29 / 04 / 2024
00:29

روستای سهیلی نگین گردشگری دریایی ایران/ مجموعه بازارچه سنتی روستای سهیلی پخش کننده انواع برندهای مطرح خارجی و ایرانی

04:4382۰
روستای سهیلی قشم یکی از مهمترین روستاهای بوم گردی قشم است که در آن چندین اقامتگاه بوم گردی با صفا و عالی درکنار مجموعه بازارچه سنتی سهیلی با پخش کننده انواع ادکلن‌های برند مطرح خارجی ، انواع چایی ، صنایع دستی دریایی ، انواع مواد غذایی خارجی ، انواع کرم های مرطوب کننده و ضد آفتاب و… وجود دارد.

روستای سهیلی، روستایی در دهستان صلخ بخش حرا شهرستان قشم در استان هرمزگان ایران است . این روستا از توابع بخش حرای جزیره قشم با ۵۵۰ خانوار و دو هزار و ۲۳۶ نفر جمعیت، در ۶۰ کیلومتری شهر قشم و ۱۰ کیلومتری فرودگاه بین‌المللی قشم واقع شده است. این روستا دارای ظرفیت‌های گسترده ای در حوزه گردشگری است که باعث شده به نمادی از مهاجرت معکوس به دلیل ظرفیت بالای اشتغال، در جنوبی ترین جزیره ایران، تبدیل شود.
پتانسیل ارزشمندی به نام جنگل های حرا که در لیست عجایب هفتگانه قشم قرار گرفته و به طلای سبز قشم معروف است، زیستگاه درختانی است که در آب ریشه دارند. این جنگل ها که به عنوان بخشی از ژئوسایت های ژئوپارک جهانی قشم تحت پوشش شبکه جهانی یونسکو هستند، یکی از جذاب ترین دلایل انتخاب جزیره قشم توسط گردشگران داخلی و خارجی به عنوان یک مقصد گردشگری به شمار می آیند.
جوانان سهیلی با صید میگو، ماهی های هوور، گاریز و شیر برای خانواده خود نان آوری می کنند و جوانان دیگر نیز به کار تردد گردشگران از بین آبراهه های این جنگل مسحور کننده، مشغولند.
اسکله تفریحی  گردشگری سهیلی با غرفه های صنایع دستی و ایجاد اشتغال برای زنان و مردان در کنار هم نیز فضایی برای توسعه گردشگری  و اشتغال برای جوانان بومی فراهم ساخته و هنرهای دست کارگاه های صنایع دستی این روستا را به بازدیدکنندگان عرضه می دارد.
جنگل حرا یکی از منابع طبیعی و گردشگری جزیره قشم و همچنین روستای سهیلی به حساب می‌آید که در خود انبوهی از درختان و پرندگان زیادی جای داده‌است و مردم روستا در آنجا مشغول صیادی و اشتغال زایی هستن و همواره یکی پربازدیدترین منطقه جزیره قشم به‌شمار می‌آید.
بام سهیلی یا همان کوه سموران یکی دیگر از مناطق جذاب و گردشگری جزیره قشم و روستای سهیلی به‌شمار آید که امکان دیدن دریا را از هردو سوی جنوبی و شمالی جزیره را به شما می‌دهد. همچنین جزیره هنگام از بالای کوه قابل مشاهده می‌باشد. در بالای آن معمولاً بادهای خنکی می‌وزد که از سمت دریا می‌آیند و دمای آن را ۲ الی ۳ درجه خنک تر می‌کند
روستای سهیلی قشم یکی از مهمترین روستاهای بوم گردی قشم است که در آن چندین اقامتگاه بوم گردی با صفا و عالی وجود دارد. مجموعه بازارچه سنتی سهیلی پخش کننده انواع ادکلن‌های برند مطرح خارجی ، انواع چایی به خصوص چای کرک ،  صنایع دستی دریایی ، انواع مواد غذایی خارجی ، انواع کرم های مرطوب کننده ، کرم ضد آفتاب و … است. در واقع در این فروشگاه گردشگران ومسافران می توانند بهترین ها را به عنوان سوغاتی تهیه کنند و قطعا هم از خرید خود  به دلیل قیمت مناسب و کیفیت محصولات راضی خواهند بود .

 

برترین تصاویر یاهو نیوز 2013(1)
برترین تصاویر یاهو نیوز 2013(1)
برترین تصاویر یاهو نیوز 2013(1)
برترین تصاویر یاهو نیوز 2013(1)
برترین تصاویر یاهو نیوز 2013(1)
برترین تصاویر یاهو نیوز 2013(1)
لینک کوتاه
https://meydanekhabari.ir/?p=8776

211 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند