27 / 04 / 2024
19:02

سرلشکر سلامی: ایران جای جولان خائنان به استقلال و امنیت کشور نیست

08:0066۰

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ایران جای جولان خائنان به استقلال و امنیت کشور نیست و برخی‌ هم که گریخته و در سرزمین‌های دیگر مستقر هستند این واقعیت را می‌دانند حضور هیچ کسی برای فتنه‌گری در این سرزمین قابل تحمل نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میدان خبری، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه در مراسم معارفه و تکریم فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در سنندج اظهار کرد: خداوند متعال را بسیار سپاس‌گزارم که در این روز معنوی که متعلق به شهادت حضرت امام باقر(ع) است و در این فضای سرشار از روحانیت و معنویت توفیق و افتخار حضور در این دیار را پیدا کردم.

وی گفت: در فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای عزیز، تعابیر و توصیفات بسیار دل‌انگیز و واقعی از شخصیت کردستان و مردمان این سرزمین دیده می‌شود، کردستان یک طبیعت بسیار باصلابت و سربلند کوهسارهای بلند، رفیع و سربه فلک کشیده با امتدادهای وسیع روی زمین و در عین حال جویبار و رودخانه‌های مواج و صاف و آسمانی و سرزمینی سرسبز و با طراوت و با نشاط دارد.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: شاید دفعات قبل هم گفته باشم، مردم عزیز کردستان تجلی طبیعت آن هستند یعنی آنچه ما در این طبیعت استثنایی می‌بینیم در شخصیت مردم آن هم می‌بینیم.

وی صلابت، سربلندی، سرافرازی، نشاط، طراوت، صافی و زلال‌بودن و صادق بودن را خصوصیات برجسته مردمان کردستان عنوان کرد: مردم کردستان مردمانی باوفا، غیرتمند، فداکار مردمانی که به سرزمین ایران دلبسته و حافظ این سرزمین هستند.

مردم کردستان مرزداران غیور این کشور هستند

وی افزود: مردم کردستان مرزداران غیور این کشور هستند، انسان‌هایی مهمان‌نواز، صدیق در رفاقت، اخوت، حریت، آزادگی، فرهنگ، ادب و هنر هستند و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند سرزمین ادیبان بزرگ، سرزمین فرهنگ‌های زیبا و انسانی، سرزمین عاطفه‌ها، سرزمین قلب‌های نورانی است این مردم با این خصوصیت شایسته بهترین خدمت هستند و هر نوع وفاداری را پاسخ می‌دهند.

فرمانده کل سپاه اضافه کرد: در عین حال دشمن از گذشته دور از اوایل پیروزی انقلاب و شاید ماقبل آن همیشه بر این نگین سرسبز انگشتری ایران عزیز طمع داشته که البته این خصوصیت دشمنان ماست.

به گفته وی، در منطق رژیم صهیونیستی این عبارت وجود دارد، اسرائیل نمی‌تواند بزرگ شود پس باید کشورهای اسلامی کوچک شوند، منطق ترویج تفکر تجزیه‌طلبی و تفرقه در سرزمین‌های اسلامی بر همین اساس است.

سردار سلامی تصریح کرد: استکبار شخصیت عظیم و رفیع کشورهای اسلامی را نمی‌پسندد اتحاد مسلمانان را تحمل نمی‌کند، چون جهان اسلام یک جهان سراسر شوکت، جلال، جمال، ثروت، حریت‌خواهی است و این با منطق دشمن ما سازگار نیست از این رو دشمن هرجا بتواند آتش تفرقه را روشن می‌کند.

وی تصریح کرد: در منطق استکبار جهان اسلام باید تکه‌تکه شود و آنها بتوانند به سرنوشت مسلمانان حاکم و ثروت مادی و معنوی و استقلال فرهنگی آنها را به غارت ببرند و مسلمانان را از هویت تاریخی خود جدا و نوامیس مسلمین را آواره و خانه‌ها را برسرشان ویران کنند، ما تصویر این سیاست خطرناک را در دهه‌های اخیر در سرزمین‌های گوناگون اسلام دیده‌ایم حتی به فقیرترین ملت‌ها و اقوام دنیای اسلام رحم نمی‌کنند.

فرمانده کل سپاه اضافه کرد: ما اعماق نیات خطرناک دشمنان را درک می‌کنیم که جز ویرانی، فقر، آوارگی، تسلیم، چیز دیگری برای مسلمان متصور نیستند، انقلاب اسلامی این تصاویر و نقش‌های ویرانگران دشمنان را نقش برآب کرد و در جهان اسلام میدان جهادی عظیم علیه متجاوزان ایجاد کرد و جوانان مسلمان را به میدان جهاد برای حفظ ارزش‌های خود تهیج و تشویق کرد و به آنها الهام بخشید و با آگاهی دادن روح جهاد را در وجودشان زنده کرد.

سردار سلامی افزود: اگر در همین کردستان عزیز ما ده‌ها پیشمرگان مسلمان، اکراد با غیرت، طوائف مرزدار و غیور به همراه عزیزان دلاور ارتشی، انتظامی و برادران بسیج و سپاه در مقابل این دشمنان و مهاجمان نایستاده بودند امروز سرنوشت این مردم به گونه دیگر رقم می‌خورد.

حضور هیچ مسلحی برای فتنه‌گری در این دیار قابل تحمل نیست

فرمانده کل سپاه افزود: نگاهشان، چشمانشان به سمت دشمن است مثل آنها می‌میرند و کلامشان پژواک صدای دشمن است انگار وقتی حرف می‌زنند کلمات دشمن را ترجمه می‌کنند.

سردار سلامی گفت: حضور هیچ مسلحی برای فتنه‌گری در این دیار قابل تحمل نیست، سرزمین در اختیار چنین کسانی قرار نمی‌گیرد، جایی که امن است پیشرفت می‌کند و رفاه در آن جای می‌گیرد و کودکان به مدرسه و جوانان به دانشگاه می‌روند تجارت رونق و کارخانه‌ها ساخته‌ می‌شود، سرزمین‌ها آباد می‌شوند، امنیت موهبت و ودیعه الهی و نعمت خداوندی است.

وی گفت: سلامتی و امنیت دو نعمت ناشناخته است، مردم وقتی آرام زندگی می‌کنند احساسی به امنیت ندارند ولی وقتی ناامنی مستولی می‌شود همه می‌فهمند تمام چرخ‌ها از حرکت می‌ایستد، ناامیدی‌ها امید را کم فروغ می‌کند.

فرمانده کل سپاه اضافه کرد: دوستانی که در کردستان خدمت می‌کنند حافظان امنیت، آرامش و رفاه و پیشرفت مردمان هستند و همه دست به دست هم داده‌اند تا این سرزمین بلد امن باشد، سرزمین ایمن، سرزمین آزادگی، پیشرفت و مردمان عزیز و سربلند باشند.

ایران جای جولان خائنان به استقلال و امنیت کشور نیست

وی در ادامه افزود: وقتی ما می‌توانیم با این واژه‌ها برای جامعه خود شخصیت بسازیم، چرا به دشمن اجازه عرضه اندام بدهیم و البته همه می‌دانند این سرزمین جای جولان دادن خائنان به استقلال و امنیت کشور نیست.

سردار سلامی اذعان کرد: برخی‌ها هم که گریخته و در سرزمین‌های دیگر مستقر هستند این واقعیت را می‌دانند حضور هیچ کسی برای فتنه‌گری در این سرزمین قابل تحمل نیست این آیین رزم ما برای امن‌سازی کشور است فرقی هم نمی‌کند هر قطعه در هر نقاط این سرزمین همین خصوصیت را دارد.

وی تصریح کرد: ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی با اهدای شهیدانی نام‌آشنا که هر کدام در تاریخ ایران و اسلام واقعا مثال‌زدنی هستند و چهره هر یک از آنها ما را به یاد صحابه پیامبر می‌اندازند و با همان انگیزه، اراده، روح و نیت خالص فقط رضای خدا، تحمل سختی، مهاجرت خدمت کرده‌اند.

فرمانده کل سپاه افزود: این برادرانی که در این مناطق کار می‌کنند کمتر از مردمان این دیار فرزندان و خانواده خود را ملاقات می‌کنند بیش از اینکه دغدغه زندگی شخصی خود را داشته باشند به آرامش این مردم فکر می‌کنند و برهمین اساس در بخش‌های مختلف در راستای امنیت و آسایش مردم تلاش می‌کنند.

وی گفت: در هر سختی و بلایی اینها اولین گروهی هستند که به داد مردم می‌رسند سال‌های سال است این روحیه شتاب برای انجام عمل خیر را در وجود این عزیزان شاهد هستم، کسانی که در خدمت به مردم گوی سبقت را از هم می‌ربایند و تمام وجود خود را وقف آرامش و تامین امنیت مردم می‌کنند.

سردار سلامی عنوان کرد: بزرگترین آرزوی ما خوشبختی و سعادت مردم است، بدخواه یک نفر حتی کسانی که دشمن ما هستند نیستیم معتقدیم آن عده‌ای هم که فریب خورده‌اند برمی‌گردند کما اینکه افرادی هم فهمیدند که اشتباه فکر می‌کردند و برگشتند.

اجازه دست‌درازی به هیچ کس نمی‌دهیم

وی اظهار کرد: همه اینها خانواده‌ ما هستند و ما به آنها مدیون هستیم، تا آخر پای این وظیفه ایستاده‌ایم و مردم را در هیچ صحنه‌ای تنها نمی‌گذاریم و اجازه دست‌درازی به مردم را از سوی هیچ کس نمی‌دهیم مگر از روی جنازه ما عبور کنند.

فرمانده کل سپاه افزود: قطعات این سرزمین برای ما مانند قطعات پیکرمان است و خود را خادم و فرزند این مردم می‌دانیم آن هم خادمانی حریص برای فداکاری و تحمل سختی در مسیر رفاه و آسایش این جامعه و این روحیه را تا پای جان حفظ می‌کنیم.

 وی افزود: تلاش‌های خستگی‌ناپذیر سردار سیدصادق حسینی در این خطه را نمی‌توان با هیچ کلام و تصویری بیان کرد، اجر تلاش‌های آنها باقیات‌الصالحاتی است که قطعا استمرار خواهد داشت.

وی گفت: امروز به واسطه تلاش‌های خستگی ناپذیر فرماندهانی همچون سردار حسینی و سردار اوصانلو شاهد امنیت پایدار و کامل در مناطق مرزی همچون کردستان و آذربایجان هستیم که به نوبه خود از تلاش‌های آنها تقدیر می‌کنم

وی همچنین گفت: سردار گشتاسبی فرمانده جدید سپاه کردستان هم که یکی از فرماندهان درخشان نیروی زمینی سپاه است و ۴۰ و چند سال از عمر خود را در عرصه خدمت و دفاع گذارنده و از فرماندهان بسیار موفق، فهیم و با تدبیر هستند، البته مدتی هم در یکی از معاونت‌های سپاه انجام وظیفه نمودند و به فضل الهی قبول وظیفه و متعهدانه به میدان آمدند و از امروز به عنوان فرمانده جدید سپاه بیت‌المقدس منصوب و مشغول به کار می‌شوند.

انتهای پیام/ م

لینک کوتاه
https://meydanekhabari.ir/?p=8037

704 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند