28 / 03 / 2024
21:41

سال ۱۴۰۱ موعد بهره‌برداری از متروی شهر پرند

02:001.2K۰

مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت:سال ۱۴۰۱ موعد بهره‌برداری از ایستگاه مترو شهر پرند است و این موضوع با توجه به عزم جمعی متولیان امر،‌ باید محقق شود.

به گزارش میدان خبری، مسعود درستی مدیرعامل شرکت مترو تهران در جریان بازدید از مسیر ۱۹ کیلومتری خط مترو فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر پرند و همچنین ایستگاه در حال تکمیل این شهر حومه‌ای پایتخت، ضمن اعلام مطلب فوق افزود: واقعیت آن است که امتداد جنوبی خط یک مترو که ۵۰ کیلومتر طول داشته و تا ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) رسیده است،‌ با بهره‌برداری از ادامه مسیر و مسافرگیری در ایستگاه شهر پرند است که به بهره‌وری مورد نظر نائل آمده و کارکرد واقعی خود را پیدا می کند.

مدیرعامل شرکت مترو تهران در ادامه به سرمایه‌گذاری صورت گرفته در سال های اخیر برای تکمیل این خط تا شهر جدید پرند اشاره کرد و افزود: خوشبختانه توافق‌های خوبی با وزارت راه و شهرسازی،‌ استانداری تهران و شرکت عمران شهرهای جدید صورت گرفته تا با تأمین منابع مالی مورد نیاز، هزینه‌های انجام شده تا به امروز به نتیجه غایی منتج شود. با این اوصاف و نظر به اراده دست‌اندرکاران پروژه، سال ۱۴۰۱ حتماً باید شهر پرند به شبکه مترو تهران متصل شود تا جمعیت قابل توجه این شهر از منافع و مواهب آن بهره‌مند شوند.

گفتنی است؛ مسوولیت احداث مترو شهرهای اقماری پایتخت با وزارت راه و شهرسازی است و شرکت مترو تهران به لحاظ تجربه بالای ساخت راه‌آهن ریلی درون شهری، این پروژه را‌ در قالب مجری طرح راهبری می کند.

انتهای پیام/ آتنا سادات محمدپناه

لینک کوتاه
https://meydanekhabari.ir/?p=6389

689 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند