25 / 04 / 2024
10:45

ارائه بیش از ۸۲ هزار خدمات پزشکی در اربعین ۹۸

02:43363۰

به گزارش میدان خبری، «شهروز ناصری» رئیس اداره بهداشت و درمان نهاجا در نشست خبری اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی هوایی ارتش اظهار کرد: مجموعه بهداشت و درمان نیروی هوایی ارتش در ایام اربعین امسال، ۵ سورتی پرواز انجام داد که ۱ سورتی آن از آبادان به شیراز و ۴ سورتی دیگر از ایلام به تهران بود.

وی افزود: در ایام اربعین امسال، سامانه‌های آی‌سی‌یو هوایی در هواپیماهای نیروی هوایی ارتش به نحوی طراحی و بکارگیری شدند که هیچ‌گونه اختلالی در روند پرواز ایجاد نکنند.

ناصری همچینن گفت: اداره بهداشت امداد و درمان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خدمات بسیاری در حوادث سیل و زلزله و برای مردمان نیازمند روستاهای دوردست، انتقال قلب جهت پیوند قلب، خدمات در مراسم عمومی همچون راهپیمایی عظیم اربعین در مرز مهران به مردم ارائه داده است.
وی افزود: امسال یک بیمارستان صحرایی ۵۰ تختخوابی در مرز مهران برای خدمت به زائران اربعین احداث شد؛ علاوه بر این بیمارستان صحرایی دندانپزشکی، اکیپ جنگ نوین سیار، داروخانه، و … در منطقه مرز مهران مستقر شد که سامانه پزشکی از راه دور خدماتی را برای زائران اربعین انجام می‌داد.
رئیس اداره بهداشت، درمان و امداد پزشکی نیروی هوایی ادامه داد: علاوه بر موکبی که خود ارتش داشت به موکب‌های مجاور هم خدمات ارائه شده و همچنین یگان سیار بهداشتی خدمات ویژه‌ای به زائران داده می‌شد.
ناصری ادامه داد:‌ در مراسم اربعین امسال آمبولانس های هوایی ارتش  اقدام به ارائه خدمات کردند و قابلیت انتقال ۹۰ بیمار به صورت همزمان به مراکز درمانی را داشتند.
وی ادامه داد:‌ آمبولانس هوایی ارتش با داران بودن ۶ تخت مجهز به ICU و بهره‌مندی از متخصصین بی‌هوشی و متخصصان طب فضا و هوا  انتقال بیماران را سریع انجام می‌داد.
ناصری گفت:‌ این هواپیما قابلیت جابجایی بیش از ۹۰ نفر از بیماران، همراهان بیماران، متخصصان درمانی و پرسنل را در خود دارد و در باندهای فرودگاه مستقر می‌شود.
قربانعلی حقیقی گفت: تنها در مرز مهران و در فاصله بین ۱۶ تا ۲۹ مهرماه سال جاری حدود ۸۲ هزار ۸۳۰ نفر ویزیت شدند که ۲۶ بیمار توسط هواپیمای آمبولانس ارتش به مراکز درمانی انتقال یافتند

همچنین سرهنگ خلبان «محمد اکبری» معاون عملیات نیروی هوایی ارتش گفت:  معاونت عملیات نیروی هوایی ارتش سعی کرد در ایام اربعین حسینی ماموریت خود را در زمینه ترابری به نحو احسن انجام دهد.
وی افزود: با توجه به اینکه بخشی از پروازها در زمان شب انجام می‌شد سعی کردیم پروازها به نحوی انجام شود که با کمترین مشکل و آسیب همراه باشد.

همچنین سرهنگ «قربانعلی حقیقی» مسئول طب رزم اداره بهداشت و درمان نیروی هوایی ارتش در این نشست گفت: اداره بهداشت و درمان نهاجا از تاریخ ۱۶ تا ۲۹ مهر که مسئولیت ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی را عهده‌دار‌ بود، بیش از ۸۲ هزار ویزیت و خدمت پزشکی را به زائران حضرت سیدالشهدا(ع) ارائه داد.

وی ادامه داد: در هر سورتی پرواز هواپیماهای ارتش در ایام اربعین، ۶ بیمار آی‌سی‌یو و ۲۰ بیمار با شرایط غیرخاص منتقل شدند.

لینک کوتاه
https://meydanekhabari.ir/?p=3447

211 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند