26 / 04 / 2024
11:43

تشکیل سامانه نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی معاونان فرهنگی

02:00536۰

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میدان خبری، عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم  گفت: سامانه‌های نظارتی بر فعالیت‌های فرهنگی معاونان فرهنگی در دانشگاه‌ها در حال شکل‌گیری است و به تسهیل فرایند‌ها کمک می‌کند تا عملکرد و امور در این حوزه قابل نظارت شود.

وی با بیان اینکه فرایند تسهیل برنامه‌ها در دانشگاه‌ها زمان‌بر است، گفت: وزارتخانه و معاونت فرهنگی سامانه‌ای را تدارک می‌بیند که رویت پذیر باشد یعنی زمان ثبت درخواست اجرایی تا اجرا شدن یک برنامه مشخص بوده و فرایندها تا انتها رویت پذیر باشد بنابراین اگر مشکلی در این مسیر صورت بگیرد، قابل پیگیری است.

* را‌ه اندازی سامانه هدف

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم همچنین با اشاره به راه اندازی سامانه هدف گفت: سامانه هدف در راستای افزایش مشارکت دانشجویان در طراحی آیین‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌های حوزه‌های فرهنگی شکل گرفته و آیین‌نامه‌ها با کمک دانشجویان و مشارکت دانشجویان بازنگری می‌شود، سامانه هدف یک سامانه جمع‌سپاری است که از ظرفیت دانشجویان برای تسهیل تصمیمات کلانی که در حوزه فرهنگی و اجتماعی، آموزش عالی گرفته می‌شود، استفاده کنیم.

وی افزود: از دیگر کارکرد‌های سامانه هدف ثبت شکایات و نظراتی است که در سامانه فراهم شده و دانشجویان می توانند انتقاداتی که به فرایند فرهنگی و اجتماعی، هنری دانشگاه خود دارند، بدون نام و نشان ثبت کنند تا با کد رهگیری پیگیری شود.

* تجمیع سامانه‌ها با یکدیگر 

کلانتری خاطرنشان کرد: در بحث جمع‌سپاری تجمیع سامانه‌هایی موجود است و ما سامانه هایی مانند سامانه نشریات و جشنواره رویش را تدارک دیدیم که این سامانه‌ها در حال یکپارچگی هستند و پنجره‌ای واحد شکل می‌گیرد که دانشجویان ورود پیدا کنند که گام های اولیه برداشته شده و تعدادی از مجموعه‌ها و نشریات با یکدیگر یکپارچه شدند و امیدواریم تا پایان سال به سرانجام برسد.

وی افزود: این فرایند امکان تبادلات فرهنگی میان‌ دانشگاهی و رویت پذیری برنامه‌های فرهنگی، هنری دانشگاه‌ها را افزایش می‌دهد و نکته مهم‌تر اینکه امکان گزارش گیری را آسان تر می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد:  واقعیت این است که ما از فرهنگ زیاد صحبت می‌کنیم ولی در عمل حمایت‌های لازم صورت نگرفته است و حمایت چشمگیری در پیش رو نیست و امیدواریم به پیشنهاد ۵ در صدی بودجه فرهنگی با ردیف مستقل در لایحه بودجه هم دولت و مجلس اهتمام ببخشند.

پایان پیام/ م

لینک کوتاه
https://meydanekhabari.ir/?p=6987

704 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند