29 / 03 / 2024
16:03

خوش نیت مطرح کرد، جذب مشتریان قیر ایران توسط عراق در یک سال گذشته

03:00558۰

جذب مشتریان قیر ایران توسط عراق در یک سال گذشته
عضو هیئت مدیره شرکت پالایش نفت جنت گفت : متاسفانه عراق بخش عمده ای از مشتریان قیر ایرانی را در طی یک سال گذشته به دلیل قیمت پایین تر به سمت بازارهای خود کشانده و اگر پالایشگاه‌های دولتی مواد اولیه‌ای که با آن قیر تولید می‌کنیم را با قیمت مناسبتری به ما عرضه کنند، بیشتر مشکلات ما حل می شود.

به گزارش میدان خبری، احسان خوش نیت عضو هیئت مدیره شرکت پالایش نفت جنت اظهارداشت : مجموعه ما درمرکز کشور واقع شده و عمده فعالیت‌مان تولید قیرهای راهسازی است و شهرداری و وزارت راه بصورت بالقوه با ما همکاری دارند.
وی عنوان داشت : شرکت پالایش نفت جنت از سال ۱۳۸۴ مشغول به تولید قیرهستیم و ازسال ۱۳۹۸ اقدام به توسعه کارخانه و تبدیل آن به پالایشگاه قیرسازی کرده‌ایم و در حال حاضر بزرگترین پالایشگاه قیرسازی خصوصی هستیم و درچندسال اخیر بدلیل ناامنی قیمت ارز صادرات کمتری داشته‌ایم. ما برای راهسازی شهری و روستایی کشورنیاز به قیر باکیفیت داریم و به همین جهت فعالیت‌مان را در جهت تأمین قیرهای راهسازی داخلی برده‌ایم.
خوش نیت عنوان داشت : درزمینه خرابی آسفالت جاده‌ها باید گفت که به عوامل متعددی بستگی دارد از جمله؛ قیر مورد استفاده در آسفالت و در این زمینه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ایران وارد عمل شد و کارخانه‌های قیرسازی را پایش می‌کند که باید طی روش‌های خاصی تولید انجام شود و آزمایشگاه مجهز در اختیار باشد و تست آزمایشگاهی قبل و بعد و حین تولید در آنجا انجام شود تا کیفیت قیر مناسب باشد.
وی اضافه کرد : با این کار مناسب، عمدتا کارخانه‌های آسفالت سازی معتبر ملزم به این شدند که فقط از واحدهایی خریداری کنند که تأئیدیه مرکز تحقیقات راه و شهرسازی را داشته باشد و وزارت راه در اینجا مشکل کیفیت قیر را حل کرده‌ و موضوعات دیگری که باعث خرابی آسفالت می‌شود مربوط به کارخانه جاتی است که آسفالت تولید می‌کنند و بهتر است در رابطه با جزئیات بیشتر این موضوع کارشناسان مربوط به آسفالت و راه سازی اظهار نظر کنند.
عضو هیئت مدیره شرکت پالایش نفت جنت ابرازداشت: مشکلات تولید زیاد است و ما فقط تلاش کردیم در حوزه مربوط به فعالیت خودمان، تولید قیر با کیفیت و فروش بالای این محصول خوب عمل کنیم . تاجایی که که طی یکسال اخیر مطالبات زیادی از سازمان های مربوطه و نیز کارخانه آسفالت‌های خصوصی داشته‌ایم و بدلیل پرداخت نکردن کل مبلغ، گردش پول به سختی انجام می‌شود.
خوش نیت افزود: کرونا تأثیر بدی روی کار ما داشت و در سال گذشته قیمت جهانی نفت نوسان زیادی داشت که بالطبع مشتریان برای خرید توقف می‌کنند تا قیمت به ثبات برسد و خوشبختانه از یک برهه‌ای به بعد بازار به ثبات نسبی رسید، ولی هنوز با ظرفیتی که یکی دو سال اخیر با آن کار می‌کردیم، نرسیده‌ایم.
وی تصریح کرد : تمایل داریم به عنوان تولیدکننده و کارآفرین تا قیمت ارز واقعی باشد و اینکه ارز داخل بازار براساس عرضه و تقاضا تعیین قیمت شود بهتر است تا اینکه بصورت دستوری سرکوب شود.
خوش نیت درخصوص بازار جهانی و داخلی قیر هم خاطرنشان کرد : عراق بخش عمده ای از مشتریان قیر ایرانی در طی یک سال گذشته به دلیل قیمت پایین تر به سمت بازارهای خود جذب کرده و اگر پالایشگاه‌های دولتی مواد اولیه‌ای که با آن قیر تولید می‌کنیم را با قیمت مناسبتری به ما عرضه کنند، بیشتر مشکلات ما حل شده و در نهایت جاده‌ها با قیمت مناسب‌تری آسفالت می شود و همچنین صادرات قیر جان تازه ای می گیرد.

لینک کوتاه
https://meydanekhabari.ir/?p=5929

689 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند