01 / 05 / 2024
18:51

فراخوان هفتمین جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی از سوی مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد

02:00280۰

به گزارش میدان خبری، نشست خبری هفتمین جشنواره ملی رسانه های دیجیتال رضوی پیش از ظهر یکشنبه ۳ آذرماه در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

محمدحسین اسماعیلی دبیر هفتمین جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی در این برنامه گفت: فضای مجازی امکان و ظرفیتی برای گسترش تبادلات فرهنگی در سطح دنیا پدید آورده است و باید با نگاه ایجابی به این موضوع نگاه کنیم و نگاه سلبی نداشته باشیم.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی گفت: این تأکیدات نشان دهنده ضرورت بهره برداری از حداکثر ظرفیت ها برای انتقال فرهنگ ایرانی- اسلامی است و اگر در فضای مجازی نتوانیم با نگاه فعالانه حرکت کنیم، حتماً بازنده خواهیم بود.

اسماعیلی درباره اهداف برگزاری این جشنواره توضیح داد: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، هم افزایی فعالان فضای مجازی در ترویج مفاهیم دینی، تجلیل از تولید کنندگان آثار با رویکرد ایرانی- اسلامی و تولید محتوا با رویکرد رضوی ایرانی- اسلامی از اهداف برگزاری این جشنواره است. با برگزاری این جشنواره قصد داریم رقابت فرهنگی در میان اقشار مردم به وجود بیاید.

دبیر هفتمین جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی خاطرنشان کرد: منابع و موضوعات این جشنواره با بهره گیری از قرآن، احادیث به ویژه (امام رضا) صاحب نظران، هنرمندان و نویسندگان خواهد بود و تولید کنندگان محتوا می توانند آثارشان را با موضوعات ارزش های اخلاقی، اجتماعی، حاکمیتی و زیارت امام رضا با هشتک های امام رضا، رضا جان، امام رئوف در قالب های متنوع عکس نوشته، متن، گرافیک، اینفوگرافیک، ویدئو، پویانمایی و موشن گرافی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

به گفته وی، معیارهای ارزیابی داوران، کیفیت آثار، میزان بازدید، دیدگاه ها و کامنت ها و غنای محتوایی آثار خواهد بود و تولید کنندگان محتوا تا اول بهمن ماه ۱۳۹۸ فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

اسماعیلی یادآور شد: در دبیرخانه جشنواره پس از داوری اولیه، آثار مناسب به مرحله نهایی خواهند رسید و پس از داوری نهایی در ۲۶ بهمن ماه در استان قزوین همزمان با میلاد حضرت زهرا (س) طی آئین اختتامیه از برترین ها قدردانی خواهد شد.

لینک کوتاه
http://meydanekhabari.ir/?p=3642

704 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند