18 / 05 / 2024
13:41

طرح‌ها حمایت مالی می‌شوند نه افراد/ بی‌تعهدی باعث قطع حمایت میشود

03:002189۰

به میدان خبری، هفته پیش با انتشار جدول حمایت های مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از موسسه ها و مراکز فرهنگی این سوال پیش آمد که این رقم ها بر چه اساسی تخصیص یافته اند و آیا بر روند هزینه‌کرد آنها نظارت می شود یا خیر؟

در همین زمینه از سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مکانیزم حمایت‌های این وزارتخانه از موسسه‌ها، مراکز فرهنگی و اشخاص حقوقی پرسیدیم که وی به خبرنگار مهر گفت: حمایت از موسسه‌ها و بخش‌های فرهنگی براساس طرح تصویبی است یعنی کمک‌های مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صرفا برای اجرای طرح، تخصیص داده می‌شود.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: برخورداری از حمایت‌های مالی به این معنا نیست که مدیر یک موسسه تقاضایی را مطرح کند و حمایت بگیرد و در نهایت هم هیچ اتفاقی نیفتد، بلکه هر شخص یا مدیر موسسه که طرح ویژه دارد برنامه‌ها و طرح‌هایش را ارایه می‌کند و پس از بررسی ممکن است کمک‌های مادی به آن طرح، اختصاص پیدا کند یا نکند.

حسینی تاکید کرد: این حمایت‌ها صرفا در قبال طرح است و نه موسسه یا شخص و بر اساس نقش حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود.

وی درباره عواقب و نتیجه اجرا نشدن طرح‌ها از سوی موسسات حمایت شده، تصریح کرد: نمونه‌های انگشت‌شماری وجود داشته که حمایتی انجام شده باشد اما در قبال آن خدمات یا طرح به اجرا در نیامده باشد، بنابراین به طور معمول طرح‌هایی که از سوی موسسه‌ها ارایه می‌شود به اجرا در می‌آیند، البته طبیعی است که اجرایی نشدن طرح‌ها با قطع حمایت‌ها روبه‌رو خواهد شد و پس از بی‌تعهدی نسبت به طرحی که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد حمایت قرار گرفته است، کمک‌ها برای طرح‌، ادامه پیدا نمی‌کند.

آخرین وضعیت بازسازی و ترمیم موزه هنرهای معاصر تهران

حسینی درباره آخرین وضعیت بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران نیز گفت: موزه هنرهای معاصر تهران بر اساس قراردادی که دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مجری طرح دارد، در حال مرمت است و این روزها فهرست‌نویسی و تهیه بانک اطلاعات آثار انجام می شود.

وی درباره اقداماتی که باید تا پایان مرحله مرمت موزه هنرهای معاصر تهران انجام شود، بیان کرد: موارد موجود در حوزه مرمت بنای موزه هنرهای معاصر صرف محدودیت و مسایل بودجه‌ای نیست بلکه در هر بنایی با هر ویژگی، گروه مرمت‌کار ممکن است با شرایطی مواجه شوند که در پیش‌بینی‌هایشان نبوده است، بنابراین افزایش خدمات هم در پروسه مرمت تاثیرگذار است.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: به طور کل ما در عملیات‌های مرمتی تنها با یک متغیر روبه‌رو نیستیم اما با این حال مکلف هستیم که بهترین مرمت را در کوتاه‌ترین زمان و بااستانداردترین شکل ممکن انجام دهیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با اشاره به اینکه مرمت موزه هنرهای معاصر جدول زمان‌بندی دارد، اظهار کرد: هر هفته پروژه مرمت موزه هنرهای معاصر تهران کنترل می‌شود و درصدهای پیشرفت آن به صورت واقع‌بینانه، خوش‌بینانه و بدبینانه استخراج می‌شود و مستقیما به اطلاع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اینجانب و معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌رسد.

حسینی در پایان تاکید کرد: سعی می‌‎شود با به‌کارگیری تمام منابع موجود، پروژه مرمت موزه هنرهای معاصر تهران به بهترین شکل انجام شود و تا پایان امسال به سرانجام برسد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه
http://meydanekhabari.ir/?p=1773

715 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند