28 / 04 / 2024
03:08

زاکانی: ظرفیت جمع‌آوری معتادان متجاهر در تهران دو برابر شده است

02:0095۰

شهردار تهران با اشاره به تجربه های ایجاد شده در قرارگاه اجتماعی گفت: تجربیات به دست آمده در این قرارگاه موجب شده که امروز نسبت به سال ۱۴۰۰ ظرفیت جمع‌آوری معتادان متجاهر دو برابر شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میدان خبری، علیرضا زاکانی شهردار تهران، در مورد اقداماتی که ذیل اختیار جدید اعطا شده به‌عنوان دستیار ویژه رئیس‌جمهور انجام شده است، گفت: در این باره مقدمات لازم انجام شده و چارچوب های مورد نیاز بر طبق مصوبه هیات دولت را از تمام دستگاه‌ها درخواست کردیم و انشاالله از این هفته شروع می کنیم به تشکیل دبیرخانه و برگزاری جلسات که اقدامات عملی و کارگشایی را مردم در سطح شهر ببینند.

وی با بیان اینکه این دبیرخانه ناظر به موضوعات پنج گانه‌ای است که در حکم رئیس‌جمهور ذکر شده است، افزود: برنامه های لازم نیز در دبیرخانه ای که ایجاد خواهد شد، طرح ریزی خواهد شد.

زاکانی در ادامه با اشاره به تشکیل قرارگاه اجتماعی گفت: در جلسات قرارگاه اجتماعی که از دوسال پیش بوده ۱۴ دستگاه شرکت کردند و تجربه بسیار خوبی را در مورد جمع‌آوری معتادان متجاهر کسب کردیم که باعث شد ظرفیت دوبرابری برای جمع‌آوری این افراد حاصل شود و امروز نسبت به سال ۱۴۰۰ ظرفیت جمع‌آوری معتادان متجاهر دو برابر شده است.

پیش از این هیأت وزیران به استناد اصل ۱۲۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به‌منظور تقویت هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی ذیل قوه مجریه و همکاری نهادهای مردمی و سایر نهادهای مرتبط با مدیریت آسیب‌های اجتماعی (حاشیه‌نشینی، مفاسد اخلاقی معتادان به‌خصوص معتادان متجاهر، کودکان کار و خیابان و متکدیان و خانواده‌های آنها) در پایتخت، علیرضا زاکانی را در زمان تصدی شهرداری تهران به‌عنوان دستیار ویژه رئیس‌جمهور منصوب کرد.

پایان پیام/ م

لینک کوتاه
https://meydanekhabari.ir/?p=8513

704 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند