11 / 05 / 2024
17:13

مهندس امیر حسین عزیزی در نشست خبری اعلام کرد؛ کارخانه نورد‌ وپروفیل ساوه بزرگترین کارخانه لوله وپروفیل‌سازی دردنیاست/ مهندس رستمی صفا بزرگترین کارآفرین ایران با پیشینه ای۱۸۵ساله درتجارت‌ و تولیدند/ صنایع تولیدی بامشکل قطعی برق، معیشت و حقوق کارگران، تورم وعدم توانایی برای پرداخت حقوق مواجه اند

07:00791۰
مدیر کارخانه نورد و پروفیل ساوه گفت : مهندس «محمد رستمی صفا» بزرگترین کارآفرین ایران و مدیرعامل گروه صنعتی صفا پیشینه ای ۱۸۵ ساله در تجارت‌ و تولید دارند و تلاش کرده اند روند تولید در کارخانه نورد‌ و پروفیل ساوه و گروه صنعتی صفا افزایش نمایند و مشکلات ایجاد شده به خصوص در بخش قطعی برق حل شوند اما متاسفانه برخی از دوستان غیر صنعتی تنها به دنبال منافع خود از جمله مالیات و غیره هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میدان خبری ، نشست خبری «مجموعه نورد و پروفیل ساوه» با حضور «مهندس امیرحسین عزیزی» مدیر کارخانه نورد و پروفیل ساوه ،«محسن هاشمی» مدیرروابط عمومی گروه صنعتی صفا و اصحاب رسانه در سالن کنفرانس کارخانه نورد و پروفیل ساوه روزچهارشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۲ برگزار و دراین نشست خبری «مهندس امیر حسین عزیزی» مدیر کارخانه نورد و پروفیل ساوه با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این نشست خبری مطرح کردن مسائل و مشکلات عرصه تولید خواهد بود، اظهارداشت : کارخانه نورد‌ و پروفیل ساوه یکی ازقدیمی‌ترین کارخانجات‌ لوله و پروفیل‌سازی مجموعه صنعتی صفا‌ می‌باشد و یکی از بزرگترین کارخانجات لوله و پروفیل‌سازی در دنیاست.

 

کارخانه نورد وپروفیل ساوه توانسته بامحصولات خودپاسخگوی نیازهای مشتریان طبق استانداردهای ویژه باشد
مهندس عزیزی تصریح کرد؛ کارخانه نورد و پروفیل ساوه امروز توانسته محصولاتی از جمله؛ لوله‌هایی با قطر ۱۰ میلی متر تا ۶/۶۰۹ قطر را تولید نمایند که پیرامون ۳۱ میلی متر تا ۱۹۱۵ میلیمتر می‌باشد و قابلیت پلیسه برداری داخل از پیرامون ۸۸ میلیمتر به بالا تولید و عرضه می‌گردد. با کامل شدن طرح‌های توسعه و انجام عملیات حرارتی درزحوش، محصولات کارخانجات نوردوپروفیل ساوه پاسخگوی دامنه زیادی از نیازهای مشتریان طبق استانداردهای ویژه است.

از سال ۱۳۸۴ در زمینه تولید لوله‌های مورد نیاز برای انتقال نفت و گاز گام موثری برداشته و هم اکنون خودکفا هستیم
وی عنوان داشت :  تا سال ۱۳۸۴ بیشتر مصارف ساختمانی و آبرسانی بوده است اما از سال ۱۳۸۴ ما در زمینه تولید لوله‌های مورد نیاز برای انتقال نفت و گاز گام موثری برداشتیم. دراین زمینه به خارج از کشور وابستگی داشتیم که هم اکنون توانسته‌ایم خودکفا شویم و این مجموعه ۱۶ خط لوله سازی را داراست که متاسفانه با مشکلاتی در سال ۱۳۸۴ و ۱۳۸۵ روبه‌رو بوده است این مجموعه در سال ۱۳۸۴ بالاترین صادرات داشته است، صادراتی بالغ بر ۲۰۰ هزار تن به کشورهای مختلف دنیا که متاثر از کیفیت بالای این محصولات است.

انگلیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، بلژیک، یونان، قبرس، فنلاند، کانادا و غیره مشتریان ما هستند
مهندس عزیزی خاطرنشان کرد: ازصفر تا ۱۰۰ تولید توسط خودمان انجام و عموما مشتریان ما از کشورهایی از جمله انگلیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، بلژیک، یونان، قبرس، فنلاند، کانادا و غیره می‌باشند. نقشه قالب‌ها ترسیم و توسط خودمان ساخته وسپس محصول تولید می‌گردد.
وی تاکید کرد: ازسال ۱۳۸۴ با وجود تجهیزات پیشرفته روند توسعه ما با کندی روبه رو شد. در برنامه توسعه کارخانه راه‌اندازی فاز ۴ مطرح بوده است که متاسفانه با مشکلاتی که در زمینه تامین مواد اولیه، تجهیزات، مشکلات نیروهای‌ انسانی سبب شد تا توسعه به شکل گسترده ایجاد نشود.

مهندس«محمد رستمی صفا» بزرگترین کارآفرین ایران و مدیرعامل گروه صنعتی صفا پیشینه ای ۱۸۵ ساله در تجارت‌ و تولید دارند
مدیرکارخانه نورد و پروفیل ساوه با اشاره به اینکه مهندس «محمد رستمی صفا» بزرگترین کارآفرین ایران و مدیرعامل گروه صنعتی صفا پیشینه ای ۱۸۵ ساله در تجارت‌ و تولید دارند، ابرازداشت : خوشبختانه جناب مهندس «محمد رستمی صفا» بزرگترین کارآفرین ایران و مدیرعامل گروه صنعتی صفا  با پیشینه ۱۸۵ سال تجارتشان‌ سعی داشته‌اند روند تولید مسیر افزایشی را طی نمایند ودرصنایع فولادی حرف اول را بزند و حمایت دولت به شدت کم شده و کارگروه‌‌هایی که تشکیل می‌شوند باید برای حل مشکلات ایجاد شود اما متاسفانه تنها به دنبال منافع خود از جمله مالیات و غیره هستند.

هزینه برق مصرفی کارخانه ازساعتی ۸۰ هزار تومان برای هر کیلوات در طی دو سال به ۴۰۰ هزارتومان رسید است
وی اضافه کرد: هزینه برق مصرفی کارخانه ازساعتی ۸۰ هزار تومان برای هر کیلوات در طی دو سال به ۴۰۰ هزارتومان رسید است و برق مصرفی باید از بورس یا نیروگاه‌ها خریداری شود، چرا که حمایت دولت از بخش خصوصی بسیارکم شده است. ما با نیروگاه قائم وارد مذاکره شدیم و برق مورد نیاز را با قیمت مناسبی خریداری نمودیم و درماه آینده بابت ترانسفر برق ۶ برابر هزینه برق افزایش یافت و هزینه برق از ۱۰۰ میلیون به ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسید که متاسفانه با حجم تورمی که ایجاد شده فضا را برای فعالیت اقتصادی صنعت گر تنگ می‌کند.

کارخانه‌های دولتی از حمایت‌های بیشتری نسبت به کارخانجات خصوصی برخوردارهستند
مهندس عزیزی عنوان داشت : کارخانه‌های دولتی از حمایت‌های بیشتری نسبت به کارخانجات خصوصی برخوردارهستند و با توجه به ظرفیت‌هایی که ایران در بحث انرژی دارد باید به هاب تولید برق تبدیل شود اما متاسفانه ما در تامین برق کشورخود نیز با مشکلات عدیده‌ای روبه رو هستیم و اولویت آخر دربخش تخصیص برق صنایع هستند و به خاطر محدودیت‌هایی که وجود دارد ار جمله صادرات گسترده برق و همچنین نیاز خانگی سبب میشود صنایع مورد غفلت واقع شوند و سعی در کاهش مصرف انرژی داشته باشند.

پروژه‌ها ملی انتقال آب ازدریای عمان به سیستان و بلوچستان و اصفهان توسط لوله‌های فلزی ساوه و صفا درحال انجام است  
وی ادامه داد : با توجه به پروژه‌هایی که درساوه و صفا درحال انجام است بعضی از این پروژه‌ها ملی هستند که ما را به عنوان تولیدکننده ملزم می‌کند که بتوانیم محصولات فلزی از جمله لوله‌های فلزی را به موقع تولید نماییم برای مثال در استان سیستان و بلوچستان و استان اصفهان با کمبود آب مواجه هستند، این استان‌ها برای برخورداری از آب نیازمند لوله‌های انتقال آب از دریای خلیج فارس به استان‌های خود هستند. مسائلی از جمله مسائل ساختمان و ساختمان سازی در حاشیه قرار می‌گیرد چرا که مسائل مهمتری از جمله انتقال آب، انتقال نفت و گاز به سبب اهمیت بالا و استراتژیکی که دارند حائز اهمیت می باشند.

مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی تهران

پروژه‌های ملی ما به عنوان صنایع تولیدی با مشکلاتی ازجمله قطعی برق ، معیشت کارگر، تورم و عدم توانایی کارفرما به جهت پرداخت حقوق روبه‌رویند
مهندس عزیزی یادآورشد: پروژه‌های ملی ما آسیب پذیر شده‌اند چرا که ما به عنوان صنایع تولید با مشکلاتی عدیده‌ای ازجمله قطعی برق و غیره روبه‌رو هستیم و معیشت کارگر بسیار با اهمیت است وقتی صحبت ازافزایش حقوق مطرح می‌شود ما با مسائلی از جمله افزایش تورم و عدم توانایی کارفرما به جهت پرداخت حقوق روبه‌رو هستیم. در حالیکه کارگران ما با دغدغه‌هایی از جمله مالیات رو به رو هستند چرا که اگر کارگر بخواهد یک ساعت اضافه کار داشته باشد باید ۱۰ الی ۲۰ درصد مالیات پرداخت نماید. کارگران ما زیر خط فقر هستند و نباید شامل مالیات شوند.

مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی تهران

توانسته‌ایم بسیاری ازمواد اولیه را به صورت بومی تهیه کنیم
وی در پایان سخنان خود گفت : ما با وزارت نیرومکاتباتی داشتیم اما وزارت نیرو برق مصرفی مجاز را برای صنایعی چون ما ۱٫۲ مگاوات مطرح کرده که درحال حاضرمیزان مصرف ما ۲ مگاوات در روز است و این مشکلات وجود دارد و مسئله تحریم سبب شده که صنایع با چالش‌هایی رو به روباشند. اماما توانسته‌ایم بسیاری ازمواد اولیه را به صورت بومی تهیه و دراین زمینه مشکلات کمتری داشته باشیم و به روند رو به رشدمان با وجود تمام مشکلات و موانع ادامه دهیم و در جهت کارآفرینی و ارز آوری برای کشورمان تلاش کنیم.

لینک کوتاه
https://meydanekhabari.ir/?p=8167

704 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند