28 / 03 / 2024
20:34

نخستین ماهواره ۶G جهان به فضا رفت

02:00333۰

به گزارش میدان خبری به نقل از گیزموچاینا، اجرای شبکه ۵G در سراسر جهان هنوز کامل نشده و در این شرایط چین نخستین ماهواره خود را برای اتصال ۶G به مدار زمین ارسال کرده است.

یک موشک لانگ مارچ۶ روز ششم نوامبر (روزجمعه)  از مقر پرتاب ماهواره در ایالت شانشی چین به فضا ارسال شد.

پس از آن دانشگاه علوم الکترونیک و فناوری چین در حساب کاربری وی چت خود اعلام کرد نخستین ماهواره آزمایشی۶Gجهان را همراه این موشک به مدار زمین پرتاب کرده است.

در این گزارش اشاره شده ماهواره مجهز به فناوری ارتباطات تراهرتز است که یک لینک فرستنده و گیرنده با پلتفرم ماهواره به وجود می آورد و نخستین آزمایش فناوری ارتباطات تراهرتز در فضا را اجرا می کند.

 نخستین ماهواره آزمایشی۶Gجهان به همراه ۱۲ ماهواره دیگر توسط موشک  لانگ مارچ۶ به مدار زمین رفت تا آغاز مطالعات نسل جدید اتصال برای آینده را رقم بزند.

 نخستین ماهواره آزمایشی ۶G چین فقط برای اهداف ارتباطات آزمایشی و تحقیقاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته کارشناسان، نسل آینده اتصال ممکن است از امواج تراهرتز با فرکانس بالا استفاده کند که قادر به تولید سرعتی چندین برابر بیشتر از اتصال ۵G است.

مهیار شیروانی‌مقدم از دانشگاه سیدنی توضیح داد که سرعت ۶G می‌تواند تا ۱ ترابایت در ثانیه برسد. با این حال کارشناسان هشدار می‌دهند که صحبت در مورد نسل آینده اتصال هنوز خیلی زود است و هنوز هم صنعت مخابرات در مورد مشخصات احتمالی فناوری جدید به نتیجه نرسیده است.

در همین حال، شرکت‌ها و دولت‌ها در سراسر جهان هنوز در تلاشند تا تعیین کنند کدام شرکت‌ها می‌توانند به اجرای شبکه ۵G در هر منطقه کمک کنند.

انتهای پیام/ م

لینک کوتاه
https://meydanekhabari.ir/?p=5478

689 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند