29 / 03 / 2024
03:42

مدیرعامل لندن‌نشین بانک خصوصی اطلاعات حساس اقتصادی دارد

02:00179۰

به گزارش میدان خبری، محمد حسن آصفری نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به کثیرالتردّد بودن مدیرعامل بانک آینده به انگلیس و سکونت خانواده وی در لندن گفت: متأسفانه خانواده برخی از مدیران ارشد کشور در خارج زندگی کرده و در آنجا سکونت دارند، این در حالی است که این اقدام آنها از لحاظ امنیتی به صلاح نیست و بی‌احترامی به ملت ایران محسوب می‌شود.

وی افزود: پذیرفتنی نیست که خانواده یک فرد که مدیرعامل بانک باشد در کشوری متخاصم به نام انگلیس زندگی کند و در طول سه سال اخیر چندین بار به لندن سفر کند؛ خباثت انگلیسی‌ها بارها علیه جمهوری اسلامی تکرار شده است و نباید فردی که مدیرعامل یک بانک خصوصی است و پیشتر هم رئیس سازمان بورس بوده، به این میزان به یک کشور متخاصم تردد داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تصریح کرد: دستگاه‌های امنیتی نظیر سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات نباید اجازه دهند افرادی که سفرهای متعددی به انگلیس داشته و خانواده آنها در آنجا سکونت دارند به عنوان مدیرعامل یک بانک منصوب شود. این در حالی است که خانواده این فرد قطعا به قانون اساسی انگلیس متعهد است و انبوهی از اطلاعات و مسائل پولی کشور را به عنوان مدیرعامل بانک در اختیار دارد.

آصفری گفت: هیچ ضمانتی وجود ندارد که او در رفت و آمدها، اطلاعات خاص کشور را با خود نبرده باشد؛ لذا به صلاح نیست که چنین فردی مدیرعامل یک بانک باشد و توقع آن است که سریعا بانک مرکزی ورود کرده و دستگاه‌های امنیتی هم این پرونده را به صورت ویژه بررسی کند، این در حالی است که یک فرد ممکن است به خاطر یک مسأله کوچک با استعلام منفی جهت تصدی در مسئولیت خاص مواجه شود، ولی فردی که مسئولیت پولی مهمی دارد و اسرار مالی زیادی هم در اختیار دارد نباید با تاییدیه استعلام مواجه شود.

وی افزود: دولت باید نسبت به نظارت بر انتصابات خود به ویژه در حوزه‌های حساس کشور دقت نظر داشته باشد.

نایب‌رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در پایان افزود: مسئولان امنیتی گذشته باید پاسخگو باشند چه کسی پاسخ مثبت به استعلام مدیرعامل شدن این فرد در بانک آینده صادر کرده است؟ در حالی که خانواده او ساکن انگلیس است و به هیچ وجه استمرار این رویه به صلاح کشور نیست.

انتهای پیام/ م

لینک کوتاه
https://meydanekhabari.ir/?p=6211

704 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند