12 / 05 / 2024
07:10

ارائه ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی

02:0076۰

معاون اشتغال وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی از پرداخت ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی تا پایان سال خبر داد و گفت: این اعتبار نسبت به سال قبل از رشد ۳۵ درصدی برخوردار است و اگر تا پایان مهرماه امسال ۷۰ درصد منابع را جذب کنیم، منابع جدیدی از سوی بانک مرکزی اختصاص می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میدان خبری ، محمود کریمی بیرانوند، معاون اشتغال وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی، در کارگروه اشتغال استان البرز که عصر امروز در سالن شهدای دولت برگزار شد، به سامانه ملی رصد ومزایای آن اشاره کرد و گفت: این سامانه بستری برای برخط دنبال کردن عملکرد خود دستگاه‌های زیرمجموعه است و نقش شفاف سازی، نظارت وسیاستگذاری دارد.

وی با انتقاد از عملکرد برخی از بانک‌ها برای پرداخت نکردن تسهیلات اشتعالزایی تبصره۱۶، افزود: ازابتدای امسال به ۸ بانک ابلاغ شده که موظفند تسهیلات مشاغل خانگی را پرداخت کنند و هیچ بهانه‌ای پذیرفته نیست وسرپرست بانک‌های استان نیز بایدموضوع را پیگیری و با آن‌ها برخورد کنند.

کریمی بیرانوند، از پرداخت ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی تا پایان سال خبر داد و اضافه کرد: این اعتبار نسبت به سال قبل از رشد ۳۵ درصدی برخوردار است و اگر تا پایان مهرماه امسال ۷۰ درصد منابع را جذب کنیم، منابع جدیدی از سوی بانک مرکزی اختصاص می‌یابد.

وی گفت: سال گذشته اعتبار مشاغل خانگی ۳ هزار میلیارد تومان بود که با کمک بانک مرکزی و بانک‌ها بیش از ۹۰ درصد آن پرداخت شد و برای اولین‌بار سال گذشته ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات در مشاغل خانگی جذب شد.

پایان پیام/ محسن حسنی

لینک کوتاه
https://meydanekhabari.ir/?p=8007

704 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند