27 / 04 / 2024
20:08

بهره‌برداری همراه اول از سامانه بیسیم آواک

02:0297۰

سامانه بیسیم هوشمند همراه اول با نام تجاری «آواک» بدون نیاز به ایجاد شبکه مجزا، امکان برقراری ارتباطات امن، سریع و باکیفیت به صورت سراسری را در اختیار کسب‌وکارها و سازمان‌ها قرار می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میدان خبری به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، «سامانه بیسیم همراه اول» با عنوان تجاری «آواک» مبتنی بر تکنولوژی POC، به عنوان یکی از سرویس های جدید سازمانی اپراتور اول تلفن همراه (همراه اول کسب و کار) آماده خدمت رسانی به کسب و‌ کارهای سازمانی است.

آواک بستری امن، پرسرعت و پایدار به وسعت شبکه سراسری همراه اول در ایران را فراهم می آورد و مشترکان این سرویس در هر مکانی تحت پوشش شبکه‌ ‌های ۳G، ۴G و ۵G همراه اول می توانند تنها با فشردن یک دکمه، ارتباط صوتی یا تصویری (یک به‌ یک یا یک به چند) برقرار کنند. همچنین این سرویس از ارسال انواع داده از جمله متن، عکس، ویدئو و مستندات، پشتیبانی می کند.

علاوه بر این، با استفاده از دستگاه یکپارچه ساز، می توان ارتباط مستقیم و باکیفیت بین «بیسیم های آواک (POC)» و «شبکه‌ بیسیم های مبتنی بر فرکانس» ایجاد و از ظرفیت های بالفعل این سامانه در صنایع مختلفی نظیر نفت، گاز، پتروشیمی و… استفاده کرد.

از جمله ویژگی های مهم سرویس آواک می توان به «ارتباطات رمزگذاری شده»، «عدم نیاز به ایجاد زیرساخت شبکه»، «راه اندازی با هزینه کم»، «قابلیت تماس گروهی آنی به دو صورت صوتی و تصویری»، «عدم نیاز به اخذ پروانه فرکانس»، «گستردگی محدوده پوشش به اندازه شبکه همراه اول» و «قابلیت سازگاری و یکپارچه سازی با بیسیم های مبتنی بر فرکانس» اشاره کرد.

گفتنی است که پکیج  این سرویس شامل دستگاه بیسیم، بستر ارتباطی و همچنین «سامانه نرم افزاری‌ آواک» است. این سامانه از نرم افزار ارتباطی نصب شده بر روی تجهیزات بیسیم و سرور واسط تشکیل شده است که مانند سرویس های رادیویی بیسیم، امکان ارتباط نیمه دوطرفه و گروهی تصویری و صوتی push to talk را با بهره گیری از شبکه امن اختصاصی (APN) ایجاد می کند.

لازم به ذکر است که سامانه کنترل مرکزی تحت وب این سرویس برای مدیریت و نظارت کاربران در نظر گرفته شده است. همچنین نرم افزار دیسپچر، امکان ایجاد ارتباط صوتی تصویری، تبادل اطلاعات بین گروه های کاری و مشاهده موقعیت مکانی کاربران بیسیم را فراهم می کند.

به این ترتیب همراه اول با ارائه این راهکار نوین ارتباطی بخش مهمی از نیازهای ارتباطی صنایع کلیدی کشور از جمله معادن، حمل و نقل، نفت و گاز و پتروشیمی، راه و ساختمان، گردشگری، فروشگاه های زنجیره ای و … را به صورت ایمن و مقرون به صرفه برطرف خواهد کرد.

انتهای خبر/ م

لینک کوتاه
http://meydanekhabari.ir/?p=8886

211 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند