02 / 05 / 2024
03:51

کمتر از یک درصد زندانیان مبتلا به «اچ آی وی» هستند

01:11280۰

به گزارش میدان خبری، مهرزاد تشکلیان معاون سلامت و حمایت سازمان زندان‌های کشور در مراسم روز جهانی ایدز با اشاره به اقدامات این سازمان در مبارزه با ایدز اظهار داشت: بیش از ۵۰ درصد از زندانیان کمتر از ۹۰ روز در زندان اقامت دارند، ضمن اینکه بیش از ۲۰ درصد از زندانیان در بدو ورود فاقد اوراق هویتی هستند.

وی اضافه کرد: بیش از ۱۲۶ کلینیک فعال در زندان‌های کل کشور داریم و ۵۰ پزشک درمانگر ایدز نیز در زندان‌ها ارائه خدمات می‌کنند.

معاون سلامت و حمایت سازمان زندان‌های کشور با بیان اینکه ۶۰ درصد زندانیان  کشور مربوط به مصرف کنندگان مواد مخدر بوده و معتاد هستند، گفت:‌ مهمترین اقدام این است که این افراد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحت درمان اعتیاد قرار دهیم.

تشکلیان با اشاره به اقدامات این سازمان در جلوگیری از بیماری‌های عفونی خاطرنشان کرد: سال گذشته با کمک وزارت بهداشت،‌ درمان هپاتیت سی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شروع کردیم و ۱۳۰ مورد درمان در زندان صورت گرفت، ضمن اینکه در سال ۹۷، ۲۱۳ هزار تست و در سال ۹۸، ۱۵۸ هزار تست انجام دادیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۴۵ هزار مشاوره در زندان‌ها صورت گرفته است، گفت: اکنون کمتر از یک درصد زندانیان مبتلا به اچ آی وی داریم.

لینک کوتاه
https://meydanekhabari.ir/?p=3688

704 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند