال ایران با ثبات نیست و هنوز هم یکسری مشکلات در خصوص آیین نامه ها وجود دارد و یک جا باید این تضادها حل شود و آرام گیرد. روابط بین فیفا و فدراسیون باید درست شود. ظاهرا فیفا اکنون مصمم شده تا سرنوشت فوتبال ایران را یکسره کند و ایران صاحب قوانین یکپارچه و اساسی شود.
فارس: در مورد ویلموتس چه نظری دارید؟
او به من مربوط نمی شود. این سوال را باید مسئولان فدراسیون فوتبال بگویند که چگونه و بر چه اساسی مربی که سوابق و وضعیتش بررسی نشده به یکباره از او دعوت و قرارداد بسته می شود. به نظر من فدراسیون ایران حداقل کاری که می توانست انجام دهد این بود که عقبه چهارساله این مربی را بررسی کند و متوجه بشوند او هر کجا بوده موفقیتی نداشته. در نتیجه حضور چنین مربی با این شرایط سنگینی عواقب سنگینی به بار آورده است و امیدوارم به شکلی برای ایران ختم به خیر شود و این خطر از فوتبال ایران دفع شود.
فارس: به پرسپولیس برسیم. این تیم با یحیی گل محمدی به فینال آسیا رسید. چه تفاوتی بین این فینال با مسابقه ای که شما سرمربی آن بودید دارد؟
برای یحیی گل محمدی و تیم بزرگ پرسپولیس آرزوی موفقیت می کنم. هر چند که فینال همیشه یک مسابقه مبهم است چون دو تیمی که در آن حضور دارند صاحب انگیزه هستند و روح تیمی هر کدام بر دیگری برتری داشته باشد قابلیت آن را دارد که قهرمان شود و امیدوارم یحیی گل محمدی و تیمش موفق شوند.
این را از صمیم قلب برای هواداران و این باشگاه می خواهم. در دوره ما باید بازی رفت و برگشت انجام می دادیم و بازی در حضور هوادار شرایط را با فینال امسال که باید به صورت متمرکز باشد متفاوت می کند. این کار را برای همه تیم ها به شکل یکسان راحت تر کرده تا تکلیف خود را بدانند.
فراموش نکنید در دوره من که به فینال رسیدیم حق نداشتیم یک بازیکن به جمع خود اضافه کنیم. دو پنجره نقل و انتقالاتی بسته بودیم و این واقعیت را نمی شود کتمان کرد. مجبور بودم با داشته ها و بضاعتم تیم را جلو ببرم و با این شرایط تیم را به فینال آسیا ببرم و همچنین برای سال سوم قهرمان لیگ کنم. ما حتی موفق شدیم جام حذفی را هم کسب کنیم. خوشبختانه در این دور این مسئله گریبان تیم نیست و می تواند در این دوره توان بیشتری از خود نشان دهد و فکر می کنم زمان کافی هم برای هماهنگ کردن تیم دارد.
فارس: آقای برانکو شاید برای خیلی ها هنوز این سوال بی پاسخ باشد که بالاخره این انباشت شدن طلب شما از باشگاه پرسپولیس در مدیریت آقای گرشاسبی پیش آمد یا آقای عرب؟
در دوره ای که بودم ۴ مدیرعامل را بالای سر خود دیدم و دوست ندارم به کالبدشکافی تک تک مسئله ای که به وجود آمده بپردازم. سعی دارم چون بخش مالی ام با این باشگاه حل شده این مسائل را فراموش کنم و فقط آن خاطرات زیبایی که در کنار هواداران داشتیم مدام در ذهن داشته باشم.
فارس: در مورد مذاکرات مهدی تاج با خودتان در زاگرب توضیح می دهید؟
بله آقای تاج با من مذاکره انجام دادند. در سفارت با هم ملاقات داشتیم. شرایط را با هم بررسی کردیم و پیشنهادات را بهم دادیم اما بعد از این نشست به فاصله کمی آقای تاج دچار کسالت شد و بعد هم استعفا داد و بعد از این حادثه دیگر هیچ خبری نشد.
فارس: درست است که به هومن افاضلی پیشنهاد ۲۰۰ هزار دلاری برای تخفیف داده بودند تا به اطلاع شما برسد؟
خیر درست نیست. هیچ پیشنهادی از سوی فدراسیون به من نشد. من در حین مذاکره با تاج به او گفتم اجازه بدهد ضمن این شرایطی که به هم اعلام می کنیم دست نگه داریم مشکلم با پرسپولیس حل شود و بعد به صورت جدی با هم صحبت کنیم اما بعد از بازگشت او از زاگرب دچار کسالت شد.
فارس: اکنون که همه پول خود را از پرسپولیس گرفتید دیگر هیچ خطری این باشگاه را تهدید نمی کند؟
خیر به هیچ وجه.

لینک کوتاه
http://meydanekhabari.ir/?p=5325

704 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند