29 / 03 / 2024
18:43

محمد قابضی اعلام کرد؛ شرکت دانه طلایی در زمینه تولید خوراک طیور فعالیت دارد / فاز جدید خط تولید شرکت دانه طلایی در سال آینده راه‌اندازی می شود/ نوسانات نرخ ارز، قیمت دانه‌ها بالاتر برده است

04:09351۰
مدیرعامل شرکت دانه طلایی کمیجان گفت : متاسفانه به دلیل نوسانات نرخ ارز، قیمت دانه‌ها نیز بالاتر رفته و سبب کاهش مصرف شده است که گاها موجب تغییر کاربری استخرها نیز شده است.

 به گزارش میدان خبری محمد قابضی مدیرعامل شرکت دانه طلایی کمیجان اظهارداشت : شرکت دانه طلایی کمیجان از سال ۱۳۸۲ در زمینه تولید خوراک طیور شروع به فعالیت کرده و بزودی فاز جدید خط تولید آن را در سال آینده راه‌اندازی خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت دانه طلایی کمیجان تصریح کرد : متاسفانه به دلیل نوسانات نرخ ارز، قیمت دانه‌ها نیز بالاتر رفته است و سبب کاهش مصرف شده است که گاها موجب تغییر کاربری استخرها نیز شده است.

وی افزود : حتی ماهیان ارزان قیمتی که تولید می‌کردیم و به مصرف داخلی می‌رسید هم به صورت قاچاق به کشورهای دیگر صادر می‌کنند.

اسعدیسرانه مصرف آبزیان در کشور ما در حدود ۷ کیلوگرم است

رضا اسعدی مدیر تولید شرکت دانه طلایی کمیجان اظهارداشت : شرکت دانه طلایی فعالیت خود را در سال ۱۳۸۲ در زمینه تولید خوراک طیور شروع کرد و در سال ۱۳۸۷ وارد عرصه تولید خوراک آبزیان شد و خوشبختانه تاکنون توانسته سهم خوبی را از این بازار کسب کند و بنده هم با داشتن مدرک دکترای تخصصی آبزیان مدیریت تولید این مجموعه را برعهده دارم.

اسعدی افزود : مساحت زمین شرکت در حدود ۱۵ هزار متر مربع بوده که خط قدیمی تولید داخل همین مجموعه می‌باشد. همچنین، فاز طرح توسعه جدیدی را استارت زده‌ایم که شامل دو خط همزمان در حال ساخت است که توسط آن می‌توانیم انواع خوراک آبزیان را تولید کنیم از جمله: ماهیان دریایی مثل ماهی سیبس، میگو آب شور و شیرین، ماهی کپور، قزل‌آلا و ماهیان زینتی.

وی ابرازداشت : ظرفیت کارخانه در حال حاضر ۹ هزار تن در سال بوده که با راه‌اندازی خط تولید جدید، بالغ بر ۶۷ هزار تن خواهد بود که امید داریم در اوایل سال آینده این خط جدید استارت بخورد.

اسعدی خاطرنشان کرد : نحوه سفارش گیری ما از طریق ثبت تلفنی اطلاعات است که براساس نوع  ماهی و دمای آب و تناژ آن سفارش می‌دهند.

وی درخصوص سرانه مصرف آبزیان در کشوربیان داشت : سرانه مصرف آبزیان در کشور ما در حدود ۷ کیلو بوده و این در حالیست که مصرف برخی کشورها به ۵۰ کیلو در ماه هم می‌رسد که تلاش داریم این میزان را به استانداردهای بین‌المللی برسانیم.

اسعدی درپایان سخنان خود با اشاره به اینکه ۱۵ درصد تخفیف در ششمین نمایشگاه بین المللی شیلات،ابزیان،ماهیگیری وصنایع وابسته برای مشتریان درنظرگرفته‌ایم، گفت : صادرات به کشورعراق داریم ولی به علت نوسانات نرخ ارز رقبایی همچون مصر، ترکیه و عربستان سهم بیشتری از این بازار دارند. به همین دلیل ما نیازمند حمایت دولت و ارگان‌های بالادستی در خصوص تخصیص وام و ارز هستیم.

دکترقره‌باغی : در ۱۰ ساله اخیر، فرهنگ استفاده از آبزیان دریایی گسترش پیدا کرده است

دکترمهدیه قره‌باغی دامپزشک شرکت دانه طلایی کمیجان اظهارداشت : یکی از وظایف دامپزشکان مراقبت از سلامت غذایی تولیدی برای حیوانات است.

وی ادامه داد : غذای تولیدی شرکت دانه طلایی کمیجان مخصوص ماهی کپور و میگو بوده که در نهایت منجر به سلامتی انسان می‌گردد، زیرا اگر ما در غذای تولیدی دقت لازم را داشته باشیم، در نهایت بر محیط زیست و سایر آبزیان نیز تاثیرگزار خواهد بود، به همین دلیل ما از ابتدای فرآیند تولید به سلامت سیکل آن توجه لازم را داریم که شامل استفاده از پروبیوتیک‌هاست که سبب ایمنی میگو می‌گردد.

دکتر قره‌باغی افزود: خوشبختانه در ده ساله اخیر، فرهنگ استفاده از آبزیان دریایی گسترش پیدا کرده و به سلامت غذاهای دریایی نیز توجه بیشتری شده و از این رو اعتماد مردم نسبت به این غذاهای دریایی افزایش پیدا کرده است.

وی در پایان سخنان خود گفت : وظیفه ما در شرکت علاوه بر تولید این غذاهای سالم، فرهنگسازی و ترغیب استفاده از آن است.ضمن اینکه کیفیت این خوراک آبزیان بسیار بالا ، هدفمند و با توجه به اینکه در نهایت چه اثری بر سلامت انسان دارد، تولید می‌گردد.

آدرس شرکت دانه طلایی کمیجان:

استان مرکزی، شهرستان کمیجان، کیلومتر ۴ جاده همدان، ابتدای شهرک صنعتی، کدپستی: ۳۸۵۴۱۳۹۵۳۶

شماره تماس:  

۰۸۶۳۵۴۶۹۰۱۸

 ۳۵۴۶۹۰۱۶ ۰۸۶

 ۳۵۴۶۹۰۱۹۰۸۶

لینک کوتاه
https://meydanekhabari.ir/?p=6653

704 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند