27 / 04 / 2024
17:16

۴ شکنجه‌گر مسجد مکی زاهدان بازداشت شدند

02:0077۰

چهار نفر از عناصر موثر در بازداشت غیرقانونی، بازجویی، شکنجه و اخذ اعتراف اجباری از طلبه سنی در زاهدان دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میدان خبری، پس از آنکه ۲۷ خرداد عوامل مسجد مکی یک طلبه اهل سنت را به صورت خودسرانه و غیرقانونی بازداشت و شکنجه کردند حالا خبر رسیده است که چهار نفر از عناصر موثر در بازداشت غیرقانونی، بازجویی ، شکنجه و اخذ اعتراف اجباری از این طلبه در زاهدان دستگیر شدند.

این افراد هفته گذشته یک طلبه سنی مذهب به نام یحیی استادی را به صورت خودسرانه و غیرقانونی بازداشت و سه روز در زیرزمین مسجد مکی، وابسته به مولوی عبدالحمید زندانی کرده‌اند!

افراد بازداشت شده که از وابستگان به مسجد مکی هستند نقش اصلی در حبس، تهدید، شکنجه روحی و جسمی و اخذ اعتراف اجباری از طلبه مذکور را داشته‌اند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده برخی از افراد بازداشت شده تعاملاتی با شبکه های ماهواره‌ای تروریستی داشته و ضمن ارسال اخبار کذب برای این رسانه ها موجبات نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی را فراهم کردند.

آخرین اقدام این افراد، تصویربرداری از اعترافات اجباری از طلبه محبوس و انتشار خبر ساختگی مسمومیت و ترور عبدالحمید اسماعیل زهی بوده است.

گفتنی است؛ افراد وابسته به مولوی عبدالحمید روز ۲۷ خرداد به بهانه سو قصد به یک طلبۀ اهل‌سنت مظنون شدند و او را به‌صورت غیرقانونی حبس کردند.

براساس بررسی‌ها فرد حبس‌شده توسط عوامل عبدالحمید اهل چابهار است و سابقهٔ حضور در مدرسه دینی را دارد. این فرد گفته که در ۳ روز حبس به‌صورت مکرر بازجویی و شکنجۀ روحی و جسمی شده و عوامل عبدالحمید او را مجبور کرده‌اند که حرف‌های آن‌ها را تکرار کند.

در واکنش به این اتفاق رئیس دادگستری سیستان و بلوچستان گفته بود: عوامل مسجد مکی باید قصد مسموم‌کردن عبدالحمید توسط فرد بازداشت‌شده را اثبات کنند وگرنه باید پاسخ‌گو باشند.

پایان پیام/ م

لینک کوتاه
https://meydanekhabari.ir/?p=8074

704 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند