29 / 04 / 2024
07:25

ظرفیت ساخت خوابگاه‌های دانشجویان متاهل ۳ برابر شد

02:001.7K۰

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از افزایش ۳ برابری ظرفیت ساخت خوابگاه‌های دانشجویان متاهل در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میدان خبری، هاشم داداش پور رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری  گفت: متاسفانه ما باز هم فقر خوابگاه‌های متاهلی داریم، این فقر مربوط به امروز و دیروز نبوده است، یک نوع نگاه معتقد بوده که اصلا نیازی نیست دانشگاه‌ها وارد مباحث مرتبط با خوابگاه‌های متاهلی شوند.

* دانشجویان به طور متوسط حدود ۷ تا ۸ سال در دانشگاه‌ حضور دارند

وی افزود: این نوع نگاه که در گذشته بوده معتقد است که دانشجو ماندگار نیست و حضورش ناپایدار است. در حالی که واقعیت اینطور نیست، دانشجویان به طور متوسط حدود ۷ تا ۸ سال در دانشگاه‌های کشور حضور دارند، دلیل اصلی آن هم این است که تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های ایران گسترش پیدا کرده است.

داداش‌پور گفت: بنابراین ما موظف و مجبوریم به سمت پاسخگویی به نیاز دانشجویان حرکت کنیم. حدود ۸۷ هزار اعلام نیاز خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌های کشور داریم اما منابع مالی لازم در این زمینه وجود ندارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه از سال گذشته در دولت و همچنین در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به علاوه قانون جوانی جمعیت، اراده ساخت خوابگاه دانشجویان متاهل شکل گرفته است تا بتوانیم بخشی از مشکلات مربوط به دانشجویان متاهل را از طریق روش‌هایی همچون تغیرکاربری، خیرین و ساخت خوابگاه‌ حل کنیم.

داداش‌پور در پایان اظهار کرد: ۴ هزار واحد خوابگاه متاهلی در کشور در حال ساخت است. این عدد، عدد قابل توجهی است، با توجه به آمار موجود، ساخت این ۴ هزار خوابگاه تا حدود ۳ برابر ظرفیت فعلی خوابگاهی کشور را افزایش می‌دهد، هرچند نیاز را کامل پوشش نمی‌دهد اما به فرهنگ سازی ساخت خوابگاه دانشجویان متاهل کمک می‌کند.

پایان پیام/ محسن حسنی

لینک کوتاه
https://meydanekhabari.ir/?p=7225

211 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند