28 / 03 / 2024
23:29

آذری جهرمی: پیش بینی لازم در مقابل فشارهای دشمن در اقتصاد مجازی اتخاذ شده است

04:26349۰

به گزارش میدان خبری، محمد جواد آذری جهرمی روز شنبه در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز در جمع خبرنگاران افزود: البته دشمن خیلی وقت است فعالیت‌های خود را شروع کرده و در این فضا فشارهایی را وارد می‌کند؛ بیش از یک و نیم سال است که “سرویس‌های ابری” دنیا خدمات دادن به شرکت‌های ایرانی را متوقف کرده‌اند.

وی اضافه کرد: سکوهای ارائه نرم افزار شرکت‌های ایرانی را محدود کرده‌اند، هر چیزی برای اعمال محدودیت از دستشان بر می آمده در فضای مجازی علیه ما فروگذار نکرده‌اند.

جهرمی گفت: اما با این وجود، نه ما و نه شرکت‌های استارت آپی ایران پشت در محدودیت‌های آنها نمانده‌ایم.

وی ادامه داد: مسیر با شتاب در حال طی شدن است اما ممکن است به صورت موضعی اقدام‌هایی علیه ما انجام و اختلال‌هایی ایجاد شود که این در فرآیند جنگ اقتصادی طبیعی است.

آذری جهرمی گفت: مخالفان مردم ایران که قادر به دیدن رشد ما نیستند اختلال‌هایی را بوجود می‌آورند اما با این وجود مسیر فضای مجازی در کشور عقبگرد نداشته و رو به پیشرفت است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین درباره فیلترینگ با اشاره به هزینه‌های این اقدام در کشور گفت: به هر حال سیستم قضائی و امنیتی کشور در آن مقطع به این جمع بندی رسیدند که برخودی باید با این پیام رسان صورت گیرد و دولت نیز استدلال‌هایی داشت.

وی تصریح کرد: در اینکه عوارضی و افسار گسیختگی‌هایی وجود دارد کسی شک نداشت اما اختلاف در راه حل بود.

آذری جهرمی با اشاره به فعالیت برنامه‌هایی مانند مسیریاب خارجی در کشور وابسته به رژیم اشغالگر گفت: بدون اینکه برخورد سلبی با اینها صورت گیرد شرکت‌های داخلی در این رابطه فعال و از ظرفیت داخلی در این زمینه استفاده شد و امروز در مسیریابی شأن در عرصه رقابتی و فشرده این مسیریاب خارجی در حال خارج شدن از عرصه است.

وی ادامه داد: این مسائل راه حل دارد و نیازمند صبر و حوصله است. ما حرفمان را در آن مقطع زدیم و به شدت در این مساله صحبت شد و جمع بندی در آن مقطع این بود که فیلترینگ صورت گیرد. همه باید به قانون احترام گذاشته و قانون فصل الخطاب ماست.
وی تصریح کرد: همه پیش بینی‌هایی که می‌شد انجام شد اما برخی آقایان دوست ندارند بگویند اینها درست بوده است و می‌خواهند بگویند که در اجرای موضوع های مرتبط درست عمل نشده است.

آذری جهرمی افزود: این موضوع نباید فضای دو قطبی در کشور ایجاد کند باید بپذیریم که فضای مجازی در کشور نیازمند رعایت الزامات حاکمیتی است.

فضای مجازی، مساله سیاسی نیست
وی ادامه داد: نمی‌گوییم که فضای مجازی عارضه ندارد اما راهکارها باید منطقی، عقلانی و به دور از سیاست زدگی باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مشکل ما در فضای مجازی این است که آقایانی که پیشنهاد می‌دهند و حرف می‌زنند عمدتاً با عینک سیاسی به این مسائل نگاه می‌کنند این در حالی است که اصلاً” سیاسی نیست.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع فرودگاه پیام کرج اشاره و اظهار داشت: جان مسافران و امنیت پرواز از هر چیزی برای ما مهم‌تر است.

وی اظهار داشت: در ۷ کیلومتری پیام منطقه‌ای به نام مجموعه فتح که قابلیت فرودگاهی ندارد و بیشتر مختص خدمات هلی کوپتری است وجود دارد که به دلیل احتمال ایجاد مشکل برای خلبانان در موقع فرود باید با بروزرسانی این مشکل را حل کرد.

وی با اشاره به اینکه این موضوع خیلی پیچیده‌ای نیست افزود: فرودگاه پیام می‌تواند علاوه بر البرز، قزوین را هم پوشش دهد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در این ارتباط گفت: امید می‌رفت که بتواند خدمات خوبی به مردم بدهد و با نگاهی که وزیر راه و شهرسازی به مجموعه دارد امید داریم قبل از سفر معاون اول رئیس جمهوری این مساله برطرف شود.

وزیر ارتباطات افزود: برخی لجبازی‌ها نسبت به راه اندازی این فرودگاه وجود دارد که به دنبال پیگیری آن هستیم تا برطرف شود ضمن اینکه نباید نسبت به اهمیت پرواز و جان مسافران اطمینان خاطر حاصل کنیم.

وی افزود: اقدام‌هایی در حال انجام است تا این فرودگاه به عرصه عملیاتی برگردد.

وزیر ارتباطات همچنین با اشاره به قابلیت‌های استان البرز در زمینه پروازهای باری از طریق این فرودگاه گفت: البرز محصولات کشاورزی دارد که می‌توان به حوزه دریای خزر از این طریق منتقل کرد.

وی گفت: اگر سوخت پروازهای باری به صرفه و اقتصادی شود می‌توانیم ظرفیت باری را تقویت کنیم.

آذری جهرمی با اشاره به ظرفیت‌های استان البرز اظهار داشت: با پیگیری استاندار و همه مسؤولان پروژه‌ها در حوزه اقتصاد مقاومتی در این استان در حال انجام است و همدلی در این استان وجود دارد که می‌تواند به عنوان یک پایلوت برای دیگر استان‌ها باشد.

وی از اجرای چهار پروژه کلیدی در حوزه اقتصاد مقاومتی در استان البرز خبر داد و افزود: برای گازرسانی به روستای گردشگری طالقان اقدام‌هایی در دست انجام است که به زمستان امسال می‌رسد و در این صورت باعث مهاجرت معکوس می‌شود.

آذری جهرمی با اشاره به تخصیص بودجه‌های مطلوب با تلاش مدیران استانی و سازمان برنامه و بودجه در این ارتباط گفت: برای توسعه آزاد راه شمال ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام بزرگراه شهید همت بوده که همه اینها برای حوزه گردشگری هستند.

لینک کوتاه
https://meydanekhabari.ir/?p=2179

689 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند