03 / 05 / 2024
16:41

اعلام آمادگی ١١٠ سرمایه‌گذار برای حضور در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)

02:54453۰

به گزارش میدان خبری علی رستمی روز پنج شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت که در شهر فرودگاهی حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: شهر فرودگاهی در سال ٩۴ و برای اینکه بتواند به ماموریت اصلی خود(هاب دوم مسافر و هاب اول بار در منطقه) برسد توانست امتیازات ویژه منطقه آزاد و ویژه اقتصادی را دریافت کند.
وی ادامه داد: بر همین اساس از زمان آغاز فعالیت منطقه آزاد تاکنون بیش از ١١٠ سرمایه‌گذار برای حضور در شهر فرودگاهی اعلام آمادگی کرده‌اند.
مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام خمینی(ره) توضیح داد که بر اساس طرح جامع فرودگاه امام که با حضور و مشارکت مشاوران داخلی و خارجی به سرانجام رسید، شهرفرودگاهی امام خمینی در سه فاز و در دوره‌های ۵ ساله؛ ١٠ و ١۵ ساله به هدف نهایی خود یعنی جابجایی ١١٠ میلیون مسافر و بیش از ۴ میلیون تن بار می‌رسد.
به گفته رستمی در فاز نخست طرج جامع افتتاح ترمینال سلام و توسعه اپرون و شروع کار منطقه آزاد هدفگذاری شده بود که اکنون محقق شده است. توسعه زیر ساخت‌ها از محل درآمدهای شرکت نیز در فازهای دوم و سوم طرح جامع پیگیری می‌شود.
رستمی در خصوص ارزیابی انجام شده از میزان رضایت ایرلاین‌ها و مردم از راه‌اندازی پروازهای داخلی فرودگاه امام نیز گفت: پروازهای کانکشن(اتصالی) مورد استقبال ایرلاین‌ها قرار گرفته است؛ پیشتر ایرلاین‌ها مجبور بودند برای پروازهای خارجی هواپیمای خود را خالی به فرودگاه برسانند اما اکنون از استان‌های مختلف با مسافر داخلی به این فرودگاه می‌رسند و بعد برای مقصد خارجی مسافرگیری می‌کنند.
رستمی خبر داد: در همین راستا پرواز مشهد- فرودگاه امام- تاجیکستان از دوشنبه هفته آینده برقرار می‌شیود.
مدیرعامل شهر فرودگاهی حضرت امام خمینی هم چنین خبر داد که درحال حاضر٣۵ ایرلاین خارجی در شهر فرودگاهی حضرت امام حضور دارند و در ایام عید و تعطیلات حضور شرکت‌های هواپیمایی خارجی در شهر فرودگاهی به بیش از ۴۵ ایرلاین می‌رسد.
رستمی در پاسخ به ایرنا در خصوص تاثیر تحریم‌ها بر برنامه توسعه پروازهای فرودگاه و برقراری پروازهای بین المللی گفت:هیچ مسیر هوایی تاکنون به دلیل تحریم‌ها کنسل نشده و خروج برخی ایرلاین‌های خارجی از فرودگاه امام به دلیل مشکلات داخلی ایرلاین‌ها و نه فشار تحریم‌ها بوده است.
به گفته رستمی بسیاری از مشکلات فرودگاه اتفاقا در دوران تحریم‌ها و با اتکا بر توان و ظرفیت داخلی برطرف شده است.
رستمی خبر داد که در حال حاضر از فرودگاه امام به ۶٠ مسیر خارجی پرواز مستقیم برقرار است و پیش‌بینی کرد این ظرفیت در ۶ ماهه دوم سال افزایش یابد.
مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام هم چنین از آمادگی برای انجام پروازهای اربعین خبر داد و گفت: ظرفیت افزایش پروازها در ایام اربعین در فرودگاه وجود دارد.
رستمی هم چنین تکمیل شبکه پروازی در این فرودگاه را بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: شیعیان هندوستان ترجیح می‌دهند از طریق فرودگاه دبی به مشهد مقدس برسند و حال اینکه با برقراری پروازهای کانکشن در فرودگاه امام از این به بعد شیعیان هند و برخی کشورهای دیگر می‌توانند مسیر فرودگاه امام به مشهد را انتخاب کنند و دیگر مجبور به سفر زمینی به فرودگاه مهرآباد نیستند.

لینک کوتاه
https://meydanekhabari.ir/?p=3044

706 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند