19 / 04 / 2024
18:10

تکفیر حربه جدید دشمن برای ایجاد تفرقه میان امت‌های اسلامی است

02:06567۰

به گزارش میدان خبری، سید محمد حسین محقق معاون رییس اجراییه افغانستان، شامگاه دوشنبه پنجم آذرماه در مراسم اختتامیه این اجلاس که در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد، گفت: وحدت میان امتهای اسلامی نه تنها یک وظیفه دینی است بلکه در احادیث پیامبر و ائمه اطهار نیز بارها بر آن تاکید شده است که ما را دعوت می کند به ریسمان محکم الهی چنگ بزنیم و به اعتصمو حبل الله لبیک بگوییم.

وی افزود: در احادیثی که در آن به وحدت تاکید شده، برای حیات جامعه بشری یک نیاز معرفی شده است و امروز دشمن برای ایجاد دسایس و سلطه بر منابع کشورهای اسلامی سعی دارند تا امت های اسلامی را متقاعد کنند و از راه تفرقه بر آنها سلطه داشته باشند.

محقق خاطرنشان کرد: امروزه در جهان اسلام دست تفرقه انداز دشمنان اسلام در کار است و از طریق استعمار کهنه تفرقه بیانداز و حکومت کن سعی در ایجاد تفرقه دارند و مهمترین وسیله تفرفه تکفیر است.

معاون رییس اجرایی افغانستان تاکید کرد: اگر مسلمانان به عنوان شاخه های درخت همدیگر را در آغوش بگیرند و شعارشان لا اله الا الله باشد، تمامی مشکلات مسلمین قابل حل و تفاهم است.

محقق تاکید کرد: استعمار جدید پس از آنکه دید نمی تواند از طریق استعمار میان کشورهای اسلامی تفرقه ایجاد کند تنها راه تفرقه تکفیر است.

وی در ادامه گفت: سپس دشمن به این راه روی آورد چراکه تکفیر ریشه قدیمی در میان افراد افراطی مسلمانان دارد.

وی با بیان اینکه بعد سال 2000 دشمن توانست در میان برخی کشورهای اسلامی مانند سوریه و عراق گروههای تکفیری را به موفقیت برسانند و از این طریق اقتصاد موفق ذنا اینهارا به آنها را مورد هدف قرار دهند.

محقق بیان کرد: امروزه تمامی ملتهای مسلمان بیدار شدند و در میان انها ایستادند و امرور افعانستان مظلوم نیز که گاهی در آتش تروریسم و گاهی کمونیسم سوخته است و در کشور ما هم ردپای استعمار دیده شد.

این مقام افغان در ادامه گفت: برخی گروههای تکفیری در افعانستان سعی داشتند تا فعالیت خود را گسترش دهند، داعش 3 سال است که در این کشور مطرح شده و شعارشان تفرقه بین شیعه و سنی بود اما تنها در حد شعار ماند و هدفشان دیگر مذاهب نیز بود.

وی افزود: اولین کار داعش گروگان گرفتن31 هزاره در زابل بود که 9 نفر آنها را سر بریدند. 25 انفجار در مساجد کابل و هرات و مزارشریف و جاهای دیگر انجام دادند که محصول این انفجارها شهادت 2500 نمازگذار بوده است.

محقق تصریح کرد: البته تدابیری که دولت افغانستان در پیش گرفت کمی این گروهها را مهار کرد و آخرین جنایتشان هم انفجار محل برگزاری میلاد پیامبر اکرم بود که بیش از 100 تن شهید و زخمی شدند.

وی با بیان اینکه بهترین حربه دشمن برای ایجاد تفرقه میان امتهای اسلام تکفیر است؛ گفت: امیدواریم ب علمای اسلام بیش از پیش بر روی مسئله بیداری تاکید کنند چراکه دشمن میخواهد خطر اسرائیل را کم جلوه دهد و باید هوشیار بود.

محقق در پایان گفت: قدس محور امت اسلامی است و هیچ چیز نمیتواند این موضوع را کمرنگ جلوه دهد. علمای اسلام باید همواره مسلمانان را وحدت دعوت کنند و از خطرات افکار تکفیر آگاه کنند.
انتهای پیام

لینک کوتاه
https://meydanekhabari.ir/?p=1795

696 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند