29 / 03 / 2024
00:10

کیت ایرانی تشخیص سریع کرونا رونمایی شد

01:51272۰

به گزارش میدان خبری، مراسم رونمایی از کیت ایرانی تشخیص سریع مبتنی بر آنتی ژن کرونا امروز سه شنبه با حضور اسحاق جهانگیری، محمدرضا مخبر دزفولی رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران برگزار شد.

سید سجاد مروجی مدیرعامل شرکت سلامت الکترونیک برکت در حاشیه این مراسم گفت: در این مرحله کیت تشخیص سریع مبتنی بر آنتی ژن کرونا را تولید کردیم.

وی اظهار داشت: این کیت امروز با حضور مسوولان رونمایی شد و روانه بازار هم خواهد شد.

مروجی خاطرنشان کرد: از اواخر سال گذشته که کرونا شروع شد، کار در بحث کیت های تشخیصی کرونا را آغاز کردیم و سپس تولید نسل جدید کیت تشخیصی آغاز شد. این کیت ظرف ۱۵ تا ۲۰ دقیقه می تواند شناسایی افراد مبتلا را انجام دهد.

وی بیان داشت: این کیت می تواند زنجیره بیماری را قطع کند و به عبارتی در بیماریابی نقش بسیار بااهمیتی دارد.

مدیرعامل شرکت سلامت الکترونیک برکت با تاکید براینکه این فناوری توسط محققان ایرانی به دست آمده است، گفت: شرکت سلامت الکترونیک برکت زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در چند ماه گذشته به کار تحقیق و پژوهش در حوزه کیت های تشخیصی کرونا روی آورد.

وی افزود: این کیت عملکرد مشابه تست های تشخیصی پی سی آر دارد.

مروجی در مورد تفاوت این محصول با کیت های معمولی گفت: این کیت برای بیماران سرپایی می تواند مورد استفاده قرار گیرد و دسترس پذیری افراد در مناطق دوردست و محروم در نقاط مختلف شهری را فراهم می کند.

وی ادامه داد: این کیت قیمت بسیار پایین تری در مقایسه به کیت های موجود در بازار دارد و قیمت آن حدود ۳۰ درصد کیت پی سی آر در بازار است. این محصول فناورانه می تواند صرفه جویی ارزی قابل توجهی برای کشور داشته باشد.

انتهای خبر/ محسن حسنی

لینک کوتاه
http://meydanekhabari.ir/?p=5532

704 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند