04 / 05 / 2024
16:37

برگزاری مسابقات انتخابی آسیایی کیوکوشین کان ۲۰۲۰ در تهران/ حضور ۲۵کشور جهان در این دوره مسابقات

03:00460۰

به گزارش میدان خبری، بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی کشور کیوکوشین کان کاراته ایران انتخابی مسابقات آسیایی ۲۰۲۰ تهران با حضور بیش از بیست و پنج استان کشور در رده سنی نونهالان تا بزرگسالان در مجموعه ورزشی طالقانی شهرستان ری برگزار شد.
داوود دانشفر رئیس سبک کیوکوشین کان کاراته ایران و خاورمیانه با اعلام این خبر گفت: مسابقات بین المللی برای اولین بار در اسفندماه ۱۳۹۷ با حضور ۱۳ کشور در ایران برگزار شد و امسال در این مسابقات میزبان ۲۵ کشور هستیم که ۲۰ کشور آسیایی و ۵ کشور اروپایی شرکت میکنند.
وی در ادامه افزود: نفرات اول و دوم منتخبین این دوره‌ از مسابقات در ۶ رده سنی شرکت کننده های ما در مسابقات آسیایی خواهند بود.
دانشفر با اشاره به اینکه ما هر ساله این مسابقات را برگزار میکنیم تصریح کرد: طبق تقویم هرساله یک بار قهرمانی کشور و یک بار قهرمانی قهرمانان را برگزار میکنیم و امسال برای اولین بار مسابقات قهرمانی را در ۶ ماه اول در کشور برگزار کردیم و در ۶ ماه دوم شاهد برگزاری مسابقات منتخبین قهرمانها در تهران خواهیم بود.
رئیس سبک کیوکوشین کاراته ایران و خاورمیانه با بیان اینکه این مسابقات در ۶ رده سنی خردسالان، نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان در این مسابقات حضور پیدا کردند اظهار داشت: عدم وجود حامیان مالی در این ورزش یکی از مشکلات اساسی این رشته ورزشی است که میتوان گفت جلوی پیشرفت این سبک ورزشی را گرفته است
اگرچه ما سعی کردیم در دوره های گذشته با اعزام برخی از ورزشکاران این سبک به بازیهای آسیا و اروپایی از آنها حمایت کنیم
دانشفر همچنین گفت: مقرر شده سبکهایی از تیم کاراته به همراه تیمی که منتخب فدراسیون کاراته است به مسابقات المپیک ۲۰۲۰ اعزام شوند اما تاکنون این مسئله حتمی نیست و در حال حاضر سبک های آزاد شامل سهمیه نمیشوند که امیدواریم روزی برسد که بتوانیم این عزیزان را هم اعزام کنیم و باعث بسط و گسترش این ورزش شویم.
وی در ادامه توضیح داد: این مسابقات در دو روز با حضور ۶۰۰ شرکت کننده برگزار شد و همانند سنوات گذشته مسابقات قهرمانی کشورمان و قهرمان قهرمانان را انجام میدهیم.
در ادامه این دوره از مسابقات حیدر براتی مشهد نائب قهرمان آسیا در رشته کیوکوشین کان کاراته از شهر مشهد با بیان اینکه در همه رشته های ورزشی کمبود وجود دارد اظهار داشت: در این رشته ورزشی از بازیکنان حمایتی نمیشود و ما از مسئولین سازمان ورزش درخواست داریم تا نگاه ویژه ای به این سبک ورزشی داشته باشند.
همچنین امید مشهدی خانی نماینده کیوکوشین کاراته همدان گفت: این ورزش در کل کشور دارای کم و کاستی هایی است که شهر همدان هم از آن مستثنا نیست اگر کسی باشد که بتواند از این رشته پرطرفدار حمایت کند میتواند جایگاه خودش را در جهان پیدا کند
وی با بیان اینکه تیم بانوان هر ساله درخشش خوبی در مسابقات دارند و رتبه های اول و دوم را کسب می کنند تصریح کرد: در مسابقات امسال در بخش آقایان ۱۵ نفر و در بخش بانوان ۱۳ نفر شرکت کردند و پیش بینی می شود که در بخش بانوان به صورت تیمی و در بخش آقایان بالای ۷ نفر از تیم همدان به مسابقات آسیا راه خواهند یافت.

لینک کوتاه
http://meydanekhabari.ir/?p=3244

706 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند