28 / 03 / 2024
15:40

امام خامنه‌ای در دیدار دانش‌آموزان: یکی از راه‌های بستن راه نفوذ آمریکا، منع مذاکره است/ آمریکا ضعیف‌تر و درعین‌حال وحشی‌تر شده است

02:33268۰

به گزارش میدان خبری به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، در آستانه‌ ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز، هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان، صبح امروز با حضور در حسینیه‌ امام خمینی با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب در این دیدار به شرح زیر است:

آمریکا از آبان ۴۳ که رژیم دست‌نشانده‌اش در ایران، امام عزیز ما را تبعید کرد تا آبان سال ۹۸ هیچ تغییری نکرده؛ آمریکا همان آمریکا است؛ همان گرگ‌صفتی و دیکتاتوریِ جهانی و بین‌المللی، همان شرارت و حدنشناسی، امروز هم [در] آمریکا هست. بله، امروز آمریکا از سال ۴۳ ضعیف‌تر شده، لکن در عین‌حال وحشی‌تر و وقیح‌تر شده است.

آمریکا همیشه با ملت ایران دشمنی کرده؛ حتی در رژیم طاغوت قبل از انقلاب هم که یک دولت ملی را در سال ۱۳۳۲ ساقط کرد. البته آن دولت هم تقصیر داشت که به آمریکا اعتماد کرده بود، بعد از انقلاب هم که تا امروز همه‌اش تحریم و تهدید و بدگویی و مشکل‌تراشی و نفوذ بوده.

بعضی‌ها تاریخ را تحریف می‌کنند که “شروع اختلافات از تسخیر لانه‌ی جاسوسی بوده”؛ این تحریف تاریخ است. اختلاف بین ملت ایران با دولت آمریکا از ۲۸ مرداد و قبل آن بود که آنها ملت ایران را دچار یک رژیم فاسد وابسته کردند.

انقلاب اسلامی اساساً علیه آمریکا بود و شعارهای مردم، ضدآمریکایی بود.
آمریکا هم از سال ۵۷ تا امروز که ۴۱ سال گذشته، هر کاری که در دشمنی بلد بوده علیه ملت ایران انجام داده؛ کودتا و تحریکات و تجزیه‌طلبی‌ها و محاصره و … .

البته ما هم بیکار نبوده‌ایم و در موارد زیادی طرف مقابل را به گوشه‌ی رینگ برده‌ایم؛ ولی مهم‌ترین پاسخی که جمهوری اسلامی در مقابل توطئه‌های آمریکا داده این بوده که راه ورود و نفوذ مجدد سیاسی آمریکا به کشور را بسته است.

* یکی از راه‌های بستن راه نفوذ آمریکا، منع مذاکره است. این البته برای آمریکا خیلی سخت است. آمریکای مستکبر که منت میگذارد تا با سران بقیه‌ی کشورها بنشیند و حرف بزند، سالها است که اصرار میکند با سران جمهوری اسلامی مذاکره کند و جمهوری اسلامی امتناع میکند. این معنایش این است که ملت و حکومتی در دنیا هست که زیر بار قدرت طاغوتی و دیکتاتوری آمریکا نمیرود.

این منع مذاکره، یک منطق محکمی دارد؛ راه نفوذ دشمن را میبندد، ابهت جمهوری اسلامی را به دنیا نشان میدهد و ابهت پوشالی آمریکا را در چشم جهانیان میشکند.

بعضی خیال می‌کنند که مذاکره مشکلات کشور را حل میکند. این اشتباه بزرگی است؛ صددرصد اشتباه است. طرف مقابل، قبول مذاکره از سوی ایران را به معنای به زانو درآوردن جمهوری اسلامی میداند و میخواهد بگوید “توانستیم ایران را به زانو دربیاوریم” و میخواهد اثبات کند که سیاست فشار حداکثری درست بوده و بعد هم هیچ امتیازی نخواهد داد

لینک کوتاه
https://meydanekhabari.ir/?p=3549

704 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند