07 / 05 / 2024
14:16

افشین حسنانی اعلام کرد؛ پالیستا دستگاهی برای کشت سالم به شکل عمودی برای استفاده در منازل و مکانهای عمومی است/ می توان بیش از ۱۵۰ گیاه مختلف را با پالیستا پرورش داد/ پالیستا یک انتخاب هوشمندانه مناسب برای کشت بدون خاک و به صرفه از نظر اقتصادی است

05:22142۰
مدیرعامل شرکت پالیستا گفت : پالیستا (نام تجاری پالیز ایستا) دستگاهی برای کشت به روش آیروپونیک برای کشت سالم و بدون نیاز به خاک و مبتنی بر ۳ شاخص راحتی ، کیفیت بالا و سرگرمی به شکل عمودی برای استفاده در منازل و مکانهای عمومی است.شما می توانید با پالیستا تعداد و انواع زیادی سبزیجات ، گیاهان ، میوه و گل را پرورش دهید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میدان خبری، افشین حسنانی مدیرعامل شرکت پالیستا (نام تجاری پالیزایستا)  اظهارداشت : ما در زمینه تولید دستگاه‌های کشت عمودی آیروپونیک فعالیت می‌کنیم و در همین زمینه استارت‌اپ کوچکی راه‌اندازی کرده‌ایم و هدف ما از انجام این کار ایجاد مدرنیته در بخش کشاورزی بوده است، بدین طریق که از فضاهای بدون استفاده و پرت ، استفاده بهینه‌ای می‌کنیم.

حسنانی تصریح کرد : ما ۲ تیپ دستگاه گلخانه‌ای طبقاتی و ماژولا داریم که از ۵  تا ۱۱ طبقه برای استفاده در بسیاری از فضاها و مکان‌ها قابل اجراست و گیاهان متفاوتی در این دستگاه‌ها قابل کشت است.
وی ابرازداشت : همچنین، این دستگاه برگرفته از یک نمونه مشابه آمریکایی است که براساس شواهد و قرائن، بیش از ۱۵۰ نوع انواع گیاهان برگی، سبزی، صیفی، گیاهان زینتی و حتی گیاهان آبزی هم در این دستگاه رشد و تکثیر می‌شوند که البته بر روی نمونه‌های بومی نیز تست شده است. به عنوان مثال ما یکی از گلخانه‌های تهران را به این نوع دستگاه تجهیز کرده‌ایم که آماده بهره‌برداری است.

حسنانی درخصوص دستگاه پالیستا توضیح داد: پالیستا (نام تجاری پالیز ایستا) دستگاهی برای کشت به روش آیروپونیک (شاخه ای از هیدروپونیک) به شکل عمودی برای استفاده در منازل و مکانهای عمومی است.شما می توانید با پالیستا تعداد و انواع زیادی سبزیجات ، گیاهان ، میوه و گل را پرورش دهید.

وی ادامه داد : دراین محصول ،با چرخش آب و محلول مغذی و رساندن آنها به ریشه گیاهان در یک سیکل بسته ‚امکان کشت بسیاری از صیفی و سبزی جات و گلهای زینتی وجود دارد. در واقع ، پالیستا می تواند بیش از ۱۵۰ گیاه مختلف را پرورش دهد. (تنها استثناء واقعی محصولات ریشه ای مانند هویج و سیب زمینی – انگور ، بوته و درختان است.)

حسنانی درمورد مزایای پالیستا با بیان سه کلمه «سالم تر ، آسان تر و هوشمند» تاکید کرد: اگر در گذشته شما تلاشی در باغبانی داشته و از نتایج ناامید شده اید در این صورت  پالیستا می تواند  تجربه ای متفاوت باشد ، آنچه را برای  یک  پالیستا لازم دارید  نور خورشید (یا چراغ های بزرگ) ، برق ، آب ، تقریباً ۳۰ دقیقه زمان در هفته و تقریباً نیم متر مربع فضا .توجه کنید که «تجربه باغبانی قبلی» را ذکر نکردیم.

 

وی خاطرنشان کرد : این دستگاه محل مناسبی برای کشت سالم و بدون نیاز به خاک و مبتنی بر ۳ شاخص راحتی ، کیفیت بالا وسرگرمی در محیطهای خانگی وگلخانه های کوچک و برای رفع بخشی از نیاز خانوار به سبزی و صیفی و گیاهان زینتی وهمچنین زیبا سازی اماکن و محیط منازل  وبه علاوه ترغیب خانوار ها به کشت خانگی میباشد.گیاهان برگی مثل سبزی جات و صیفی جات برگی مناسب ترین گیاهانی شناخته شده اند که می توان در این سیستم کشت کرد.  از جمله این گیاهان می توان به کاهو های رنگی و لوکس و همچنین سبزی جات لوکس اشاره کرد.

حسنانی افزود : پالیستا یک انتخاب هوشمندانه از نظر اقتصادی است. اما این یک انتخاب هوشمندانه برای محیط زیست نیز هست ، که فقط به ۱۰٪ از فضای مورد نظر و  آبدر مقایسه با روش های سنتی رشد نیاز دارد و میتواند رشد  بیش از سه برابر سریعتر داشته باشد.  پالیستا  ارزان نیست. اما باید به  آن به عنوان یک سرمایه گذاری در سلامتی خود فکر کنید – سرمایه ای که به سرعت باز میگردد.  ما پالیستا  را برای ماندگاری طولانی ساخته ایم و احتمالاً بازگشت سرمایه گذاری شما با گذشت زمان بهتر خواهد شد.

وی اضافه کرد : از جمله مهمترین مزایای این دستگاه، افزایش سطح زیر کشت و کاهش ۹۰ درصدی مصرف آب است و همچنین بدلیل استفاده نکردن از خاک، هیچگونه آفتی به گیاه حمله نمی‌کند.سرمایه‌گذاری‌های اولیه نسبت به موارد مشابه اندکی بالاتر است، ولی به همان میزان نیز راندمان کار نیز بقدری بالاست که در یک بازه زمانی کوتاه می‌تواند بازگشت سرمایه مطلوبی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت پالیستا درپایان سخنان خود گفت : معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی کاملا با فعالیت ما آشنایی دارد ولی متاسفانه حمایت اندکی از ما داشته که ما نیازمند حمایت مالی این ارگان می‌باشیم.

 

اطلاعات تماس :

شماره تلفن: ۸۸۰۶۸۶۲۵ – ۸۸۰۶۸۶۲۶

شماره تلفن پاسخگویی فنی : ۰۹۱۲۵۶۰۲۴۷۲ آقای مهندس قهاری

پست الکترونیک: info@palistaco.com
آدرس: تهران، جاده قدیم کرج _هشتگرد، تهراندشت، آران، خیابان بهار، کوچه شیرازی، تقاطع دوم، زمین آقای فلاحی

ساعات کاری: از ساعت ۰۸:۰۰ تا ساعت ۱۸:۰۰

 

 

نمونه کارهای انجام شده

کاشت سبزی هیدروپونیک

کاشت سبزی هیدروپونیک

لینک کوتاه
https://meydanekhabari.ir/?p=8542

706 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند