04 / 05 / 2024
01:59

یوزپلنگ بیمار تلف شد

02:0066۰

یوزپلنگی که روز گذشته در توران به صورت بیمار دیده شده بود تلف شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میدان خبری، یوزپلنگی که روز گذشته خبر بیمار بودن آن اعلام شده بود به علت کم خونی شدید تلف شد.

طبق اعلام اداره محیط‌زیست سمنان، پس از گزارش واصله مبنی بر حضور یک قلاده یوزپلنگ با حال نامساعد، ‌تیم دامپزشکی و محیط‌بانان از بعدازظهر به منطقه اعزام شدند.

  تیم حاضر در محل پس از غروب خورشید و تاریکی هوا، در دو مرحله فرصت نزدیک شدن به حیوان را پیدا کردند، اما به دلیل تاریکی هوا،  امکان اقدام برای بیهوشی حیوان وجود نداشت.

صبح روز ۱۵ مرداد، تیم حاضر در محل از صبح زود، مجدد به منطقه اعزام شدند و در همان ابتدای روز با مشاهده حیوان، اقدام به بیهوشی آن کردند. در معاینه بالینی، علایم کم خونی حاد و تعداد زیادی زالو در دهان حیوان مشاهده شد.

بنابراین، اقدامات درمانی از جمله خروج زالوها، سرم تراپی و … انجام گرفت. حیوان پس از به هوش آمدن، جهت پایش و کنترل وضعیت بالینی به سایت مرکز تحقیقات یوزپلنگ آسیایی منتقل شد ولی علی‌رغم تمامی تلاش‌ها و اقدامات حمایتی،  در نهایت تلف شد.

جسد حیوان جهت بررسی علت مرگ به و کالبد گشایی به تهران منتقل شده است.

علت مرگ این حیوان کم خونی شدید عنوان شده است، امیدواریم نتیجه کالبد گشایی این حیوان اعلام شود نه مثل «پیروز»، بعد از پنج ماه هیچ نتیجه مشخصی نداشته باشد.

پایان پیام/ م

لینک کوتاه
https://meydanekhabari.ir/?p=8381

706 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند