28 / 03 / 2024
12:45

گران‌ترین خانه در تهران متری چند فروخته شد؟

01:43724۰

به گزارش میدان خبری، آخرین آمارهای ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران نشان می دهد در بهار امسال از مجموع واحدهای فروخته شده در تهران، قیمت هر متر مربع گران ترین واحد مسکونی فروخته شده بیش از ۷۲ میلیون تومان بوده است.

قیمت مسکن در تهران از سال ۱۳۹۷ افزایشی قابل توجه را تجربه کرد. روند کاهش قیمت مسکن از ابتدای تابستان در تهران و سایر شهرهای بزرگ سرعت گرفته است اما با این حال تهران گران ترین واحدهای مسکونی ایران رادر خود جای داده است. بخش مهمی از خانه های ویلایی در تهران طی دو دهه اخیر جای خود را به آپارتمان های بلند مرتبه داده اند از این رو کمبود واحدهای ویلایی قیمت آنها را در قیاس با آپارتمان به شدت گران کرده است.

مرکز آمار در گزارش خود در توضیح عبارتی مبنی بر خانه ویلایی، واژه های خانه کلنگی یا زمین را استفاده کرده است.

در حالی گران ترین زمین مسکونی در تهران به قیمتی بیش از ۷۲ میلیون تومان به فروش رسید که متوسط قیمت زمین مسکونی یا ساختمان کلنگی در تهران در بهار سال جاری برابر با ۱۶ میلیون و ۹۵۶ هزار تومان بوده است. این آمار براساس متوسط قیمت معاملات ثبت شده در تهران توسط مرکز آمار ایران استخراج شده است. بنگاه های معاملات ملکی کشور موظف هستند مشخصات کلیه معاملات خرید و فروش و اجاره را در سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات ثبت نمایند.

پیش بینی ها نشان می دهد در شش ماه گذشته قیمت واحدهای مسکونی مخصوصا در مناطق گران قیمت ریزشی بسیار محسوس داشته است. در برخی از مناطق گران قیمت تهران، قیمت واحدهای مسکونی تا ۳۰ درصد کاهش را نیز تجربه کرده اند.

انتهای پیام/ م

لینک کوتاه
https://meydanekhabari.ir/?p=3506

211 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند