06 / 05 / 2024
13:55

۱۷هزار کارخانه نیازمند تأمین ارز هستند/ اراده‌ای برای حل مشکلات ارزی وجود ندارد

02:00194۰

محمد امامی امین معاون عمران و امور اقتصادی استان تهران در جلسه کارگروه تسهیل و رفع تولید استان که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: تولیدکنندگان درگیر مباحث ارزی و همچنین مشکلات اداری سایت نیما و بانک مرکزی هستند.

وی افزود: سایت نیما و بانک‌مرکزی نه پاسخگو است و نه ارزی تخصیص می‌دهد و کار‌ها را به گردن هر دستگاهی می‌اندازد و تولیدکننده بر سر دو راهی می‌ماند.

امامی با بیان اینکه اراده‌ای برای حل مشکلات ارزی وجود ندارد، گفت: همچنین در این جلسه هیچ اراده‌ای از سوی نماینده بانک مرکزی حاضر در جلسه مشاهده نشد و ادبیات گفتاری این نماینده نشان دهنده این بود که برای تأمین ارز هیچ‌گونه مسئولیتی ندارد و باید از پتروشیمی ارز تأمین شود.

وی ادامه داد: اگر بانک مرکزی مسئول تأمین ارز نیست، پس چه کسی مسئول است؟

معاون عمران و امور اقتصادی استان تهران تصریح کرد: حدود ۱۷ هزار کارخانه صنعتی در استان تهران مشکل تأمین ارز و مواد اولیه دارند، البته برای بسیاری از آن‌ها ارز و‌ مواد اولیه تأمین شده است، اما تعداد زیادی از این کارخانه‌ها در این زمینه هنوز مشکل دارند.

وی افزود: عرضه را در سایت نیما کم‌کرده اند که از طرف دیگر یک ترافیک ایجاد شده است و حتما باید این مشکلات ساماندهی شود، چراکه سازوکار دولت در این زمینه درست است و پتروشیمی‌ها مکلف هستند ارز حاصل از فروش را به نیما ارائه کنند.

امامی گفت: بانک مرکزی در رابطه با تأمین ارز شانه خالی می‌کند، به همین دلیل در خواست می‌کنم که بانک مرکزی پاسخگوی این مشکلات باشد.

وی ادامه داد: مقرر شد نامه‌ای با امضای استاندار به معاون اول رئیس جمهور و وزیر اقتصاد ارائه شود تا دستور صریحی دهند که بانک‌مرکزی و پتروشیمی، ارز مورد نیاز تولیدکنندگان را به آنان ارائه دهند.

معاون عمران و امور اقتصادی استان تهران گفت: مقرر شد مکان مناسبی برای پسماندهای چرم شهر در یکی از روستا‌های جنوب تهران در نظر گرفته شود.

وی افزود: پسماند‌های چرم شهر بسیار خاص هستند و باید مکانی برای بازیافت آن‌ها در نظر گرفته شود.

امامی امین گفت: برخی پسماند‌های چرم شهر قابل بازیافت هستند و باید سیستمی را در آنجا تعبیه کنیم که بتوانیم این مواد مازاد را دوباره تبدیل کنیم.

وی افزود: مقرر شد معاونت عمرانی استاندار ظرف یک ماه آینده نسبت به راه اندازی سیستم بازیافت در این مکان اقدام کند.

لینک کوتاه
https://meydanekhabari.ir/?p=1690

706 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند