18 / 04 / 2024
13:22

ماسک ۳ لایه پرستاری با کیفیت بسیارعالی تولید کردیم/ بعد از۱۰ ماه مسئولین مترو ما را از مترو بیرون انداختند/ از سردار حسن پور تشکر ویژه دارم/ وزارت بهداشت قاطعانه در کیفیت ماسک‌های مترو ورود کند/ جهادگران دیروز ، اخراجی های امروز هستند

08:00330۰
عضو اتحادیه پوشاک وتولیدکننده پوشاک کشورگفت: به سازمان حمایت پیشنهاد دادیم که قیمت ماسک را بازهم کمتر کنیم. دراین شرایط متاسفانه بعد از حدود ۱۰، ۱۱ ماه زحمت شبانه‌روزی که برای مترو کشیدیم، به یکباره جناب آقای مهندس نوبخت تصمیم بر این امرگرفتند که کارمندان را به بهانه اینکه دیگر نمی‌توانند به آنها جا دهند و مکان را به مزایده گذاشته و ما بیرون کردند.

حمیدرضا رحمتی عضو اتحادیه پوشاک و تولیدکننده پوشاک کشور در گفتگو با میدان خبری گفت: امروزبعد ازیک سال همچنان دراین شرایط کرونایی هستیم وهمانطورکه مستحضرهستید، از اول بحث کرونا، ما به تولید ماسک ورود و از طرح پارچه‌ای هم ابتدا شروع کردیم. به این دلیل که آن زمان قابلیت و شرایط این رانداشتیم که بتوانیم ماسک پرستاری تولید کنیم، ولی با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت توانستیم ماسک ۳ لایه پرستاری با کیفیت بسیارعالی تولید کنیم.

تلاش کردیم که فشار بیش از حد به اقشار جامعه تحمیل نشود

رحمتی تصریح کرد: در شرایط اولیه همه مستحضرهستند که قیمت ماسک بسیار بالا بود، با جلساتی که بطورمکرر با سازمان حمایت (جناب آقای مهندس عباس تابش) که زحمات بسیاری برای این واحد کشید، تلاش داشت جوری عرضه شود که فشار بیش از حد به اقشار جامعه تحمیل نشود. بعد از تولید ماسک از سوی وزارت صنعت به ما تاکید شد که ماسک را به صورت خرده‌فروشی به دست مصرف کنندگان برسانیم.

ماسک با قیمت ۲۰۰۰ تومان، یعنی نصف قیمت بازار روز درمترو تولید و عرضه شد

وی خاطرنشان کرد: در آن مقطع ماسک ۴۰۰۰ تومان، ۳۵۰۰ تومان و ۵۰۰۰ تومان بود. از آن لحظه به بعد ما شروع کردیم به عرضه ماسک با قیمت ۲۰۰۰ تومان، یعنی نصف قیمت بازار روز در متروماسک تولید و عرضه شد. ابتدا توافقنامه‌ای امضا شد و از جناب آقای مناف هاشمی تشکر ویژه‌ای دارم، زیرا درآن مقطع زحمات بسیاری کشیدند که سریعا جایگذاری و جانمایی برای فروش ماسک شود که واقعا از ایشان تشکر ویژه می‌نمایم، زیرا کمال همکاری را با ما داشتند و میزها جای گذاری شد و ما در حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ پرسنل استخدام کردیم و همانطور که می‌دانید برای تهیه دستگاه کارت خوان بطورفیزیکی پولی گرفته نمی‌شد و تهیه مودم و تهیه سیستم  گرمایی و سرمایی کارمندان مرتفع و رفع شد.

روز به روز قیمت ماسک را به صورت پلکانی کم کردیم

عضو اتحادیه پوشاک وتولیدکننده پوشاک کشور ابرازداشت: بعد از مدتی تصمیم بر این گرفتیم که قیمت ماسک را کاهش دهیم و به قیمت ۱۵۰۰ تومان رساندیم و سپس قیمت را به ۱۲۵۰ تومان رساندیم و سپس قیمت را به ۱۰۰۰ تومان رساندیم، یعنی قیمت را به صورت پلکانی کم کردیم، تولید راافزایش دادیم تا توجیه اقتصادی داشته باشد. این کاهش به این دلیل بود که ملت عزیز ما خصوصا قشر زحمتکش جامعه که با مترو تردد می‌کنند، ماسک با کیفیت و استاندارد لازم و قیمت بسیار مناسب که چیزی از سبد خوراکشان کم نشود، بتوانند ماسک را تهیه کنند.

 بعد از ۱۰ ماه زحمت شبانه‌روزی برای مترو به یکباره کارمندان ما را از مترو بیرون انداختند

وی تاکید کرد: ما حتی به سازمان حمایت پیشنهاد دادیم که قیمت ماسک را بازهم کمتر کنیم. دراین شرایط متاسفانه بعد از حدود ۱۰، ۱۱ ماه زحمت شبانه‌روزی که برای مترو کشیدیم، به یکباره جناب آقای مهندس نوبخت تصمیم بر این امرگرفتند که کارمندان رابیرون کنند به بهانه اینکه دیگر نمی‌توانند به آنها جا دهند و می‌خواهند مکان را به مزایده بگذارند و از طریق مزایده، جا را اجاره دهند و ما در پاسخ به ایشان گفتیم که فکر نمی‌کنم این روش درستی باشد.

وزارت صنعت و معدن به عنوان  متولی و بزرگ ما در این بخش ورود کند

رحمتی ادامه داد : ما به صورت پلکانی قیمت ماسک را پایین آوردیم، به فرمایش جناب مناف هاشمی ورود کردیم و پیش‌قراردادی تنظیم شد که تقاضا داریم رونوشت آن توسط رسانه چاپ شود و ملاحظه شود که ما این همه هزینه پرسنل دادیم . میز ، صندلی ، دستگاه مودم، دستگاه  کارت خوان و … تهیه کردیم.

وی افزود: بنده از وزارت صنعت و معدن که متولی و بزرگ ماست، درخواست دارم که در این بخش ورود کند و بررسی کند که چرا آنها با ما چنین کردند؟ از آقای مهندس مناف هاشمی که بسیار متعهد هستند و در این ۱۰ ماه ثابت کردند که همواره تمام فکرشان این بوده که به قشر آسیب‌پذیر جامعه هیچگونه فشاری وارد نشود، تقاضا داریم به این بخش ورود کنند که به چه مجوزی برنده این مزایده شدند، آیا این برنده شدن به تنهایی تمام مسائل را پوشش می‌دهد؟

برنده مزایده ماسک متروبا رقمی که برنده شده هیچ توجیه اقتصادی ندارد  

رحمتی عنوان داشت : متاسفانه آنها در مقابل خیلی قاطعانه پاسخ دادند که جا برای ماست و شما می‌بایست از اینجا بیرون بروید. بدتراین که متاسفانه مزایده برگزارشده، با اعدادی که هیچ توجیه اقتصادی برای کسی که می‌خواهد تولید روی اصول داشته باشد، ندارد و به یکباره به ما گفتند میزهایتان را جمع کنید.

بسیارازبی توجهی مهندس نوبخت به عنوان مدیرعامل متروی تهران گله‌مندم

وی با گله‌مندی بسیارازبی توجهی مهندس نوبخت به عنوان مدیرعامل متروی تهران تاکید کرد: من بسیار از آقای مهندس نوبخت گله‌مندم که به چند مطلب اصلا توجهی نکردند: یکی اینکه «ستاد لجستیک»، «سازمان بسیج اصناف»، «سردار دکتر حسن‌پور» به شما نامه زده و تولیدکنندگان معتبر را به شما معرفی کردند که شامل ۱۰ شرکت بودند . متاسفانه به تولیدکنندگان توجه ای نکردید و هیچکدام از این تولیدکنندگان برنده مزایده نشدند، چون می‌خواهند تولید روی اصول داشته باشند.

خواهش می‌کنم یک مقدار به یاد روزهای سخت بیافتیم

رحمتی ادامه داد : نکته دوم اینکه ما که به مدت ۱۰ ماه در آنجا بودیم، حق بر این نبود که یک‌شبه ما را با بدترین شرایط بیرون کنید. من خواهش می‌کنم یک مقدار به یاد روزهای سخت بیافتیم. کدام شرکت‌ها بودند که آن موقع ورود کردند به مترو؟ برخی ها حتی حاضر نشدند ماسک را در بازار آزاد به قیمت ۴ هزار تومان بفروشند و سپس به قیمت مصوب ۲ هزار تومان فروختند و همینطور پلکانی قیمت کم شد. کدام شرکتی حاضر به انجام این کار شد؟

متاسفانه اکنون سلامت مردم با منافع اقتصادی گره خورده است

وی خاطرنشان کرد : آیا این شرکتی که امروز برنده مزایده شده ، فقط منافع شما برایش مهم است یا منافع دیگران؟ یا آن روزی که ما با بدترین شرایط سخت ،گرما و سرما وارد مترو شدیم وبا بدی ها وخوبی ها ساختیم و کار را پیش بردیم. متاسفانه اکنون سلامت مردم با منافع اقتصادی گره خورده است ، در صورتی که اینها می‌توانستند به راحتی به خود ما بگویند به علت شرایط اقتصادی بد داخل مترو، این امر انجام شود و ما سمعا و طاعتا می‌پذیرفتیم.

وزارت بهداشت بسیار قاطعانه دربحث کیفیت ماسک‌های مترو برای بررسی ورود کند

عضو اتحادیه پوشاک وتولیدکننده پوشاک کشور افزود : مبلغی که شما اختصاص داده بودید، ۲۰ میلیون تومان بود، چگونه شخصی مبلغ ۲۰ میلیون را به مبلغ ۳۰۰ میلیون کرایه کرده؟ چگونه مبلغ ۳۰ میلیونی را به مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان مزایده برنده شده؟ بنده از وزارت بهداشت تقاضا دارم بسیار قاطعانه دراین مبحث ورود کنند و کیفیت ماسک‌های مترو را بررسی کنند که چرا به این راحتی ۴۵۰ میلیون تومان هزینه شده؟ یعنی جمع ۳ آگهی مزایده ای که اینها برنده شده‌اند، نزدیک به یک میلیارد تومان اجاره است. مگر می‌شود با این فروشی که ما داشتیم، حتی اگر کل آن را به مترو می‌دادیم‌، باز هم کم می‌آوردیم. حتما دلیلی پشت این قضیه وجود دارد که به هیچ عنوان موجه نخواهد بود.

از میان ۱۰ نفرشرکت کننده مزایده مترو حتی یک نفر برنده نشده است

وی اضافه کرد : تقاضای آخر بنده از وزارت صنعت و معدن است. تقاضا دارم از آقای رزم‌حسینی وزیر محترم وزارت صمت که همیشه وزارت صنعت محکم و پشت قضیه بوده که دست‌بوس ایشان هستم. تقاضای ویژه دارم از جناب آقای مناف هاشمی که انسان بسیار بزرگ و شریفی هستند و در آن مدت کوتاه آنقدر مدیریت عالی و قوی داشتند که بلافاصله جانمایی شد و دوستان شروع به کار کردند و خواهشمند است که به اینجا ورود کنند و لیستی که ستاد لجستیک ارائه داده، از آقای نوبخت مطالبه کنند. در میان آن ۱۰ نفر، حتی یک نفر در این لیست برنده نشده است .

رحمتی درپایان سخنان خود گفت:  درخواستم دارم که جناب آقای مهندس نوبخت یک نگاه اجمالی به کل ماجرا بیاندازند. ایشان عملکرد ۱۰ ماه گذشته‌شان همیشه ستودنی بوده است. نباید همه داستان به یکباره به مشکل مالی مترو گره بخورد که ای کاش در این مورد جلسه‌ای با تولیدکنندگان تشکیل می‌دادند ، تا بسیاری از این مشکلات برطرف و شبهات این ماجرا ختم به خیر شود. در پایان از سردار حسن پور ، رییس محترم بسیج اصناف کمال تشکر را دارم که در این مدت بسیار با ما همکاری داشتند.

انتهای خبر/م
لینک کوتاه
https://meydanekhabari.ir/?p=5710

696 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند