01 / 05 / 2024
17:52

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری: گونه‌های مختلف در جشنواره فیلم فجر امسال حضور دارد/ ۳۳ فیلم به بخش داوری راه یافته اند

03:0062۰

نشست خبری محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن سینمایی این وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میدان خبری، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست به ارائه گزارشی از مجموعه فعالیت‌ها و اقدامات این وزارتخانه در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری پرداخت.

در این نشست که خبرنگاران داخلی و خارجی حضور داشتند، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به پرسش‌های خبرنگاران نیز پاسخ داد.

گونه‌های مختلف در جشنواره فیلم فجر امسال حضور دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به نقد‌های جشنواره فجر  تحت نظر حضور بیشتر نهادهای دولتی گفت: امسال بیش از ۱۰۰ فیلم در جشنواره فیلم فجر ثبت‌نام کردند و اسامی‌آن‌ها از سوی هیات انتخاب اعلام شد. گزارشی که از آقای خزاعی داشتم مبنی بر این بود که ارزیابی داوران ما نشانگر یک رشد مخصوص ترکیبی و وجود گونه‌های مختلف بود‌.
ما از حوزه های سیاسی، طنز، دفاع مقدس، پویانمایی و کودک و نوجوان کارهای فاخری داشتیم که من بایستی از همه اهالی سینما بابت این مشارکت تشکر کنم.

۳۳ فیلم به بخش داوری راه یافته است

وی ادامه داد: از قضا امروز می‌خواهم از یک نقطه قوت جشنواره پیش رو صحبت کنم. بنیاد فارابی که مهم‌ترین نهاد حمایتی در سینما است، امسال هیچ کار مستقلی نداشت و همه کارها مشارکتی بود و بخش عمده‌ای از آن با بخش خصوصی است. ۳۳ فیلم ما به بخش داوری راه پیدا کرده و در بخش‌های مهمی هم راه پیدا کرده  و این‌ها باعث رونق اقتصاد سینما خواهد شد. ما نیازمند جلب نهاد ها و بخش‌های مختلف برای رونق اقتصاد سینما هستیم.

بیش از ۱۰ کار و تهیه کننده کار اولی در جشنواره فیلم امسال داریم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه مطرح کرد: ما بیش از ۱۰ کار و تهیه کننده کار اولی در جشنواره فیلم فجر امسال داریم که اتفاق مهمی است. بازیگران و کارگردانان برجسته یک رویش جدید و قابل لمس از حضور عناصر جوان متعهد و مختصر در حوزه سینما داریم که ان‌شاءالله تحولات مهمی را در آینده رقم خواهد زد.

صرف اینکه فیلمی توسط بنیاد فارابی ساخته شده باشد دلیل نمی شود از امتیاز خاصی برای نمایش بهره ببرد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره اکران فیلم ها افزود: شورایی وجود دارد که در مورد نمایش فیلم ها در آنجا تصمیم گیری می شود. باید در نظر داشت با اتفاقی عجیب کارمان در وزارت فرهنگ را شروع کردیم چراکه تعداد زیادی از فیلم ها پشت در نمایش مانده بود. تمام تلاشمان این است که بتوانیم شرایط را به حالت عادی برگردانیم. از طرفی صرف اینکه فیلمی توسط بنیاد فارابی ساخته شده باشد دلیل نمی شود از امتیاز خاصی برای نمایش بهره ببرد.

اسماعیلی درباره فیلم‌های مختلف جشنواره فجر گفت: ما داوران مجرب، شایسته و با صلاحیت علمی داریم. ما با تعداد بسیار زیادی کار خوب مواجه بودیم و همکاران ما ۳۳ کار انتخاب کردند.

به تصمیمات افراد داور در هیات انتخاب احترام می‌گذارم

وی افزود: ما حرف‌های حاشیه نداشته‌ایم و خوشحالم که با کمترین حاشیه همراه هستیم و تنها جمله‌ای که می‌توانم بگویم این است که به تصمیمات افراد داور در هیات انتخاب احترام می‌گذارم.

 

تعداد فیلم‌های اجتماعی در جشنواره امسال قابل توجه است

 

اسماعیلی درباره کمرنگ بودن موضوع اجتماعی در جشنواره فیلم فجر گفت: براساس گزارشات تعداد این فیلم ها قابل توجه است.

 

محل برگزاری جشنواره فیلم به‌زودی اعلام می‌شود

 

وی درباره مکان برگزاری جشنواره فیلم فجر گفت: تلاش می‌کنیم بهترین مکان انتخاب شود و تا یکی دو روز آینده مکان برگزاری جشنواره فیلم فجر اعلام خواهد شد.

 

انتهای خبر/ م

لینک کوتاه
http://meydanekhabari.ir/?p=8735

211 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند