29 / 03 / 2024
13:20

بیش از ۸۰ میلیون آمریکایی تاکنون در انتخابات شرکت کرده‌اند

01:006316۰

بیش از ۸۰ میلیون آمریکایی تاکنون در انتخابات شرکت کرده‌اند
به گزارش میدان خبری، بنابر آمار پروژه انتخابات آمریکا در دانشگاه فلوریدا، بیش از ۸۰ میلیون آمریکایی تاکنون در رای‌گیری زودهنگام مشارکت کرده و رای داده‌اند که با توجه به این آمار، انتخابات ۲۰۲۰ می‌تواند بالاترین میزان مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا در بیش از یک قرن گذشته را رقم بزند.
این میزان بیش از ۵۸ درصد مشارکت کلی در انتخابات سال ۲۰۱۶ است که نشان‌دهنده علاقه مردم آمریکا به رقابت میان «دونالد ترامپ» ساکن فعلی کاخ سفید و «جو بایدن» رقیب دموکرات اوست.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، اغلب شرکت‌کنندگان از بیم ابتلا به کرونا آرای خود را به شکل پستی ارائه داده‌اند یا برای این که مجبور به رای دادن در ازدحام روز انتخابات نشوند، به صورت حضوری در رای‌گیری زودتر از موعد شرکت کرده‌اند.
به گفته کارشناسان، مشارکت در انتخابات امسال به راحتی از رقم ۱۳۸ میلیون نفری که در انتخابات سال ۲۰۱۶ شرکت کردند، عبور خواهد کرد. در انتخابات سال ۲۰۱۶ تنها ۴۷ میلیون نفر در رای‌گیری زودهنگام شرکت کرده بودند.
در ۲۰ ایالت که داده‌های انتخاباتی را گزارش کرده‌اند، ۱۸.۲ میلیون دموکرات ثبت‌نام کرده تاکنون رای خود را داده‌اند؛ در مقابل، ۱۱.۵ میلیون جمهوری‌خواه و ۸.۸ میلیون رای‌دهنده فاقد وابستگی حزبی در رای‌گیری شرکت کرده‌اند.

لینک کوتاه
https://meydanekhabari.ir/?p=5321

704 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند