29 / 03 / 2024
01:37

رشد ۶۰۰ درصدی ارزش بازار سرمایه طی ۱۴ ماه/ خواهان تشکیل صندوق پروژه در بورس هستیم

02:00341۰

به گزارش میدان خبری،‌ حسین سلاح‌ورزی امروز در جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با ارائه گزارشی در خصوص بازار بورس و سرمایه گفت: از فروردین سال ۹۸ تا خرداد ۹۹ ارزش بازار سرمایه از حدود ۸۱۴ هزار میلیارد تومان به ۵۶۸۳ هزار میلیارد تومان رسیده است و به عبارتی طی این مدت رشد ۶۰۰ درصدی داشته است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت:‌عمده‌ترین دلایل این رشد بی‌سابقه سیل نقدینگی و حجم بسیار زیاد نقدینگی که مسیر خود را به بازار سرمایه پیدا کرده و البته افزایش نرخ ارز و تورم در این موضوع تأثیر گذار بوده است.

وی گفت:‌حمایت‌های دولتی و حاکمیت از بورس از جمله معافیت افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها نیز بی‌تأثیر نبوده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: ‌ورود نقدینگی توسط افراد حقیقی و مردم از فروردین ۹۸ تا خرداد ۹۹ یعنی طی ۱۴ ماه حدود ۸۶ هزار میلیارد تومان بوده که تنها در ۵ ماهه اخیر ۷۲ هزار میلیارد تومان از این رقم وارد بازار سرمایه شده است.

عضو شورای عالی بورس بیان داشت: از فروردین ۹۸ تا خرداد ۹۷ کدهای فعال بورس ۷۰ درصد افزایش یافته و در سه ماهه ابتدای امسال ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار کد بورسی جدید داشته‌ایم.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد پنجره واحد در بورس ایجاد خواهد شد که در این خصوص با وزارت اقتصاد، سازمان بورس و فرابورس هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

وی گفت:‌شرکت‌ها برای ورود به بازار سرمایه می‌توانند در این پنجره واحد ثبت‌نام کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن درخواست ورود آنها بررسی شود.

وی اظهار داشت:‌ اصلی‌ترین و مؤثرترین راهکار برای کاهش تلاطمات و پاسخ دادن به تقاضای زیاد تقویت بخش عرضه است لذا افزایش تعداد شرکت‌هایی که در بورس پذیرش می‌شوند بهترین راهکار برای پاسخگویی به تقاضا است.

وی به واگذاری سهام دولت اشاره کرد و گفت:‌مهمترین مشکل در این خصوص واگذاری مدیریت شرکت‌ها است و باید امکان اداره مدیریت صندوق‌های واگذار شده برای بخش خصوصی فراهم شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: خواهان تشکیل صندوق پروژه و قرار دادن طرح‌های نیمه‌تمام در بورس هستیم.

لینک کوتاه
http://meydanekhabari.ir/?p=5000

704 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند