29 / 04 / 2024
11:43

برنامه‌های سیزدهمین جشنواره فیلم سینما حقیقت اعلام شد

02:53450۰

نشست خبری سیزدهمین جشنواره فیلم مستند ایران (سینما حقیقت) پیش از ظهر امروز در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار شد.

به گزارش میدان خبری، نشست خبری سیزدهمین جشنواره فیلم مستند ایران (سینما حقیقت) پیش از ظهر امروز در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار شد.

در این نشست، محمد مهدی حمیدی مقدم دبیر جشنواره سینما حقیقت گفت: امسال رشد هشت درصدی در ارسال آثار داشتیم.

وی افزود: در این آثار هفتاد و شش شهرستان درگیر بودند و سیصد و پنجاه و دو فیلم از سوی  مستندسازان شهرستانی داریم.

حمیدی مقدم در ادامه گفت: ۶۲ فلیم در بخش مسابقه ملی به نمایش در میاید و در بخش جایزه شهید آوینی بیست و نه فیلم داریم که هفت تای آنها با بخش مسابقه مشترک هستند.

دبیر جشنواره سینما حقیقت گفت: بخش ویژه ای با عنوان مستندهای کار افرینی داریم که سال گدشته به صنعت و معدن مربوط بود و امسال در دومین سال خود سیزده فیلم را در بر می گیرد.

وی با اشاره به اینکه در بخش بین الملل پنجاه و چهار فیلم داریم، گفت: امسال جشنواره در بخش بین الملل مروری بر جشنواره مستند میلینیوم بلژیک داریم و تنوع کوچرهای شرکت کننده بسیار جالب است.

حمیدی مقدم با بیان اینکه بار فیلم پویایی با شانزده مهمان خارجی خواهیم داشت، گفت: سه کارگاه ویژه با حضور مستندسازهای متبحر در حوزه های مختلف فنی و محتوایی داریم و امسال در  کارگاه‌ها  به دستاوردهای جدیدی خواهیم رسید.

تفاوت های جشنوراه امسال با سال های قبل

دبیر سیزدهمین دوره جشنواره سینما حقیقت در خصوص تفاوت های جشنواره امسال با سال های گذشته بیان داشت: این تفاوت در هویت بصری جشنواره است. همان گونه که اولین بار در روز رونمایی پوستر مطرح شد، مدیریتی هنری توسط آقای رضا عابدینی داریم که در فضاسازی محیطی و گرافیکی شاهد خواهید بود. تفاوت ویژه تر بحث ساماندهی کارت ورود به فضای جشنواره است.

وی افزود: امسال جشنواره از حالت عمومی خارج می شود و ورود به صورت کارتی و تعریف شده خواهد بود. ما تمام مخاطبان را دسته بندی کردیم. فضای محدود و اشتیاق مخاطبان باعث شد مخاطبان اصلی و رسانه ای ها گلایه داشته باشند که آنها را که اصلی ترین افراد حوزه مستند هستد را دچار آسیب می کند.

حمیدی مقدم گفت: امسال با تعییراتی این آسیب را حل کرده ایم. البته خیلی الگوی جدیدی را شروع نکردیم و اتقاقی است که در همه جشنواره ها رخ می دهد.

دبیر سیزدهمین دوره جشنواره سینما حقیقت در ادامه با اشاره به اینکه ما نمی خواهیم صرفا بلیت فروشی کنیم، گفت: اهالی رسانه وصاحبان آثار و تمام اعزایی که به سینمای مستند ارتباط دارند مخاطبان اصلی هستند. صنوف اصلی سینمای مستند مثل انجمن کارگردانان و تهیه کنندگان سینمای مستند اعضای خود را آگاه کردند تا در سامانه ما ثبت نام کنند و صنوف دیگر سینما را هم به این سامانه اضافه کردیم.

سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۸ به دبیری «محمد حمیدی‌مقدم» در پردیس سینمایی چارسو شهر تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ م

لینک کوتاه
https://meydanekhabari.ir/?p=3715

211 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند