20 / 04 / 2024
16:14

قدیمی ترین بستنی فروشی فعال ایران ۱۰۰ سال می شود

02:54203۰

کمتر از یک قرن تولید و فروش بستنی و فالوده های مرغوب در خاندان جهرمی به صورت موروثی انتقال یافته و این روزها پدر و پسری خلاق محصولاتی ارائه میدهند که مخاطبان و علاقه مندان را مجذوب میکند.

به گزارش میدان خبری، سید هاشم جهرمی پیشکوت تولید و فروش بستنی و فالوده که نزدیک یک صده به صورت موروثی و خانوادگی مشغول به فعالیت است در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی میدان خبری گفت: نزدیک به ۱۰۰ سال است که افراد مختلف خانواده ما در صنف فالوده بستنی مشغول به فعالیت هستیم.
وی در ادامه افزود: این شغل از پدر بزرگ ما آغاز و توسط پدر، عمو، پسر عموها ادامه پیدا کرد و در حال حاضر من و پسرم به این کار مشغول هستیم.
جهرمی با بیان اینکه هر کاری برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیازمند علاقه و همت بالا است تصریح کرد: پدربزرگ من علاقه بسیار زیادی به این کار داشته اند علاوه بر این در دهه های قبل تمام اصناف فصلی بوده اند به ویژه کار ما، چرا که مردم در تابستان بستنی فالوده می‌خوردند و در زمستان بیشتر بستنی فروش ها قناد بودند، به مرور چون علاقه‌مندان به بستنی افزایش پیدا کرد و شیرینی هم عمومیت پیدا کرد این دو شغل هم از جدا شدند و دو صنف جدا را تشکیل دادند.
و ما بستنی فروش شدیم و دیگران به شغل قنادی رجوع کردند.
این بستنی فروش قدیمی رمز موفقیت در شغلش و ارائه خدمات متفاوت نسبت به هم صنفی های خویش را ارائه خدمات مرغوب و استفاده از اجناس ارگانیک و استفاده از توانایی ها و تجارب و حرفه ای بودن در کار دانست و در ادامه افزود: ما علاقه زیادی به کارمان داریم و تلاش کردیم هر روز آن را توسعه دهیم و موانع و مشکلات آن را برطرف کنیم.
وی ادامه داد: در ادوار مختلف با مشکلات متعددی مواجه بودیم به عنوان مثال در یک دوره با مشکل شدید شکر مواجه بودیم که برخی از هم صنفی های ما به جای شکر از چیزهای دیگر استفاده می کردند ولی ما همچنان از شکر استفاده می‌کردیم و این باعث شد که ما کیفیت مان همچون سابق حفظ شود و همینطور نشاسته ای که برای تولید رشته فالوده استفاده می شود میتوان از نشاسته های مختلف استفاده کرد ولی ما نشاسته گندم استفاده کردیم و هنوز هم همان را استفاده می کنیم چرا هم از لحاظ طعم، هم کیفیت دارای مرغوبیت بالایی است.
جهرمی ادامه داد: ما سعی کردیم تمام اجناسمان ارگانیک باشد و افزودنی غیر مجاز مثل رنگ که باعث بیماری ها و مشکلاتی که برای افراد جامعه میشود نداشته باشد.
این پیشکسوت صنف بستنی و فالوده یادآور شد: از ۸ سالگی کار پدرم را می‌دیدم وبه اندازه خودم کمک میکردم و به آن علاقه مند شدم و بعد از آن دنبال هر کاری که رفتم برگشتم به همین کار و تا امروز مداومت داشته است و پسرم نیز که طراح گرافیست است و کارهای گرافیکی انجام می‌داد، یک مدت به اینجا آمد و به این کار علاقه مند شد و بقیه کارها را کنار گذاشت.

 

انتهای خبر/ م

لینک کوتاه
https://meydanekhabari.ir/?p=6335

211 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند