04 / 05 / 2024
14:37

۱۵ هزار مدرسه غیردولتی کم‌تر از ۱۵ میلیون تومان شهریه دریافت می‌کنند

03:2258۰

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی گفت: ۱۵ هزار مدرسه غیردولتی کم‌تر از ۱۵ میلیون تومان و ۱۱ هزار مدرسه کم‌تر از ۱۰ میلیون تومان شهریه دریافت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میدان خبری، احمد محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در جمع مؤسسان و مدیران مدارس غیردولتی با اشاره به کیفی‌سازی دوره‌های ضمن خدمت معلمان مدارس غیردولتی، اظهار کرد: یکی از اقدامات ما، کیفی‌سازی دوره‌های توانمندسازی معلمان است در همین راستا مدیر پروژه برای این فعالیت‌ها تعیین شده است.

وی افزود: بدون شک، نگرشی که دانش‌آموزان در مدرسه کسب می‌کنند در جهت رشد عاطفی، روانی و اجتماعی آنها بسیار مؤثر است؛ از این رو معلمان می‌توانند با به‌کارگیری ابتکارات، خلاقیت‌ها و تجربیات مناسب، مهارت‌ها و نگرش‌هایی مانند مسؤولیت‌پذیری، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش‌آموزان پرورش دهند و بسیاری از مدارس غیردولتی این مهم را به خوبی در مدارس خود اجرایی کرده‌اند؛ لذا باید از خلاقیت و ابتکاراتی که در برخی مدارس غیردولتی عرضه می‌شود به نحو مطلوبی در دیگر مدارس نیز استفاده شود.

محمودزاده با تأکید بر هماهنگی و همگرایی در بین مؤسسان و مدیران مدارس غیردولتی، ادامه داد: عنصر اصلی در آموزش و پرورش، نیروی انسانی است‌. یعنی باید به موضوع نیروی انسانی از معیشت و منزلتش گرفته تا مرجعیت و توانمندی‌اش توجه کنیم و ما در این راستا برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به اهمیت نیروی انسانی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ۱۳۱ راهکار و۲۳ هدف عملیاتی دارد که ۲۵ راهکار  و ۵ هدف عملیاتی آن مربوط به نیروی انسانی است و ای موضوع خود بیانگر اهمیت نیروی انسانی در سند تحول است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به برنامه صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان مدارس غیردولتی، افزود: این برنامه در سال گذشته آغاز شد و ۷ ماه روی آن کار شد و تفاهم‌نامه‌ای هم با دانشگاه فرهنگیان، گزینش و حوزه ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش امضا کردیم؛ در این راستا صلاحیت عمومی معلمان را مورد توجه قرار دادیم یعنی هیچ معلمی بدون گزینش وارد آموزش و پرورش نشود و همچنین ۳۶۰ ساعت و ۲۴ ساعت دوره آموزشی برای توانمندسازی معلمان پیش‌بینی کرده‌ایم.

محمودزاده در خصوص هزینه دوره‌ها عنوان کرد: شرکت در دوره‌های صلاحیت حرفه‌ای به شناسنامه‌دار شدن معلمان کمک می‌کند و ساماندهی نیروهای انسانی مدارس غیردولتی نیز محقق خواهد شد؛ هزینه‌های این دوره‌ها را ۶۰ درصد مؤسسان و ۴۰ درصد معلمان پرداخت می‌کنند، ولی گزارش‌هایی شنیده‌ایم که برخی مؤسسان کم لطفی می‌کنند و بیشتر هزینه را از معلمان می‌گیرد؛ درخواست می‌کنیم مؤسسان براساس بخشنامه‌ای که قبل از عید نوروز و اسفندماه ۱۴۰۱ ارسال شد، عمل کنند و حق و حقوق معلمان در این موضوع در نظر گرفته شود.

وی با اشاره بر نظارت بر مدارس غیردولتی، ادامه داد: امسال نظارت جامع و گسترده در سطوح مختلف پیش‌بینی شده است و خودمان هم بازدیدهای سرزده را آغاز کرده ایم و ادامه‌دار است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی به شهریه‌های اخذ شده در مدارس غیردولتی اشاره کرد و گفت: ۱۵ هزار مدرسه غیردولتی زیر ۱۵ میلیون تومان و ۱۱ هزار مدرسه زیر ۱۰ میلیون تومان شهریه دریافت می‌کنند؛ امسال الگوی شهریه مدارس غیردولتی بسیار زودتر از سال‌های گذشته اعلام شد و به‌زودی شهریه مدارس اعلام می‌شود.

پایان پیام/ م

لینک کوتاه
https://meydanekhabari.ir/?p=7943

704 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند