28 / 03 / 2024
13:24

ایمان شمسایی: در کشور با پدیده‌ای به نام «باج نیوز» روبه‌رو هستیم/ یارانه‌ باید به رسانه‌های فاخر تعلق بگیرد

02:0079۰

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از روند افزایشی سایت‌های غیر مجاز و به عبارتی «باج نیوز» در کشور باید جلوگیری شود.

به گزارش میدان خبری، ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته در نشست هم اندیشی با مدیران نشریات استانی و خبرگزاری ها، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم در زمینه کاغذ حرکت به سمت خود اتکایی است و از ابتدای شروع دولت شاهد فعالیت کارخانه‌های نیمه تعطیل بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ارز ترجیحی برای کاغذ احتمالا در آینده برداشته شود، گفت: دولت  روزانه یک میلیارد تومان از رسانه‌ها حمایت می‌کند.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: راه اندازی رسانه‌ها در کشور رو به افزایش است و همین امر باعث می‌شود به رسانه‌هایی که سابقه طولانی دارند یارانه کمتری پرداخت شود.

شمسایی با اشاره به اینکه کار فرهنگی با پول قابل مقایسه نیست، افزود: عقیده ما بر این است که یارانه‌ها باید به رسانه‌هایی برسد که محتوای خوب و مطالب فاخر تولید می‌کنند.

وی بیان کرد: باید به رسانه‌های محلی توجه شود و این یک شعار نیست و این برنامه به عنوان یک اصل و نه یک شعار مورد توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: امروز در کشور با پدیده‌ای به نام سایت‌های غیر مجاز و به عبارتی باج نیوز روبه‌رو هستیم که باید از روند افزایشی آنهاجلوگیری شود.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانه‌های محلی باید زیاد شود و از کثرت رسانه‌های سراسری کاسته شود.

شمسایی خاطر نشان کرد: نگاه دولت در حمایت از نشریات به‌طور عدالت محورانه است و نشریات محلی که مطالبات مردم را انعکاس می‌دهند نگاه ویژه‌ای به آن‌ها در طرح‌های حمایتی‌مان خواهیم داشت.

انتهای پیام/م

لینک کوتاه
https://meydanekhabari.ir/?p=6552

689 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند