29 / 04 / 2024
22:03

رونق بنادر در تحریم‌ها/تخلیه و بارگیری ۹۴ میلیون تن کالا در بنادر تجاری هرمزگان

03:00389۰

الله مراد عفیفی پور اظهار داشت: اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان راهبری بیش از ۷۰ بندر بزرگ و کوچک را بر عهده دارد که بندر شهید رجایی، بندر شهید باهنر، قشم و بندر لنگه از جمله مهم ترین بنادر تجاری این استان به شمار می روند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تحریم ها تاثیری در عملکرد تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان خصوصا بندر کانتینری ایران گذاشته است؟ به ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه کل بنادر تجاری و مسافری استان هرمزگان در سال ۹۸ که سال رونق تولید نامیده شده بود، پرداخت. 

وی اظهار داشت: در سال گذشته، در مجموع ۹۴ میلیون و ۷۵۸ هزار و ۴۰۳ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد که در همسنجی با مدت مشابه سال پیش از آن ۱٫۲ درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: از مجموع کالاهای جابه جا شده در این بنادر، ۶۲ میلیون و ۳۶۹ هزار و ۹۱۶ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۳۲ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۴۸۷ تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

* صادرات ۳۵ میلیون تن کالای غیرنفتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان حجم صادرات کالاهای غیرنفتی از طریق بنادر تجاری این استان در سال ۹۸ را ۳۵ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۳۱۲ تن اعلام کرد.

وی اظهار کرد: بیش از ۳ میلیون و ۷۵۱ هزار و ۱۳۰ تن کالای غیرنفتی از طریق این بنادر ترانشیپ شد که ۱۷٫۹ درصد افزایش را شاهد بودیم.

* ترانزیت بیش از ۳ میلیون تن انواع کالای غیرنفتی

عفیفی پور بیان کرد: طی مدت یاد شده، ۳ میلیون و ۹۵۲ هزار و ۶۹۳ تن انواع کالای غیر نفتی از طریق بنادر تجاری استان ترانزیت شده است. 

وی اضافه کرد: در ۱۲ ماهه سال گذشته، بیش از ۸ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۴۸۸ تن کالای غیر نفتی وارد بنادر استان هرمزگان شد. 

* صادرات نفتی ۴٫۸ درصد افزایش یافت

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان حجم کالاهای صادر شده در بخش نفتی را ۱۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۴۵۵ تن اعلام کرد و از افزایش ۴٫۸ درصدی این بخش از عملیات بندری خبر داد.  
 
وی از ترانزیت ۸۹ هزار و ۳۰۴ تن انواع فرآورده های نفتی از طریق پایانه های بنادر این استان طی دوازده ماهه سال گذشته و ثبت کابوتاژ بیش از ۱۹ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۵۵۶ تن از این گونه محموله های تجاری خبر داد.

* جابجایی ۱٫۶میلیونTEU کانتینر

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: در ۱۲ ماهه سال گذشته، یک میلیون و ۶۷۰ هزار و ۲۸۸ TEU کانتینر در پایانه های بنادر تجاری استان تخلیه و بارگیری شد. 

* پهلوگیری ۶۱ هزار فروند شناور در بنادر تجاری

وی تعداد شناورهای ورودی به بنادر تجاری این استان را ۶۱ هزار و ۶۵۴ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ۴ هزار و ۹۹۱ فروند شناور بالای هزار تن و ۵۶ هزار و ۶۶۳ فروند از شناورهای پهلو گرفته، زیر هزار تن وزن داشته اند.

* ثبت ۱۸ میلیون نفر سفر در بنادر مسافری هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در دوازده ماهه سال گذشته، ۱۸ میلیون و ۵۰۱ هزار و ۱۹۵ نفر سفر در بنادر این استان به ثبت رسید.

لینک کوتاه
https://meydanekhabari.ir/?p=4674

704 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند