26 / 04 / 2024
11:02

هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر| استقلال مقابل کاپیتان سابق؟/ تراکتور- سپاهان؛ مثل دربی جذاب

05:00113۰

به گزارش میدان خبری، ۴ دیدار پایانی هفته بیست و پنجم لیگ برتر روز جمعه برگزار می شود.

نگاهی به این مسابقات می اندازیم؛

ذوب آهن اصفهان – گل گهرسیرجان؛ تقابل تارتار با مربی تیم ملی

ذوب آهن بعد از اینکه از ۳ مسابقه ۷ امتیاز گرفت، در دیدار مقابل استقلال شکست خورد تا با ۲۷ امتیاز در رده دهم جدول لیگ باقی بماند. گل گهرسیرجان هم بعد از شکست مقابل استقلال دو برد متوالی کسب کرد تا با ۴۳ امتیاز در رده چهارم جدول لیگ بایستد.

سعید الهویی دستیار سابق قلعه نویی اکنون سرمربی گل گهر شده و در تیم ملی همچنان دستیار قلعه نویی است ولی ذوب آهن با مهدی تارتار همچنان ادامه داده است بازی رفت را گل گهر ۲ بر یک برد. حالا مهدی تارتار مقابل مربی تیم ملی صف آرایی تاکتیکی می کند. در حالیکه خود تارتار هم از جمله گزینه های مربیگری تیم ملی بود.

هوادار تهران – پیکان؛ دربی بی تماشاگر

دو تیم تهرانی در حالی مقابل هم صف آرایی می کنند که هر دو تیم از جمله کم تماشاگرترین تیم های لیگ محسوب می شوند. البته هوادار فقط چند سال است که تاسیس شده اما پیکان از جمله تیم های قدیمی فوتبال کشورمان است که بیشتر در زمینه بازیکن سازی و میدان دادن به جوانان موفق عمل کرده است. البته هوادار هم نسبتا تیم جوانی محسوب می شود.

هوادار هفته گذشته در انزلی ملوان را شکست داد اکنون با ۲۹ امتیاز در رده نهم جدول لیگ قرار دارد اما پیکان ۲۳ امتیازی در رده سیزدهم جدول لیگ ایستاده و به منطقه فانوس بدستان نزدیک شده است. پیکان در ۵ بازی اخیرش فقط ۲ امتیاز گرفته و این مسابقه بهترین فرصت برای برد است تا خود را در جدول لیگ به نقطه اطمینان برساند. بازی رفت دو تیم با نتیجه یک بر یک مساوی تمام شد.

آلومینیوم اراک – استقلال؛ تقابل آبی پوشان با رحمتی

آلومینیوم اراک با ۵ مساوی متوالی و ۳۳ امتیاز در رده هفتم جدول لیگ ایستاده و نه دغدغه سقوط دارد و نه استرس کسب سهمیه آسیایی بنابراین بازیکنان این تیم با فراغ بال و خیالی راحت به مصاف تیم دوم جدول لیگ می روند. شاگردان ساپینتو با ۴۹ امتیاز در تعقیب سپاهان صدرنشین ۵۲ امتیازی هستند. استقلال دوست ندارد در کورس قهرمانی از زردپوشان نصف جهان عقب بماند و به همین دلیل هدف اولش در این مسابقه پیروزی است.

هرچند استقلال در روزهای اخیر دچار حاشیه های مدیریتی شده است و تمام هوش و حواس هواداران و بازیکنان استقلال معطوف به حذف از آسیا بخاطر طلب استراماچونی سرمربی ایتالیایی است. از سویی دیگر علی فتح الله زاده مدیرعامل باشگاه استقلال هم بعد از خبر حذف ابتدا از سمتش استعفا کرد ولی هیات مدیره با این استعفا مخالفت کرد. در چنین شرایطی آبی پوشان باید مقابل تیم سیدمهدی رحمتی قرار بگیرند. مربی که در گذشته کاپیتان استقلال بوده است.

رحمتی اگر بتواند مثل بازی رفت یک امتیاز از استقلال بگیرد در آنصورت ممکن است زمینه قهرمانی زودهنگام سپاهان را رقم بزند یا حتی به سبقت پرسپولیس از استقلال در جدول لیگ کمک کند. تیم آلومینیوم ساختار دفاعی منسجمی دارد و فقط ۱۲ گل خورده یعنی ۲ گل از سپاهان صدرنشین کمتر! بنابراین گل زدن به تیم رحمتی آسان نیست و حتی شکست دادن این تیم هم کار سختی است.

استقلال اما در اوج هماهنگی فنی و تاکتیکی اش است و بازیکنان این تیم بسیار خوب و تماشاگر پسند بازی می کنند و آنها بعد از سپاهان با ۳۵ گل زده هجومی ترین خط حمله لیگ را دارند و می خواهند در زمین مسابقه دل هواداران شان را شاد کنند برخلاف آنچه مدیران گذشته و حال استقلال نتوانسته اند انجام بدهند.

تراکتور تبریز- سپاهان اصفهان؛ مهیج مثل دربی با حضور مربیان پرتغالی و اسپانیایی

بازی رفت دو تیم یکی از جذاب ترین و پرگل ترین مسابقات فصل شد و در حالیکه تراکتور ۱۰ نفره شده بود در نهایت ۴ بر ۲ شکست خورد. آن زمان بردیف سرمربی روس هدایت تراکتور را برعهده داشت ولی مورایس پرتغالی سرمربی سپاهان بود و حالا او باید مقابل پاکو خم زور آزمایی فنی بکند. خمز فوتبالی مالکانه و هجومی را برای قرمزپوشان تبریزی در نظر گرفته و به همین دلیل هم این مربی اسپانیایی اکنون محبوب هواداران تراکتور شده است.

سپاهان در حال حاضر با ۵۲ امتیاز صدرنشین لیگ برتر است و خود را شانس اول قهرمانی فصل می داند و انگیزه زیادی برای پیروزی در این مسابقه دارد اما استقلال و پرسپولیس امیدوارند که خمز سپاهان را متوقف کند که در آنصورت رقابت در صدر جدول داغ تر و هیجان انگیز تر دنبال خواهد شد. البته تراکتور تاکنون موفق به شکست سپاهان در لیگ برتر نشده است.

ریکاردو آلوز گلسازترین بازیکن لیگ که بعد از درگیری نسبتا خفیف! با خمز به تمرینات بازگشته است و می تواند یکی از تاثیرگذارترین و کلیدی ترین بازیکنان این مسابقه شود. در تیم سپاهان هم بازیکنان ملی پوشی نظیر امید نورافکن و رامین رضائیان می توانند نتیجه را به سود تیم اصفهانی تغییر بدهند. البته محمد عباس زاده مهاجم تراکتور در اوج آمادگی است و با ۱۰ گل زده در صدر جدول گلزنان قرار دارد. این مسابقه از جذاب ترین و مهیج ترین مسابقات دور برگشت خواهد بود که نتیجه اش هم برای تمامی فوتبالدوستان کشورمان اهمیت دارد.

برنامه مسابقات به شرح زیر است:

هفته بیست و پنجم؛ گرامیداشت ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) روز اکرام و تکریم خیرین

پنجشنبه ۱۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۲

مس رفسنجان – نفت مسجدسلیمان – ساعت ۱۹ – ورزشگاه شهدای مس رفسنجان

پرسپولیس – ملوان بندرانزلی – ساعت ۱۹:۳۰ – ورزشگاه آزادی تهران

صنعت نفت آبادان- مس کرمان – ساعت ۱۹:۳۰- ورزشگاه تختی آبادان

فولادخوزستان- نساجی مازندران – ساعت ۲۱:۳۰ – ورزشگاه شهدای فولاد اهواز

 

جمعه ۱۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۲

ذوب آهن اصفهان – گل‌گهر سیرجان – ساعت ۱۹:۳۰- ورزشگاه فولادشهر اصفهان

هوادار تهران – پیکان تهران – ساعت ۱۹:۳۰ – ورزشگاه شهدای پاس قوامین تهران

آلومینیوم اراک – استقلال – ساعت ۱۹:۳۰- ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک

تراکتور تبریز – فولاد مبارکه سپاهان اصفهان – ساعت ۲۱:۳۰ – ورزشگاه یادگار امام تبریز

لینک کوتاه
https://meydanekhabari.ir/?p=7137

704 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند