05 / 05 / 2024
02:15

سایپا به خط پایان تولید خودروهای کف رسید

02:49310۰

به گزارش میدان خبری در هفته پایانی ماه گذشته بود که مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از تولید محصولات این خودروساز به‌‎صورت کامل و تجاری خبر داد. به‌گفته سیدجواد سلیمانی، سایپا با برنامه‌ریزی دقیق، بهره‌گیری از تدابیر مدیریتی، تلاش مستمر و نیز استفاده از توان صنعتگران و قطعه‌سازان داخلی، علاوه بر دستیابی به بالاترین تیراژ تولید خودرو و سهم بازار در بین خودروسازان کشور، موفق به رفع همه نیازهای خطوط تولید شده و به‎رغم تداوم تحریم‎ها، از این پس محصولات خود را کامل و بدون کسری قطعه تولید خواهد کرد. ‏‎

وی به برنامه تکمیل و تحویل ۱۲ هزار خودرو دارای کسری به‌‎صورت هفتگی نیز اشاره کرده و گفته بود: «با اجرای این برنامه، تجاری‌سازی و عرضه خودروهای کف کارخانه در هفته‌های آینده صورت خواهد گرفت.»

تحویل ۷۰ هزار محصول سایپا به مشتریان در دو ماه

در همین راستا، قائم‌مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش نیز با بیان اینکه سایپا در ماه‌های خرداد و تیر امسال بیش از ۷۵ هزار دستگاه خودرو را تولید، تکمیل و تجاری‌سازی کرده است، می‎گوید: «از این تعداد، ۷۰ هزار خودرو به مشتریان تحویل داده شده و پنج هزار دستگاه نیز در مرحله تخصیص و تحویل است.»

مجید باقری می‎افزاید: «گروه خودروسازی سایپا از پنجم خرداد تا پنجم مردادماه، ۷۵ هزار دستگاه خودرو را آماده تحویل به مشتریان کرده که بخش قابل توجهی از این محصولات به‎صورت عبور مستقیم بوده و بدون کسری قطعه تولید و تحویل سیستم فروش گروه خودروسازی سایپا شده است. حدود پنج هزار دستگاه خودروی باقی‎مانده از محصولات یادشده نیز در مرحله تخصیص و تحویل نهایی به مشتریان قرار دارد و در روزهای آتی به‌دست مصرف‌کنندگان خواهد رسید.»

با عرضه مستمر محصولات سایپا به بازار و پاسخ‌گویی به تعهدات توسط این گروه و تحویل محصولات به مشتریان، التهاب قیمت خودروهای سایپا نیز تا حدودی فروکش کرده و بازار محصولات این مجموعه در مسیر تعادل و آرامش قرار گرفته است.

افزایش ۳۱ درصدی تولید در سال ۹۸

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا همچنین از برنامه افزایش ۳۱ درصدی تولید محصولات این گروه در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داده و گفته است: «در سه ماهه نخست سال جاری، ۸۶ درصد برنامه تولید گروه سایپا محقق شد که بالاتر از سایر خودروسازان کشور بوده است.»

به‌گفته سیدجواد سلیمانی، سایپا در سال جاری چهار اولویت اصلی شامل افزایش تولید، توسعه سبد محصولات، ارتقای کیفی و مدیریت هزینه‌ها را در دستور کار خود قرار داده که با اجرای این چهار برنامه، بهره‌وری و سودآوری این گروه افزایش خواهد یافت.

علاوه بر این‎ها، سایپا به‎رغم افزایش ۱۰۸ درصدی قیمت مواد اولیه داخلی و خارجی، تلاش کرده است تولید محصولات مذکور را ادامه دهد تا پاسخ‌گوی نیاز بازار باشد. این در حالی است که با بازگشت تحریم‌های بین‌المللی و خروج شرکای خارجی گروه سایپا از کشور نظیر رنو، کیا و برلیانس، سایپا روزهای بسیار سختی را در یک سال‌ونیم گذشته سپری کرده است. با این حال، با توجه به اقدامات و تلاش‌های هیات‌مدیره و تیم مدیریتی جدید، گروه خودروسازی سایپا موفق شده است شرایط بحرانی را مدیریت کند و روند رو به بهبودی را پیش بگیرد.

لینک کوتاه
http://meydanekhabari.ir/?p=2767

706 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند