27 / 04 / 2024
10:17

ثبت ۱۰۳ میلیون تردد نوروزی در۴ روز/ جان‌باختن ۱۷۶ مسافر نوروزی در تصادفات

01:291.4K۰

به گزارش میدان خبری،  سردار حسن مومنی رئیس پلیس راه راهور ناجا  از افزایش تردد بین استانی به میزان ۸ درصد خبر داد و گفت: از ابتدای طرح نوروزی در ۲۴ اسفند تاکنون، مجموع تردد بین استانی با تردد درون استانی افزایش ۱۹ درصدی داشته است.

وی گفت: بیشتر ترددها در استان‌های تهران، مازندران، البرز، فارس و اصفهان بوده و بیشترین افزایش تردد نیز در استان خوزستان با ۲۹ درصد و در ادامه در استان‌های بوشهر، گلستان،خراسان شمالی و اردبیل ثبت شده است.

رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی تا این لحظه ۱۰۳ میلیون تردد ثبت شده است تصریح کرد: متاسفانه در چهار روز از ابتدای اجرای طرح نوروزی ۱۷۶ نفر شهروند جان باخته و ۴ هزار نفر مجروح شده اند.

وی گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان رضوی، اصفهان، فارس، خوزستان و مرکزی از جمله استان‌های قرمز هستند که سال گذشته تعداد زیادی از تصادفات و جانباختگان را به خود اختصاص داده‌اند و می طلبد که رانندگان با رعایت سرعت مطمئنه و پرهیز از عجله و شتاب در جاده ها تردد کنند. سردار مومنی با بیان این مطلب که آزادراه ها یک درصد کل راه ها را به خود اختصاص داده اما جانباختگان آنها حدود ۸ درصد هستند اعلام کرد: این مسئله نشان می‌دهد که سرعت بالا در وقوع تصادفات چقدر نقش دارد بنابراین رانندگان باید کنترل سرعت را در دستور کار داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: سرعت و سبقت غیر مجاز، خستگی و خواب‌آلودگی و عدم توجه به جلو از جمله مهمترین عوامل بروز تصادفات در جاده ها هستند.

لینک کوتاه
http://meydanekhabari.ir/?p=7026

704 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند