16 / 05 / 2024
15:53

عدم تحقق وعده های مسئولین در خصوص پلاسکو/ از رییس جمهور درخواست کمک داریم

03:00236۰

در آستانه با سالگرد حادثه آتش سوزی پلاسکو نشست خبری پیگیری امور ساختمان پلاسکو با حضور مجتبی درودیان رییس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان و جعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

درودیان با اشاره به اینکه در آتش سوزی پلاسکو برج ساختمان کاملا از بین رفت گفت: در این حادثه ۵۶۰ واحد صنفی تخریب و براساس برآوردهای انجام شده حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان خسارت مالی ناشی از این حادثه بود.

وی در ادامه تصریح کرد: پس از تخریب این ساختمان که مالکیت آن در اختیار بنیاد مستضعفان بود، مسئولان دولتی بارها جلساتی با رئیس اتاق اصناف ایران و رؤسای اتحادیه‌های مربوطه  و نمایندگان این ساختمان برگزار کردند و تصمیماتی برای جبران خسارت آسیب‌دیدگان مالی اتخاذ شد.

رییس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان ساخت مجدد ساختمان پلاسکو طی دو سال توسط بنیاد مستضعفان و پرداخت تسهیلات بانکی با سود کم از جمله نتایج این جلسات خواند و در ادامه افزود: با گذشت حدود یک سال از آن حادثه هنوز هیچ شواهدی برای ساخت مجدد آن به چشم نمی‌خورد.

درودیان با اشاره وعده کلنگ‌زنی نمادین ساختمان جدید پلاسکو در ۱۰ طبقه در ۲۹  دی ماه افزود: اما این وعده هم محقق نمی شود و کسبه پلاسکو خواستار اعلام زمان واقعی ساخت این ساختمان و اجرایی شدن وعده های دولت و ورود دولت به این امر هستند.

وی استمحال بانکی را از دیگر وعده های مسیولین در آتش سوزی پلاسکو دانست و در ادامه گفت: وعده ای که بعد از ۲ سال تنفس در ۳۶ قسط بپردازند هنوز هم محقق نشده است

مجتبی درودیان رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان با اشاره به اینکه ۱۵۰ مغازه تحویل کسبه پلاسکو در ساختمان نور داده شده است که ۷۰ نفر آنها قرارداد دارند در ادامه اضافه کرد: عده ای از کسبه در بازار و عده ای دیگر در حوالی فردوسی مستقر می باشند

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان همچنین به وعده دولت برای پرداخت تسهیلات بانکی به کسبه اشاره کرد و گفت: اگر چه طی مصوبه دولت مقرر شد تا بانک‌ها با یک پروانه کسب (به عنوان ضامن) به کسبه پلاسکو تسهیلات پرداخت کنند، اما هیچ بانکی تاکنون حاضر نشده است،‌با این شرایط به کسبه پلاسکو وام بدهد و فقط یک نفر تا کنون موفق به دریافت وام طبق مصوبه هییت دولت از بانک رفاه شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۸۶ واحد صنفی در ضلع شمالی این ساختمان پس از حادثه تخریب نشده است، گفت: اگر سازمان‌های مربوطه برنامه‌ای برای ساخت ساختمان پلاسکو ندارند، حداقل اجازه فعالیت مجدد به دارندگان سرقفلی این واحدها را بدهند، تا این افراد از بلاتکلیفی خارج شوند.

درودیان همچنین تصریح کرد: از رییس جمهور می‌خواهیم تا به قضیه ساخت پلاسکو ورود کنند و این موضوع را پیگیری کنند که کسبه آسیب دیده این صنف بتوانند هر چه زودتر به حق و حقوق خود برسند.

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان در خصوص وعده های عمل شده توسط مسئولین نیز یادآور شد: در روزهای اول وزارت کار قول پرداخت ۴ میلیون تومان بابت ۴ ماه بیکاری به کسبه داده شد که این قول تقریبا به تحقق پیوست که قرار شد طبق صحبت های انجام شده لیست افراد جامانده ارسال و به آنها نیز پرداخت گردد.

 

لینک کوتاه
http://meydanekhabari.ir/?p=1323

712 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند