04 / 05 / 2024
07:26

راه آرامش داشتن زن و شوهر

03:0055۰

روانشناس درباره مهمترین راههای ایجاد آرامش بین زوجین توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میدان خبری، سعید عزیزی، روانشناس، در استودیوی شبکه دو سیما  درباره همسان‌گزینی پیش از ازدواج گفت: ما دو نوع صفت مکمل و منطبق داریم؛ به طور کلی صفت‌های منطبق به صفاتی گفته می‌شود که بین یک زوج می‌تواند مشابه باشد و در مقابل همانطور که از نامش پیداست، صفت مکمل باعث تکمیل زوج می‌شود. صفات مکمل در جنسیت مطرح هستند؛‌ برای مثال آقایان ذهن تحلیلی‌تری دارند اما در ذهن بانوان احساسات بیشتر وجود دارند.

عزیزی ادامه داد: اگر یک زوج هر دو افراد تحلیلگر و منطقی باشند ارتباط آن‌ها سخت می‌شود؛ چرا که برای هر اقدامی تحلیل‌های خود را دارند و هر کاری را نوبتی می‌خواهند انجام دهند. به طوری که اگر یک بار به دیدار خانواده مرد بروند باید حتما یک بار هم به دیدار خانواده خانم بروند. در کنار این مسئله زوجی که هر دو فرد در آن احساسی هستند نیز مشکلاتی به همراه دارد.

وی افزود: صفات منطبق مواردی هستند که یک زوج باید با یکدیگر داشته باشند؛ این صفات مواردی مانند راستگویی، صداقت، انسانیت، تعهد و مسائل این چنینی هستند. متاسفانه افرادی که اعتمادسازی بلند نیستند بسیار هستند و نبود صفات منطبق می‌تواند احساسات منفی بین افراد ایجاد کند.

وی  ادامه داد: اگر در یک رابطه صفت منطبق مانند اعتماد وجود نداشته باشد، افراد ممکن است گوشی‌های یکدیگر، که حریم شخصی به حساب می‌آیند را چک کنند. این کار بسیار اشتباه و ناپسندیده است؛ افراد باید خود جوری جلب اعتماد کنند که طرف مقابل نیازی به چک کردن گوشی در خود حس نکند.

روانشناس درباره پیشینه‌های ذهنی گفت: گاهی اوقات یک زوج کاملا به یکدیگر اعتماد دارند اما در یک جمعی حضور پیدا می‌کنند و فردی حرف‌های منفی درباره روابط می‌زند و این باعث می‌شود ذهنیت زوج منفی شود. برای جلوگیری از چنین شرایطی یک زوج باید با یکدیگر اعتمادسازی کنند.

عزیزی اظهار کرد: صحبت کردن خیلی مسئله خوبی است اما نمی‌تواند تمامی مسائل اعتماد‌سازی را مدیریت کند. برای ایجاد شناخت بیشتر بین یک زوج صحبت تنها اول کار است و پس از آن زمان مشاوره فرا می‌رسد. سپس زوج می‌توانند رفتارشناسی بیرون از خانه داشته باشند و در آخر افراد باید تحقیقات خود را تکمیل کنند. ازدواج نباید در بسته باشد و افراد باید بیشترین اطلاعات را از یکدیگر داشته باشند.

وی اظهار داشت: کلمه‌ای که می‌تواند هویت یک فرد را در ازدواج مشخص کند تعهد و تضمین است؛ چرا که این دو مسئله می‌توانند همه‌چیز را سنگین کنند. تا پیش از عقد افراد می‌توانند با یکدیگر بسیار خوب باشند اما پس از عقد ممکن است بسیار رفتارها تغییر کنند. گاهی اوقات نیز برآورده نشدن انتظارات فرد در یک رابطه باعث دور شدن دو نفر در یک رابطه شود. تعهد و تضمین باید بین هر دو فرد در زوج وجود داشته باشد چرا که وجود دو طرفه آن می‌تواند آرامش را به خانه برگردانند.

پایان پیام/ م

لینک کوتاه
http://meydanekhabari.ir/?p=7714

704 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند